Trafikmåling
Fra : Itor

Dato : 17-05-05 11:24

Hvor kan jeg downloade et simpelt, gratis program til at måle hvor meget
trafik der ryger over en LAN forbindelse?

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-05-05 12:25

Itor wrote:

> Hvor kan jeg downloade et simpelt, gratis program til at måle hvor meget
> trafik der ryger over en LAN forbindelse?

Det ville hjælpe hvis du fortalte hvilket OS du ville
bruge det på. Jeg har vedhæftet det script jeg selv
bruger til at foretage den slags målinger under Linux.
Scriptet udskriver løbende det nuværende forbrug på
alle interfaces. Det fremgik ikke, om det var det
nuværende forbrug eller en summering, du var på udkig
efter.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Itor

Dato : 17-05-05 13:13

> [...]
> alle interfaces. Det fremgik ikke, om det var det
> nuværende forbrug eller en summering, du var på udkig

Det var en summering og mit styresystem er windows xp.

Fra : Morten Guldager

Dato : 18-05-05 09:04

2005-05-17 Itor wrote
> Hvor kan jeg downloade et simpelt, gratis program til at måle hvor meget
> trafik der ryger over en LAN forbindelse?

Måske ifstat kan bruges?

http://gael.roualland.free.fr/ifstat/

/Morten

Fra : Ole Helms

Dato : 18-05-05 19:34

On Tue, 17 May 2005 12:24:04 +0200, "Itor" <itot@it.oneues> skrev:

>Hvor kan jeg downloade et simpelt, gratis program til at måle hvor meget
>trafik der ryger over en LAN forbindelse?

LanSpeed2 ver. 3.0.7 er enkel og nem.
http://orca.web1000.com/lanspeed.htm

--
Venligst
Ole Helms

Fra : RaZoR

Dato : 26-05-05 10:46

On Tue, 17 May 2005 12:24:04 +0200, "Itor" <itot@it.oneues> wrote:

>Hvor kan jeg downloade et simpelt, gratis program til at måle hvor meget
>trafik der ryger over en LAN forbindelse?

Du kan bruge Netstat Live fra AnalogX :)

http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm