Grå "rande" om øjenene
Fra : LD

Dato : 17-05-05 17:27

Hej,

ja som emnet siger, så har jeg ikke poser under øjnene, men
nærmere en grå rand hele vejen rundt om øjnene, op til øjebrynene.

Når jeg fralægger mig mine briller får jeg ofte spørgsmålet om jeg
har været ude i solen med solbriller på, så det er ikke mig som er
overforfængelig

Men hvad kan dette skyldes? Jeg bærer normalt briller, har en
del skærmarbejde, men sover som regel nok, og drikker ikke
overdrevent

Tager jeg sol, forsvinder de for en stund, men det er som om at det
synker ned i grå, da jeg en dags tid efter ser ligesådan ud. Jeg har brugt
Matas "plejende øjencreme" to gange dagligt i lidt over en uges tid,
uden nogen forbedringer.

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-05-05 17:25

LD skrev den 17-05-2005 18:26:

> Men hvad kan dette skyldes? Jeg bærer normalt briller, har en
> del skærmarbejde, men sover som regel nok, og drikker ikke
> overdrevent

Det er måske din /som regel/ kombineret med /ikke drikke overdrevent/
som evt. slår sig på huden omkring øjnene.

har du prøvet at droppe alkoholen for en tid, samt få en ordentlig
søvnrytme?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : LD

Dato : 17-05-05 20:21

> har du prøvet at droppe alkoholen for en tid, samt få en ordentlig søvnrytme?

He..he.. jeg skulle måske give nogle eksempler i stedet for.
Langt de fleste dage vågner jeg op frisk og udhvilet, og det hænder
at jeg drikker mere end de 1-2 gange om ugen, men så er det sjældent
mere end en et par øl.
For det meste får jeg også et moderat indtag af frugt og grønt, men det
er sjældent jeg er oppe på de seks om dagen.
Derudover er jeg motionsløber og skulle mene at jeg passer bedre på
min krop end de fleste andre fyre i starten af tyverne

Derfor irriterer det mig, og det er slemt nok til at andre mennesker ofte
bemærker det når jeg har linser på. Jeg sidder desværre også foran en
skærm på jobbet - kan regionerne rundt om øjet også blive irriteret af
overdrevent skærmarbejde?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-05-05 23:04

LD wrote:

> [...]
> Derudover er jeg motionsløber og skulle mene at jeg passer bedre på
> min krop end de fleste andre fyre i starten af tyverne

sørger du for at få nok at drikke på jobbet også??
ofte er en trist og grå hud nemlig tegn på let dehydrering, og huden omkring
øjnene er så fin og tynd, at det ofte kan vise sig der først.....
prøv at supplere din dagligdag med en liter vand mere, fordelt over
dagen....

> [...]
> ofte bemærker det når jeg har linser på. Jeg sidder desværre også
> foran en skærm på jobbet - kan regionerne rundt om øjet også blive

det burde det i reglen ikke, medmindre du ofte sidder og kniber sammen med
øjnene når du læser på skærmen....
har du prøvet med lidt øjencreme morgen og aften?? (og nej, det er ikke kun
til kvinder).....
ellers kan du også prøve at hvile dig indimellem med kolde kamilletebreve på
øjnene.... smid dig på sofaen og tag en powernap med dem på øjnene et par
gange om ugen..... det sammen med mere vand og en øjencreme (fugtgivende)
skulle jeg mene kunne gøre tricket....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : LD

Dato : 22-05-05 14:32

> [...]
> øjnene er så fin og tynd, at det ofte kan vise sig der først.....
> prøv at supplere din dagligdag med en liter vand mere, fordelt over

Tja, det vil jeg se på, men jeg skulle umiddelbart mene at jeg får vædske nok,
også på jobbet.

> det burde det i reglen ikke, medmindre du ofte sidder og kniber sammen med
> øjnene når du læser på skærmen....

Ok, så behøver jeg ikke at komme mere ud

> har du prøvet med lidt øjencreme morgen og aften?? (og nej, det er ikke kun
> til kvinder).....

Ja, jeg er begyndt at bruge en af Matas' cremer.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-05-05 15:14

LD wrote:

> Tja, det vil jeg se på, men jeg skulle umiddelbart mene at jeg får
> vædske nok, også på jobbet.

hvor meget får du i løbet af en dag, og hvad består det af??

> Ok, så behøver jeg ikke at komme mere ud

hehe

> Ja, jeg er begyndt at bruge en af Matas' cremer.

matas? de stribede eller hvad??
spørger fordi jeg ikke anede de havde øjencremer i den serie*G*

Fra : LD

Dato : 22-05-05 16:52

> hvor meget får du i løbet af en dag, og hvad består det af??

Hmm... typisk 1-2 liter vand, op til en liter mælk + hvad der nu
måtte være af juice mm. Og selvfølgelig mere ved fysisk akitivtet
eller indtagelse af alkohol.

> matas? de stribede eller hvad??
> spørger fordi jeg ikke anede de havde øjencremer i den serie*G*

Yes, en "plejende øjencreme" som er beskyttende, beroligende og
fugtgivende

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 18-05-05 10:04

"LD" <answer.tothe@group.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> synker ned i grå, da jeg en dags tid efter ser ligesådan ud. Jeg har brugt
> Matas "plejende øjencreme" to gange dagligt i lidt over en uges tid,

Drikker du for lidt mælk.... Det kan være årsagen.

M.V.H.....Benny..

Fra : G B

Dato : 18-05-05 18:31

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i meddelelsen

> Drikker du for lidt mælk.... Det kan være årsagen.

¿¿¿Størstedelen af Jordens befolkning drikker aldrig mælk, så hvor har du
dog den oplysning fra???

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : Lisbeth

Dato : 18-05-05 21:12

"Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Drikker du for lidt mælk.... Det kan være årsagen.

Jeg har ikke drukket mælk i mange år og har end ikke antydningen af rande om
øjnene *G*

Mvh. Lisbeth

Fra : as

Dato : 19-05-05 16:53

> Drikker du for lidt mælk.... Det kan være årsagen.

Mælk, adddrr -- det kommer jo ud af patterne på en ko (eller andet dyr) --
så det har jeg aldrig rørt

Fra : LD

Dato : 22-05-05 14:33

> Drikker du for lidt mælk.... Det kan være årsagen.

Uanset, kan jeg snildt komme op på en liter om dagen,
så det burde ikke være det som er problemet.