Kalde javascript fra Flash
Fra : Martin Helbo

Dato : 16-05-05 16:40

Hej

Jeg har brug for at kalde et javascript i browseren der henter et billede.

Nogen der har et forslag til hvordan det kan gøres.

Jeg har Flash MX 2004, plus et par webprogrammører, der desværre ikke kan
actionscript.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Alx Zak

Dato : 17-05-05 14:54

HAI!

Jo det er meget nemt at loade et jpeg billede ind i flash. Hvis det er det
du gerne vil have.

Lav en ny flash film med en ramme eller noget omkring det sted du gerne vil
have billedet.
I et seperat layer skriver du følgende actionscript:
_root.createEmptyMovieClip("image_mc", 0);
image_mc._x = 10;
image_mc._y = 10;

x og y er kordinater, som starter fra øverste venstre hjørne og går mod
højre og nedaf. Jeg har altså flyttet det endnu tomme movieclip 10 pixels
mod højre og 10 pixels nedad.

Hvis du har en knap brugeren skal trykke på for at billedet kommer frem,
skal det have følgende actionscript:
on(release) = function() {
image_mc.loadMovie(filnavn.jpg);
}

hvis du bare gerne vil hente det frem, skal du bare fjerne on(release) =

Håber det kunne bruges.

Venlig Hilsen Alex.
Få konstruktiv kritik og andres synspunkter på dine projekter på:
www.a-l-e-x.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-05-05 15:01

"Alx Zak" <alx@whatever.dk> skrev i en meddelelse
> HAI!
>
> Jo det er meget nemt at loade et jpeg billede ind i flash. Hvis det er
det
> du gerne vil have.

Hej, tak for dit svar, men jeg tror du har misforstået, eller også har jeg
ikke forklaret mig godt nok.

Det der skal ske, er at når man klikker på en knap i flash-filen, skifter
der et billede i den htmlside hvor flashen ligger.
Programmøren kan lave et sådan javascript, jeg skal bare kunne kalde det
inde fra flashfilen.

Håber det gav mere mening.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 19-05-05 13:48

[...]

hvis du vil kalde javascript fra flash, skal du bruge getURL();.. prøv
f.eks. med

on(release){
getURL("javascript:alert('test');");
}