MS Windows
briani 27239
Fjernelse af Internet Explore
Fra : Morten Islin

Dato : 17-05-05 10:58

Hej NG,

Jeg har postet det samme over på dk.edb.internet, men blev henvist hertil.

Jeg har lige fjernet min MS Internet explore da jeg ønsker at benytte
FireFox istedet for, men når jeg fra MSN Messenger vil ind og tjekke min
mail derfra, åbner det stadig i MS Internet Explore, hvordan fjerner jeg
det.. ?

Dette gælder os hvis jeg modtager et hyperlink i en mail eller på messenger,
så starter IE...

Firefox er sat som default browser....

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : Ricko.

Dato : 17-05-05 12:25

"Morten Islin" <ikke@min-mail.adr> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.. ?
>
> Dette gælder os hvis jeg modtager et hyperlink i en mail eller på

Hvordan fjernede du M,s,i,e

Fra : Morten Islin

Dato : 17-05-05 13:14

hehe.. ja jeg ka se at jeg ikke har gjodt det rigtigt men gik ind i start ->
indstillinger -> kontrolpanel -> Tilføj eller fjer programmer ->
tilføj/fjern windows komponenter ->og scrollede så lidt ned og fjernede
internet explore & MSN Explore

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : Ricko.

Dato : 17-05-05 13:22

> [...]
> start -> indstillinger -> kontrolpanel -> Tilføj eller fjer programmer ->
> tilføj/fjern windows komponenter ->og scrollede så lidt ned og fjernede

Ok så ved du jo selv hvad der er galt

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-05-05 13:20

Morten Islin wrote:

> Jeg har lige fjernet min MS Internet explore

Hvordan?

> da jeg ønsker at benytte FireFox istedet for,

Kan du ikke nøjes med at, som du selv skriver, sætte den til default
browser?

> men når jeg fra MSN Messenger vil ind og tjekke min mail derfra, åbner
> det stadig i MS Internet Explore, hvordan fjerner jeg det.. ?

Så er det vist kun ikonet til IE der er fjernet.
Messenger er åbenbart lavet til at gøre sådan... Du kan ikke bare
("ustraffet") droppe IE. IE er flettet godt og grundig sammen med Windows
og mange andre programmer.

> Dette gælder os hvis jeg modtager et hyperlink i en mail eller på messenger,
> så starter IE...

Hvilken mail-klient bruger du? I nogle programmer kan man selv bestemme
hvilken browser der skal bruges til at åbne links.

--
Mvh. Lars

Fra : Morten Islin

Dato : 17-05-05 13:44

> [...]

internet explore & MSN Explore

> Kan du ikke nøjes med at, som du selv skriver, sætte > den til default

Nej, den åbner stadig div. hyperlinks osv. i MS Internet explore...

> [...]
> Messenger er åbenbart lavet til at gøre sådan... Du > kan ikke bare
> ("ustraffet") droppe IE. IE er flettet > godt og grundig sammen med

Argh.. fanden ta Microsoft... der må da være noget man kan gøre....

> Hvilken mail-klient bruger du? I nogle programmer > kan man selv
> bestemme hvilken browser der skal > bruges til at åbne links.

Jeg bruger Outlook Express...

Med Venlig Hilsen

MI Reptiles
Morten Islin

http://www.mi-reptiles.dk

Fra : Rado

Dato : 17-05-05 14:16

On Tue, 17 May 2005 14:43:50 +0200, "Morten Islin"
<dark-angel@krybdyrNO-SPAM.net> wrote:

>start -> indstillinger -> kontrolpanel -> Tilføj eller fjer programmer ->
>tilføj/fjern windows komponenter ->og scrollede så lidt ned og fjernede
>internet explore & MSN Explore

Er du sikker på at det ikke bare er en MSIE service pack du har
fjernet? De ligger nemlig der under f.ex. navnet "Microsoft Internet
Explorer 6 SP1".

Det eneste der sker er at du nedgraderes til en tidligere version af
MSIE.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Morten Islin

Dato : 17-05-05 15:01

Tror bestemt ikke at det var en MSIE SP jeg fjernede, der stod bare
Microsoft Internet Explore, og jeg kan sagtens gå ind og tilføje den igen
samme sted som jeg fjernede den....

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-05-05 15:49

Morten Islin wrote:

> start -> indstillinger -> kontrolpanel -> Tilføj eller fjer programmer ->
> tilføj/fjern windows komponenter ->og scrollede så lidt ned og fjernede
> internet explore & MSN Explore

Okay. Det fjerner vist ikke IE. Det gemmer den bare lidt af vejen.

Et hurtigt kik på Google fandt dette værktøj:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/IEradicator.shtml

Det påstår det kan fjerne IE fra maskinen.
Du kan evt. også kikke lidt på http://www.nliteos.com

Jeg har tidligere forsøgt mig med XPLite ( http://www.litepc.com ). Den
kunne også fjerne IE. Det synes jeg faktisk gav flere ulemper end fordele.
Windows og mange programmer har altså bedst af at have adgang til IE.

Inden du går igang med at eksperimentere, så vil jeg lige anbefale backup
af de vigtigste ting/indstillinger.

> Nej, den åbner stadig div. hyperlinks osv. i MS Internet explore...

Prøv et andet IM-program end MSN Messenger. Miranda, Gaim, Trillian

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-05-05 15:56

Lars Jørgensen wrote:

> Prøv et andet IM-program end MSN Messenger. Miranda, Gaim, Trillian

....eller Messenger Plus
http://www.msghelp.net/showthread.php?tid=43261&page=1

--
Mvh. Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 18:25

"Morten Islin" skrev i en meddelelse

> Argh.. fanden ta Microsoft... der må da være noget man kan gøre....

En løsning kunne jo være at fortælle din maskine, at den skal bruge Firefox
til at åbne htm / html-filer og lignende.

--
mvh kajo

Fra : Morten Islin

Dato : 17-05-05 18:48

det har jeg sagt til den 117 gange nu, den forstår mig bare ikke...

Firefox er sat til at være den primær browser, og nu åbner div. hyper links
os i Firefox, men når jeg skal kikke mail fra messenger, så åbner MSIE
stadigvæk..

Jeg er godt klar over at jeg skal få den til at fatte at det er Firefox der
skal åbne ALLE internet vinduer men fordan skal jeg fortælle at den ikke
skal gøre det ? det er ligesom det svar jeg er ude efter...

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin

Fra : DonE_8700

Dato : 17-05-05 20:24

Morten Islin skrev:
> [...]
> skal åbne ALLE internet vinduer men fordan skal jeg fortælle at den ikke
> skal gøre det ? det er ligesom det svar jeg er ude efter...

Har du prøvet at skifte dit mail program ud også?
Prøv Thunderbird.
Jeg bruger selv Opera' browser og mail programmet Thunderbird.
Alle links jeg klikker på i mine mails, åbnes i Opera.

--
Venligst
DonE

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 18-05-05 02:22

> [...]
> skal åbne ALLE internet vinduer men fordan skal jeg fortælle at den ikke
> skal gøre det ? det er ligesom det svar jeg er ude efter...

Messenger Plus skulle klare den sag. Under POP-3-mail -> Flere indstillinger
kan du selv vælge hvilket program der skal åbne mails.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : Morten Islin

Dato : 18-05-05 11:17

nej ikke helt.. da det jo kun gælder pop3 mail konto'er, og dette er jo
webmail... har prøvet at sætte firefox derind, men den åbner stadig i MSIE,
men det kan nok ikke være anderledes.. :(

--

Med Venlig hilsen
Morten Islin