hjælp til arrays
Fra : Peter Nielsen

Dato : 16-05-05 22:44

Hej... jeg har et problem...

Hvis jeg gør sådan her:

Tester = "small"
if rs(Tester) = True then

så virker det... men hvis jeg gør bruger et array sådan her:

SizeList = "small, medium, large, xl, xxl, xxxl"
ArrSize = Split(SizeList,",")
For X = 0 To 6

Tester = ArrSize(X)
if rs(Tester) = True then

Så virker det ikke... men hvorfor kan man ikke bruge et Array?? Skal man
bruge sådan en som Int.. bare til at lave en string? og i såfald hvad hedder
den?

Håber på svar

Peter

Fra : Tomasz Otap

Dato : 16-05-05 23:29

Peter Nielsen wrote:
> SizeList = "small, medium, large, xl, xxl, xxxl"
> ArrSize = Split(SizeList,",")
> For X = 0 To 6
>
> Tester = ArrSize(X)
> if rs(Tester) = True then

En tanke: når du splitter din SizeList, får alle elementer i array'et
(pånær "small") et ekstra mellemrum forrest. Har du prøvet at trimme
dem, eller blot fjerne mellemrum i SizeList?

Fra : terje

Dato : 17-05-05 01:45

Peter Nielsen wrote:
> Hej... jeg har et problem...
>
> Hvis jeg gør sådan her:
>
> Tester = "small"
> if rs(Tester) = True then

Dette ser ut til å være to forskjellige epler - en string variabel og et
recordset? Kanskje Tester = ArrSize(0) gir mer mening?

> SizeList = "small, medium, large, xl, xxl, xxxl"
> ArrSize = Split(SizeList,",")
> For X = 0 To 6

For x = LBound(arrSize) To UBound(arrSize) har ihvertfall en mulighet
til å lykkes, og trim vekk alle mellomrom i SizeList.

> Tester = ArrSize(X)
> if rs(Tester) = True then

Tror du blander epler og pærer her. Du bør nok starte med å fortelle hva
slags feilmelding(er) du får.

terje

Fra : Peter Nielsen

Dato : 17-05-05 05:23

Tak for hjælpen.. sad og roddede videre med det i går... jeg fandt en anden
løsning... måske den med mellemrummene også havde virket nu jeg tænker over
det... men jeg prøvede med:

ArrSize = Array("small", "medium", "large", "xl", "xxl", "xxxl")
For X = 0 To 5

og det virkede også :)

Men tak

Peter