hastighedstest ??
Fra : Tidemann

Dato : 16-05-05 10:03

Hej NG

Den test man kan lave på TDC hjemmeside, kan man stole på den?
Er der andre måder at teste sin hastighed på?

De skriver:
Se om din hastighed er som du kan forvente
Download/Upload KByte/sek
128 10-12
256 23-25
512 47-50
1024 97-100
2048 197-200

Jeg kører med 512/128 og testen siger:
download 113 KByte/sek
upload 13 KByte/sek

Så min er vel over al forventning, men................passer det mon?

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Michael Jensen

Dato : 16-05-05 11:41

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> Jeg kører med 512/128 og testen siger:
> download 113 KByte/sek
> upload 13 KByte/sek

Mon ikke det er fordi du er blevet opgraderet til 1024/128? Du skulle meget
gerne have fået et brev fra TDC ang. dette.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-05-05 11:42

Tidemann <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote:

> Jeg kører med 512/128 og testen siger:
> download 113 KByte/sek
> upload 13 KByte/sek
>
> Så min er vel over al forventning, men................passer det
> mon?

Formentlig. Din TDC ADSL er vel blevet opgraderet fra 512/128 til
1024/128, jf. den email som alle TDC kunder har fået (og diverse
artikler i aviserne, for slet ikke at tale om indlæg i denne
nyhedsgruppe).

--
Jesper Lund

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-05-05 12:11

> [...]

>download 113 KByte/sek
>upload 13 KByte/sek
>
>Så min er vel over al forventning, men................passer det mon?

Kunne jo være, at du hører til blandt dem, der allerede har fået
fordoblet deres hastighed fra 512 kb/s til 1024 kb/s.
--
Knud

Fra : Tidemann

Dato : 16-05-05 15:30

Jesper Lund, Michael Jensen og Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> Kunne jo være, at du hører til blandt dem, der allerede har fået
> fordoblet deres hastighed fra 512 kb/s til 1024 kb/s.

Øh, nu er det jo ikke fordi jeg _ikke_ ved dette, jeg har skam fået mail og
læst indlæg!
Jeg spørger sådan set bare fordi min tdc side siger at jeg har
512/128...............
og er derfor nysgerrig om rigtigheden af testen!!

Men tak
;0))

Fra : ShutEye

Dato : 16-05-05 15:52

> [...]
> 512/128...............
> og er derfor nysgerrig om rigtigheden af testen!!

Hvis du som mig har et Ericsson modem, så tjek 192.168.254.254 for at så hvad det er
indstillet til.
Man kan sikkert gøre det samme på andre mærker, kender ikke ip på disse.

ShutEye

Fra : Svend

Dato : 16-05-05 12:36

Tidemann skrev:
> Hej NG
>
> Den test man kan lave på TDC hjemmeside, kan man stole på den?
> Er der andre måder at teste sin hastighed på?

Personligt har jeg dårlige erfaringer med tdc's test, den er helt i
skoven på min forbindelse, i forhold til den fra tst.dk

--
Svend

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-05-05 13:04

Hej Tidemann, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Den test man kan lave på TDC hjemmeside, kan man stole på den?
> Er der andre måder at teste sin hastighed på?

Ja, fx <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/>

Hent en rimelig stor fil, tag tid på stopuret og tjek den reelle
filstørrelse direkte. Serveren er sjældent overbelastet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Palle Jensen

Dato : 16-05-05 20:20

Den 16 maj 2005 mumlede Rudi Stegen noget i denne stil:

> Ja, fx <ftp://ftptest1.tele.dk/pub/>
>
> Hent en rimelig stor fil, tag tid på stopuret og tjek den reelle
> filstørrelse direkte. Serveren er sjældent overbelastet.

Husk endvidere at disable passive transfer.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Rasmus Helmich

Dato : 16-05-05 20:55

http://www.internetkvalitetsguiden.dk/StreamSpeed_Download.asp

Fra : Ole Helms

Dato : 16-05-05 21:57

On Mon, 16 May 2005 11:03:08 +0200, "Tidemann"
> [...]

>download 113 KByte/sek
>upload 13 KByte/sek
>
>Så min er vel over al forventning, men................passer det mon?

Download 113KByte/s = 904 Kbit/s
Upload 13KByte/s = 104 Kbit/s
Din linie er allerede opgraderet til 1024/128

Hvis du prøver TPTest 3.0 vil du værdier, der ligger i nærheden af 880
kbit/s for download og 109 kbit/s for download.
Det er cirka samme resultat.

LanSpeed2 fra Orca kan give dig et indtryk af liniens hastighed. Du
kan hente den på http://www.tucows.com/preview/259303&ignore=1 eller
http://orca.web1000.com/

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Tidemann

Dato : 18-05-05 14:03

"Ole Helms" skrev:

> [...]
>
> Hvis du prøver TPTest 3.0 vil du værdier, der ligger i nærheden af 880
> kbit/s for download og 109 kbit/s for download.

Tak til alle!
TPTest siger 877 & 108........så den er opgraderet.