Vores hunkat Nancy forsvandt.. Nu er ogs
Fra : Jane :o)

Dato : 16-05-05 19:36

Fra et par måneder siden, da vores hunkat Nancy havde små killinger
forsvandt hun pludselig en dag - og kom aldrig hjem igen.

Vi efterlyste hende hos dyrlæge, lokalt o.s.v.. Alt hvad vi kunne.. INGEN
spor af hende..

Nu er det samme sket med vores hankat NIELS som ellers var blevet en yderst
rolig kat der hovedsageligt opholdt sig inde og hjemme pånær når han trængte
til lidt frisk luft og skulle tisse m.m.... Så gik han I haven (de var begge
udekatte med kattelem og fri udgang)..

Her fra 3 dage siden kom han aldrig hjem igen.

Vi er lige flyttet herhen til dette "villa-kvarter" I februar måned og hørte
at her var en del "katte-hadere"... Og at vi nok skulle passe på vores
katte.

Jeg tænkte ikke yderligere over dette, da jeg ikke I min vildeste fantasi
kunne forestille mig, at nogle kunne finde på at gøre vores katte noget.

Men jeg begynder at få min tvivl??

2 katte der har klaret sig FINT I 2 år - forsvinder nu pludselig begge så
kort tid efter vi flytter hertil. SPORLØST..

Skal lige sige det ikke er langt fra vores tidligere bopæl, så det er IKKE
fordi de er søgt tilbage dertil. Dette har vi undersøgt.

For nyligt fik jeg et brev fra en "grundejerforenings generalforsamling",
hvor de havde vedtaget, at folk der ikke brød sig om katte på deres matrikel
kunne sætte kattefælder op o.s.v..

Mit spørgsmål er:

Hvis de sætter en kattefælde op (og hvordan ser den ud?) - og fanger en kat.
Må de så aflive katten - eller hvad har de pligt til o.s.v.?

Hvordan ser loven ud omkring det med kattefælder o.s.v..?

Mvh Jane

Der er dybt frustreret over at have mistet begge vores katte på så kort tid
- og som næsten ikke TØR anskaffe sig kat igen så længe vi bor her...

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-05-05 19:46

Hej Jane

Her på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside, kan du læse Mark og Vejfreds-loven,
der også gælder for katte
http://makeashorterlink.com/?T19B1264A
der står lidt om hvornår man må indfange katte, og iøvrigt også at folk har
pligt til at holde deres katte på eget område.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 20:39

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
trængte
> til lidt frisk luft og skulle tisse m.m.... Så gik han I haven (de var

Sørgeligt at Niels også er væk nu. Havde ellers ønsket for jer, at Nancy
måske var kommet hjem igen.

> Jeg tænkte ikke yderligere over dette, da jeg ikke I min vildeste fantasi
> kunne forestille mig, at nogle kunne finde på at gøre vores katte noget.

Folk kan skam være noget så grusomme over for dyr. Bare se historien om den
stakkels kat fra Pindstrup.
Jeg var også grædefærdig da jeg opdagede, hvad en af de tidligere ejere til
vores 5 årige genbrugs- puddelhund Fimbe, har udsat ham for....

Jeg håber at i på et tidspunkt får vished om, hvad der er sket med jeres
katte.

Vi har tidligere mistet flere katte i trafikken. Hvis vi skal flytte her fra
landet, og ind til byområder eller trafikerede områder igen, vil vi bygge en
løbegård til vores 4 katte. Det er nok det mest sikre, man kan gøre for sine
katte, både mht. trafik, men nu også pga. folk der hader katte.

Hvordan har jeres killinger det, hvis i stadig har dem ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jane :o)

Dato : 18-05-05 07:32

On 16/05/05 21:38, in article 4288f7b1$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Buffy" <Tjekmigsnabel-apc.dk> wrote:

> [...]
> katte, både mht. trafik, men nu også pga. folk der hader katte.
>
> Hvordan har jeres killinger det, hvis i stadig har dem ?

Hej

Vores killinger er alle afsat til nye dejlige hjem.

Nancy kom aldrig tilbage - og blev aldrig fundet.

Niels er jo som nævnt nu også sporløst forsvundet og tårene der bliver grædt
over ham - både de synlige og usynlige er ikke til at tælle...

Én ting er paragraffer og regler - en anden ting er, at folk vitterligt kan
få sig til at DRÆBE en kat bare fordi den går på deres græsplæne, velvidende
hvem den tilhører og UDEN nogen form for advarsler...

Jeg er MÅLLØS - og tænker hvad fanden det er for en verden vi lever i.

Man skal have kørekort til en bil - men intet for at få børn???

Folk der skaber disse monstre der dræber og slår Ihjel efter eget
forgodtbefindende, burde have haft nogle forældre der havde fået KØREKORT
til børn. Så kunne det være de kunne have skabt nogle godhjertede
hensynsfulde og rummelige mennesker I stedet for mange af de monstre der går
rundt I deres egen lille egoistiske kuppel og KUN tænker på sig selv og
deres MATRIKEL...

Sorry for mit galde - men jeg er mere arrig end jeg længe har været.

Hvis der kom et dyr på min grund der på nogen måde generede mig, ville jeg
straks aflevere dette til ejeren ELLER indlevere det hos et sted for sådanne
dyr.

Men at DRÆBE...?

Min mave drejer rundt og jeg får kvalme.

Det er da ikke dyrets skyld?

Dette lever bare I al sin uskyld og af nysgerrighed kigger sig lidt
omkring...

Vores bedste ven, "manden" I huset, min datters sovetrold... Niels - Er
væk..!!

Mvh Jane

Fra : Jytte B

Dato : 18-05-05 07:49

">
> [...]
> grædt
> over ham - både de synlige og usynlige er ikke til at tælle...

Hej Jane.

Jeg har også oplevet det samme som du at miste flere katte. De er
formodentlig blevet skudt, da vi bor ved siden af en skov, hvor der er jagt.

De katte vi har nu har en lukket løbegård. Jeg vil ikke miste flere.

Engang vi var hos dyrlægen, kom der en mand ud med en kat. Dyrlægen fortalte
at han havde pillet hagl ud af katten.

Så du har ret, mange mennesker er onde mod dyr, tænk bare på
dyretransporter, burhøns, hunde- og kattehandlere o.s.v.
Men heldigvis findes der også gode dyrevenlige mennesker.

Hilsen
Jytte

Fra : Jane :o)

Dato : 18-05-05 08:52

On 18/05/05 8:48, in article 428ae543$0$756$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
"Jytte B" <vingekatten@mail.dkfjern> wrote:

> [...]
> dyretransporter, burhøns, hunde- og kattehandlere o.s.v.
> Men heldigvis findes der også gode dyrevenlige mennesker.

Ja... Suk... Verden er grum...

Men som du siger.. Heldigvis findes der dyrevenlige mennesker...

Vi må jo lade være med at støtte dem der ikke er...

Mvh Jane

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 18-05-05 08:57

> [...]

> hvem den tilhører og UDEN nogen form for advarsler...
>
> Jeg er MÅLLØS - og tænker hvad fanden det er for en verden vi lever i.

Hej Jane,

Jeg kan godt forstå, at du både er ked af det og vred. Hvis der
vitterligt er nogle, som har aflivet dine katte efter forgodtbefindende,
så skulle personen skamme sig - mindst.

Jeg mener faktisk ikke at det er lovligt at aflive folks dyr uden
forudgående advarsel. Man skal have advaret ejeren inden for det sidste
år, inden man foretager sig det slags. Det er jeg altså næsten sikker
på. Også selvom der er noget, der hedder Mark- og Vejfredsloven.

Gud hvor er folk dog underlige og kyniske...

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-05-05 09:45

Betina skrev
[...]

Nej det er ikke lovligt hverken at aflive eller mishandle,
men nogle af de "retfærdigørelser" jeg har måtte lægge ører til, når nogle
har sparket/slået til fritløbende katte
der har generet dem, er *hvorfor skal vi overholde loven, når katteejeren
ikke gør det* og udover at en ulovlighed ikke retfærdigører en anden
ulovlighed, og da slet ikke når det handler om at være "grov" over for et
uskyldigt dyr, der bare gør, som dyr nu gør, så er der faktisk ikke et
fornuftigt svar på det, for det er jo rigtigt, og netop af den grund er der
rigtig mange der betragter katten som et skadedyr på lige fod med mus og
rotter.

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : Jane :o)

Dato : 19-05-05 17:30

On 18/05/05 9:56, in article 428af548be8fd@nerdgirl.dk, "Betina Rasmussen"
<rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote:

> [...]
> på. Også selvom der er noget, der hedder Mark- og Vejfredsloven.
>
> Gud hvor er folk dog underlige og kyniske...

Problemet er bare at vi ikke finder ud af HVEM - da INGEN vil indrømme noget
jo...

Jeg har talt med en fra vejen der fortæller at en anden pige på vejen
prøvede mindst 10 gange at få kat - og alle gangene forsvandt de sporløst
inden for 14 dage.

Hun har opgivet at have udekatte nu.

Vi må enten have katte I løbegård (hvilket jeg ikke vil) - eller undvære.

Gud hvor er det trist...

Mvh Jane

Fra : Matthias :o\)

Dato : 19-05-05 18:56

Soory, det med Niels.

Tænker på jer.

Knus

Matthias & Steffi

Fra : tina laren

Dato : 21-05-05 14:25

> [...]
>
> Der er dybt frustreret over at have mistet begge vores katte på så kort tid
> - og som næsten ikke TØR anskaffe sig kat igen så længe vi bor her...

Har selv midste en kat, der forsvandt en nat og aldrig kom hjem igen.
¨så jeg ved hvordan du har det. man må sætte en kattefælder op men så
skal du fortælle alle der bor på din vej at du har sat den op. en
kattefælder er en firkandet trækasse eller er det hvid i stål også
firkandet. jeg ville ringe til politiet og melde min kat savnet og
fortælle om hvad du hved og om brevet. da min kat forsvandt blev den
meldt savnet hos politiet. det tar det meget alvorig, det gjorde de der
jeg ringet.
Håber han kommer hjem igen.

Med venlig hilsen
tina laren