Svinerri på molerne.
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 14:23

Var en tur på molen i Hundested i går og så at molen simpelhen var svinet
til med afklippede liner, tomme plastæsker til børsteorme, plastposer, tomme
flasker og hvad der ellers hører med når man er ude og fiske.

Hvorfor kan man ikke rydde op efter sig så vi kan beholde de fiskepladser og
steder vi har.

Tænk på de dyr der lever i naturen, f.eks fugle de er dødsdømte hvis de
vikler sig ind i sådan nogle liner.

Jeg gør altid det at jeg tager mit affald med mig og smider det ud når jeg
kommer hjem.

Det ender med at stederne bliver lukket af eller der bliver opsat skilte med
fiskeri forbudt pga. det svinerri og det vil jo være kedeligt.

Hvad syntes i lystfiskerer.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Calle.

Dato : 16-05-05 16:57

kimila wrote:
> [...]
>
> Det ender med at stederne bliver lukket af eller der bliver opsat
> skilte med fiskeri forbudt pga. det svinerri og det vil jo være
Giver dig fuldstændig ret. Jeg har flere gange haft fat i en gut der bare
har ladt sit lort ligge.
Når man så påpeger det, kigger de oven i købet på en, som om man ikke er
rigtig klog.
Men efter kort tid plejer de at samle op, når alle andre glor på dem. Så
bare råb til dem, at de skal ryde op, så får du hurtigt medhold på molen.

--
Calle.

Fra : Arne Jensen

Dato : 17-05-05 00:34

>Hvad syntes i lystfiskerer.

Jeg synes generelt at lystfiskere opfører sig pænt og ryder op efter
sig. Men og det men er der desværre.. Der er nogle mennesker som tror
de kan tage ud og fiske og så kommer der sgu nok en og samler op efter
dem.. De har jo betalt.. Det gjorde der så ikke lige.. Desværre er det
nok ikke de mennesker der læser her.. De er bare nogle møgmikler!

Arne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-05-05 11:47

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message
> [...]
med
> fiskeri forbudt pga. det svinerri og det vil jo være kedeligt.

Jeg synes også det er et forfærdeligt svineri. Jeg gemmer alt affald i min
fiskekasse, smider det ud når jeg kommer op til parkeringspladsen eller
hjem.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 18-05-05 09:59

kimila wrote:

> Hvad syntes i lystfiskerer.

Ligesom der er brådne kar blandt fritidsfisk(handl)ere så gælder det
samme jo for os lystfiskere. Der er folk der kun kommer op af sofaen når
det er tid til at pilke sild og hornfisk .. det er min erfaring at det
er den type lyst(?)fiskere der sviner.

/Jan

Fra : Arne Jensen

Dato : 18-05-05 20:19

On Wed, 18 May 2005 10:59:15 +0200, Jan Mikkelsen
<jhm@NOSPAM.kom.aau.dk> wrote:

> [...]
>samme jo for os lystfiskere. Der er folk der kun kommer op af sofaen når
>det er tid til at pilke sild og hornfisk .. det er min erfaring at det

Jeg tror i grunden ikke du er særligt langt fra sandheden.. Min
erfaring er at folk der normalt ikke færdes i naturen generelt er ret
ligeglade med den..

Men rent bortset fra det:

En kammerat og jeg var på vores årlige tur til Jernhatten (Djursland)
for at hygge os, slappe af, fange nogle fisk og blive møgbeskidte:)

Lad mig bare sige med det samme at turen som vanligt var en succes..
Vi fangede masser af fladfisk og et par enkelte småtorsk.. Og det er
faktisk første gang i flere år vi har hilst på dem (torskene) så jeg
har et svagt håb....

Jeg fangede en enkelt Hornfisk.. Jeg havde taget for let grej med til
at konkurrere med en frisk sidevind.. Der skulle "løje af" til noget
nær hård i løbet af dagen!

Men vi havde en dejlig dag med masser af hug på surfstængerne
52 skrubber til fryseren:)

Arne

Fra : Frandsen

Dato : 26-05-05 13:23

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme jo for os lystfiskere. Der er folk der kun kommer op af sofaen når
> det er tid til at pilke sild og hornfisk .. det er min erfaring at det

Nah, det der fritidssvineri møder jeg alle steder; langs åen, søer, moser og
P&T-søer, hvor der endda står skraldespande med jævne mellemrum.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-05-05 13:35

Frandsen wrote:

> Nah, det der fritidssvineri møder jeg alle steder; langs åen, søer, moser og
> P&T-søer, hvor der endda står skraldespande med jævne mellemrum.

Tja... jeg må desværre sige, at jeg også har den oplevelse, at de
yngre genrationer af lystfiskere ikke er så miljøbevidste, som man
ellers med rette kunne forvente.

Se f.eks. dette billede, som viser et typisk "medesvin", det er en
art der er meget nært beslægtet med "skovsvinet"...
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_%26_fiskeri/lystfiskeri/_medefisker-12.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Calle.

Dato : 26-05-05 15:18

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
>
> Se f.eks. dette billede, som viser et typisk "medesvin", det er en
> art der er meget nært beslægtet med "skovsvinet"...

du linker til et dødt link, og så endda på din egen side ;-(
--
Calle.

Fra : Torben

Dato : 26-05-05 15:43

Jeg kan sagtens se det ???

Mvh. Torben

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-05-05 17:02

Calle. wrote:

> du linker til et dødt link, og så endda på din egen side ;-(

Hmm... der er vist nogle browsere der ikke kan finde ud af, at "%26"
betyder "&", men prøv flg. link:
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_medefisker-12.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Calle.

Dato : 26-05-05 17:28

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmm... der er vist nogle browsere der ikke kan finde ud af, at "%26"
> betyder "&", men prøv flg. link:
> http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_&_fiskeri/lystfiskeri/_medefisker-12.html

Det hjalp. Håber da han ryder op inden han forlader stedet.

--
Calle.

Fra : Posten

Dato : 26-05-05 18:44

> du linker til et dødt link, og så endda på din egen side ;-(
> --
> Calle.
Jeg kan da se det.

Anders

Fra : Calle.

Dato : 26-05-05 22:36

Posten wrote:

> Jeg kan da se det.

Så bruger du ikke explorer, læs hvorfor nogen ikke kan se det.
--
Calle.

Fra : Posten

Dato : 27-05-05 07:03

Jo Calle jeg bruger explorer, og ved nok om computere, til ikke at rådgive
andre

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-05-05 19:51

> Så bruger du ikke explorer, læs hvorfor nogen ikke kan se det.
> --
> Calle.

jeg bruger explorer og har kunnet se det hele tiden, så min konklusion er at
det ikke er et explorerproblem
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Gjohansen

Dato : 26-05-05 17:04

> Se f.eks. dette billede, som viser et typisk "medesvin", det er en
> art der er meget nært beslægtet med "skovsvinet"...

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/jagt_%26_fiskeri/lystfiskeri/_medefisker-12.html

Manden er jo trods alt ikke gået fra stedet endnu...
Men hvis der så sådan ud EFTER han havde forladt fiskepladsen, så er det
selvfølgelig noget værre svineri.
V.h.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-05-05 17:19

Gjohansen wrote:

> Manden er jo trods alt ikke gået fra stedet endnu...
> Men hvis der så sådan ud EFTER han havde forladt fiskepladsen, så er det
> selvfølgelig noget værre svineri.

Så overser du vist helt, at der gravet til stolepladser i skrænten,
og at bredvegatationen er blevet ryddet, det kan de næppe reetablere
når de forlader fiskepladsen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Gjohansen

Dato : 27-05-05 21:06

> Så overser du vist helt, at der gravet til stolepladser i skrænten,
> og at bredvegatationen er blevet ryddet, det kan de næppe reetablere
> når de forlader fiskepladsen...

Det har du ret i, men jeg kiggede i første omgang på det "uorganiske"
svineri, altså hans dåser, poser og andet møg.
Venlig hilsen

Fra : Arne Jensen

Dato : 28-05-05 15:20

On Thu, 26 May 2005 18:19:08 +0200, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Så overser du vist helt, at der gravet til stolepladser i skrænten,
>og at bredvegatationen er blevet ryddet, det kan de næppe reetablere
>når de forlader fiskepladsen...

Ja det overser jeg fuldstændigt og jeg kan faktisk ikke rigtigt se
hvad manden gør galt At han fælder lidt vegetation for at komme til at
fiske.. SO WHAT?

Tror du ikke du skulle tage på på økologisk genopdragelseskursus imens
du tænker på hvor meget du skåner naturen.. Du er nok nødt til at gå
på dine bare futter da de fleste sko idag er fremstillet industrielt..
Så jeg håber du hygger dig i din lille hytte ude i skoven hvor du
fyrer med brænde for du bruger naturligvis ikke hverken el eller olie
i din hverdag.. Aldrig har jeg skidt så tyndt.
Jeg vil skide et par planter en sommerhat men lader han alt sit lort
ligge når han går er han et svin!

Arne

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-05-05 21:24

Arne Jensen wrote:

> Ja det overser jeg fuldstændigt og jeg kan faktisk ikke rigtigt se
> hvad manden gør galt At han fælder lidt vegetation for at komme til at
> fiske.. SO WHAT?

Tja... Danmark er et lille land med relativt få vådområder og mange
lystfiskere, så derfor skal vi vise ekstra meget hensyn, når vi
bruger naturen, og i særdeleshed i en sådan mose, hvor der er mange
som fisker, for hvis alle fælder, rydder og graver, så går der kun
et år eller to, så er det hele spoleret...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Posten

Dato : 28-05-05 23:37

> [...]
> for hvis alle fælder, rydder og graver, så går der kun et år eller to, så

Dejligt rent og sobert svar når man tænker på den blomstrende opvisning i
uskøn sprogbrug der lå forud.

Ja vi skal virkelig fare med omtanke i naturen.

mvh
Anders

Fra : Arne Jensen

Dato : 29-05-05 17:44

On Sat, 28 May 2005 22:23:31 +0200, Niels Riis Ebbesen
> [...]

>som fisker, for hvis alle fælder, rydder og graver, så går der kun
>et år eller to, så er det hele spoleret...

Nu er alting relativt, og hvis jeg kommer til et sted hvor der en har
ryddet lidt planter for at komme til at fiske, så stiller jeg mig
naturligvis der frem for at fælde et andet sted. Planterne skal såmænd
nok gro op igen.

Arne

Fra : Paludan

Dato : 28-05-05 23:34

Hej ng.

Når i siger at det er den yngre generation der sviner ved de danke
fiskepladser, kan man så få en aldersgruppe på. Jeg selv føler mig som den
yngre generation og er 30, dog sørger jeg for at der altid er ryddet hvor
jeg har været.
At det er den ynger generation der sviner kan jeg ikke forholde mig til,

sj. broen er det også de gamle/ældre der sviner, så lad være med at dømme
alle de unge..

Venlig Hilsen

Jan Paludan

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 26-05-05 22:33

kimila wrote:

> Hvad syntes i lystfiskerer.

Jeg syntes det er en kedelig udvikling. At folk der færdes i naturen
smider ting og sager har man jo nærmest vænnet sig til, men at man nu
ser andre lystfiskere smide ting og sager gør ondt. Jeg har inden for
den seneste uge fisket et par gange fra den sydlollandske kyst ved
"Brunddrag"(fik både hornfisk og ørred). Det er altså så langt ud på
bøhlandet som man kan komme og ligger lige op af Hyllekrog Vildtreservat
som omfatter 7500 ha, hvoraf 7335 ha er søterritorium, og 165 ha er land.
Alligevel ser man cigarretpakker poser og papir mm. Jeg fatter det
"nada". I det område færdes stort set kun mennesker som holder af naturen.
På vejen hjem derfra i går, sad jeg faktisk og tænkte på at man nok
bliver nødt til at have en pose med, så man kan holde de steder rene
hvor man selv færdes.