Afslag på rå kobber, hvad med FWa
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-05-05 09:03

Hey...

Selfølgelig gav TDC afslag på rå kobber forbindelse via CC.

Nu har jeg spottet at der knap en km. væk står en mast med FWA på.

Jeg syntes før i tiden at man på Sonofons HP. kunne taste sin adresse ind,
også ville den lure om der var fri bane.

Men umiddelbart er der ikke meget gang i deres FWA.

Nogle der har det i HT området (Herlev).

Hvor kritisk er FWA med "lige linje" ?

Mvh.

Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-05-05 11:39

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Selfølgelig gav TDC afslag på rå kobber forbindelse via CC.

Hvis CC har eget udstyr på din central, kan du oprette et
telefonabonnement, og få ADSL på denne linie. Når din CC ADSL er
installeret, kan du opsige telefonabonnementet. Der er selvfølgelig
oprettelse og abonnement i bindingsperioden (6 mdr), men jeg tvivler på
at FWA oprettelse er helt billig (der skal en del udstyr og måling til).

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-05-05 11:55

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> [...]
> oprettelse og abonnement i bindingsperioden (6 mdr), men jeg tvivler på at
> FWA oprettelse er helt billig (der skal en del udstyr og måling til).

Det har været dyrt for Sonofon, nok derfor de ikke rigtig vil sælge det
mere!

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-05-05 11:48

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message news:428878c4$0$170

> [...]
> oprettelse og abonnement i bindingsperioden (6 mdr), men jeg tvivler på at
> FWA oprettelse er helt billig (der skal en del udstyr og måling til).

CC har udstyr på centralen.

Ikke jeg skal blodigt betvivle dine teorier, men er du 100 på ovenstående ?

Jeg har hørt en del snak om administrativt rå kobber, men har ikke hørt så
meget om det i praksis.

Iørigt, hvis ovenstående er sandt, er dette så ikke misbrug af TDC monopol
på det rå kobber ?

Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-05-05 12:45

> CC har udstyr på centralen.
>
> Ikke jeg skal blodigt betvivle dine teorier, men er du 100 på
> ovenstående ?

Adskillige indlæg i denne gruppe har beskrevet denne procedure. Søg evt.
i gamle indlæg. Du kan også prøve at ringe til CC kundesupport.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-05-05 18:06

> Ikke jeg skal blodigt betvivle dine teorier, men er du 100 på ovenstående
> ?

Det virker helt fint - hver dag er der Tiscali kunder, som opsiger deres
telefonabonnement og efterfølgende bliver konverteret til ARK. Og det endda
helt uden problemer.

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 16-05-05 11:45

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in

> [...]
> ind, også ville den lure om der var fri bane.
>
> Men umiddelbart er der ikke meget gang i deres FWA.
>
> Nogle der har det i HT området (Herlev).

FWA er generelt forholdsvis striks med Line of Sight (LoS), specielt når
vi snakker frekvenser på 26 GHz. Snakker vi frekvenser på 3,5 og 10,5, så
burde det være muligt med en ikke helt fri LoS, men det afhænger igen af
udstyret.

Som tommelfingerregel skal du regne med fri LoS.

Så vidt jeg ved, har Sonofon neddroslet deres salg af FWA pga. manglende
indtjening på produktet.

Du kan jo prøve at ringe til dem for at forhøre dig om mulighederne, men
ellers er der flere spillere på markedet, som sikkert kan hjælpe dig med
FWA.

Generelt er FWA forholdsvis dyrt til privatpersoner og retter sig oftest
imod erhvervslivet samt boligforeninger.

Hvordan har du egentligt spottet, at der skulle være en mast med FWA i
dit nabolag? Jeg spørger, da de fleste FWA-antenner ikke er specielt
store/synlige eller også kan de forveksles med mobilantenner.

mvh
Lars

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-05-05 12:04

"Lars L. Christensen" <llc@dansketelecom.com> wrote in message

> Hvordan har du egentligt spottet, at der skulle være en mast med FWA i
> dit nabolag? Jeg spørger, da de fleste FWA-antenner ikke er specielt
> store/synlige eller også kan de forveksles med mobilantenner.

Hej Lars...

Via http://www.mastedatabasen.dk/

Der kan man vælge område, og bingo, lokal mast i neighbourhood.

// Kim

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 16-05-05 15:12

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote in news:42887e2a$0$67256
$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Hej Lars...
>
> Via http://www.mastedatabasen.dk/
>
> Der kan man vælge område, og bingo, lokal mast i neighbourhood.
>
> // Kim

Ok. Jeg vil så sige, at min erfaring med den side er, at den ikke altid
afspejler virkeligheden. Enten fordi den ikke er opdateret med nye
oplysninger eller fordi de relevante operatører ikke melder alle
informationer til siden.

mvh
Lars

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 16-05-05 18:04

> [...]

> afspejler virkeligheden. Enten fordi den ikke er opdateret med nye
> oplysninger eller fordi de relevante operatører ikke melder alle

Ok, jeg må prøve at tage fat i Sonofonos hvis ikke jeg ender med at sparke
døren ind til Dyremose, blot for at råbe ham ind i hovedet så håret blafrer:
Stik mig så det kobber!!!

Kim

Fra : Michael Jensen

Dato : 16-05-05 20:19

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
> Ok, jeg må prøve at tage fat i Sonofonos hvis ikke jeg ender med at sparke
> døren ind til Dyremose, blot for at råbe ham ind i hovedet så håret
> blafrer: Stik mig så det kobber!!!

Det er ikke sikkert han kan gøre så meget ved det.. man kunne selvfølgelig
grave nogle nye linjer ned, men det er jo rimelig omkosningstungt, og kan
man spare det, så gør man det. Grunden til at man nogle steder får afslag på
ADSL gennem f.eks. CyberCity, er at TDC har forsyningspligt på
fastnetlinjer. Dermed skal der altid være et minimum af liner til rådgihed i
alle områder, således at TDC kan leverer fastnet forbindelse til de der
ønsker det.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 14-07-05 22:09

On Mon, 16 May 2005 10:02:52 +0200, Kim Jørgensen wrote:

> Jeg syntes før i tiden at man på Sonofons HP. kunne taste sin adresse
> ind, også ville den lure om der var fri bane.
>
> Men umiddelbart er der ikke meget gang i deres FWA.

Sonofon har desværre lukke for tilgangen til deres FWA-net, med mindre vi
snakker de store og meget dyre opkoblinger.

> Hvor kritisk er FWA med "lige linje" ?

Meget.

Jeg sidder ca 7 km fra "min" mast, og var for 2 år siden nød til at
hæve min antenne et par meter fordi naboens træ åbenbart var vokset.

- jeg har tidligere kunnet set masten hvor antennen sad, men den gik ikke
mere. Men to meter ekstra rør på antennemasten (fra 7 til 9 meter)
så virkede det igen perfekt - oghar gjort det lige siden.

Synd der blev lukket for nytilgang.

/Henning