Knæsmerter
Fra : HKN

Dato : 17-05-05 09:11

Hej,

Jeg har tidligere fået lavet en mindre skade i mit ene knæ (ca. 6 år
siden).
Det handlede om en beskadiget menisk, som blev "klippet til", samt noget
bruskvæv, som blev slebet af - begge v. en kikkertoperation. Skaderne er
opstået ifm løb, da jeg tidligere løb en del - herunder også maraton. Der
har efterfølgende indimellem været nogle "tilkendegivelser" fra knæets
side
af, men ikke direkte smerter. Jeg har ikke haft nogle væsentlige gener
derudover.

Nu er jeg så begyndt at løbe igen (korte ture på 5 - 8km), og målet er
selvfølgelig at komme tilbage i storformen og løbe ½ eller 1/1 maraton -
men
jeg er begyndt at få direkte smerter i knæet, æv! Jeg har prøvet
Zingiberin
tabletter, og de virker godt - smerterne forsvinder efter ca. 1 uges brug,
og kommer kun igen hvis jeg stopper med dem. Problemet er blot at jeg får
luft i maven af dem, og man lugter af ingefær både her og der.

Jeg er så begyndt at tage Glucosamin tabletter istedet, men jeg er i tvivl
om de vil hjælpe lige så godt? Jeg tager 1 kapsel m dagen (1500mg), men
jeg
har ikke mærket nogen effekt af dem endnu - hvor lang tid skal man tage
dem,
før effekt opnås? Er det den rigtige dosis jeg tager, eller skal jeg
hellere
tage færre mg flere gange om dagen?

Håber at der er nogen, der har efaringer herinde

Mvh
Henrik

It has removed 60 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Marie

Dato : 20-05-05 08:22

Jeg synes hellere at du skulle opsøge en læge, for at se om der er kommet et
nyt problem i knæet. Smerterne er ikke noget man bare skal lære at leve med.
Jeg døjer selv med rigtig mange smerter i led, og er til kontrol ofte ved
lægen, for at medicin hele tiden passer osv. Dog kommer mit af
hybermobilitet.

Men jeg synes du skulle prøve at tale med lægen om det !

Mari

--
Er du medlem af Ungdommens Røde Kors?
Ellers kig her www.urk.dk