Galdesten
Fra : EnjoyNews

Dato : 17-05-05 16:50

Hej

Jeg blev opereret for galdesten for ca 14 dage siden via. en kikkert
operation, men efter et par dage opdagede man at der var hul på galdevejen
og at der lå galdevæske ude i bughulen.
De har så på Riget lagt et rør op for at lukke hullet og så det kan hele
igen. Røret skal tages ud om 4 uger.

Nu er det så at jeg føler at jeg alligevel har nogle mærkelige smerter
indimellem i ryggen. Smerterne føles som dengang jeg havde rigtige stærke
galdestens anfald, men i mindre grad og i kortere tid.
Jeg undrer mig jo fordi at galdeblæren jo er fjernet og der burde ikke komme
smerter ?? Kan det være røret jeg kan mærke mon ?

Er der nogen der ved det eller har oplevet noget lign. ?

mvh
Heidi

Fra : Calle

Dato : 19-05-05 22:43

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og at der lå galdevæske ude i bughulen.
> De har så på Riget lagt et rør op for at lukke hullet og så det kan . . .
.. . . .
> Er der nogen der ved det eller har oplevet noget lign. ?
>
> mvh
> Heidi

Hej Heidi -

Jeg blev selv opereret som du blev - fik galdeblæren fjernet efter mange
slemme
anfald der endte med galdeblærebetændelse og hasteindlæggelse.
Nu flere måneder efter kan jeg stadig få smerter der ligner
galdestensanfald,
dog ikke med så kraftige smerter som før.
Smerterne kommer som regel hvis jeg sidder for lang tid i samme stilling som
her ved computeren - det hjælper så at gå en tur eller røre mig på anden
måde.
De smerter du omtaler kan også komme fra selve operationen - for mit ved-
kommende gik der ca. 6 mdr. før de indvendige smerter fortog sig helt.
Håber du kommer godt over det.

Hilsen -
Calle