PHP4 vs. PHP5
Fra : Frederik Sunne

Dato : 16-05-05 14:31

Hej Gruppe,

Jeg har søgt på nettet i forsøg på at finde artikler som beskriver
performance forskelle på PHP4 og PHP5 - udover de nye features
som der er. Jeg kunne forestille mig at det var hurtigere at afvikle
OO-programmering i 5'ereb, da PHP4 slet ikke var OO, men kun pseudo.
Min programmeringsstil er ikke særlig OO men mere Perl-agtig.
Er der nogle hastighedsgevinster her?
Er der ellers andre pro/cons?

Mvh,

Frederik

Fra : Jacob Atzen

Dato : 16-05-05 15:40

On 2005-05-16, Frederik Sunne <frederik@nejtak.dk> wrote:
> [...]
> OO-programmering i 5'ereb, da PHP4 slet ikke var OO, men kun pseudo.
> Min programmeringsstil er ikke særlig OO men mere Perl-agtig.

Jeg er ikke bekendt med nogen performance sammenligninger. Umiddelbart
kan jeg ikke forestille mig, at der skulle være den store forskel på de
to.

Umiddelbart kan jeg kun se en ulempe ved PHP5: De fleste webhoteller
tilbyder stadig kun PHP4. Derudover er der vist ingen grunde til ikke at
bruge PHP5.

- Jacob Atzen