Nyt bundkort med sokkel 478 til OC
Fra : Lars B

Dato : 15-05-05 23:42

Hej igen!
Mit gamle bundkort skranter mere og mere, så jeg kigger lidt efter noget
nyt..
Skal have noget der er godt til overclocking, så jeg tænkte lidt på noget
med et Intel 875p chipset.. Men synes måske at de ca 1000kr de bundkort
ligger i er lidt dyrt, men jeg ved ikke om det bare er mig... :(

Alle forslag modtages med kyshånd,
Lars

Fra : JK

Dato : 17-05-05 08:03

On Mon, 16 May 2005 00:42:25 +0200, "Lars B" <lbm@tnb.aau.dk> wrote:

> [...]
>med et Intel 875p chipset.. Men synes måske at de ca 1000kr de bundkort
>ligger i er lidt dyrt, men jeg ved ikke om det bare er mig... :(

Intel 865 er fuldt ud ligeså godt, og de er meget billige. En fuldt
udbygget asus model skulle kunne det, den skal. Forskellen er PAT. Et
eller andet med performance acceleration technology (til spil).
En overgang kunne man slå det til på intel 865 også, i den inderste
krinkelkrog af bios. Men Intel kom efter Asus, for licens snyd, og jeg
tror de fjernede det der igen.

mvh

John

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 19-05-05 13:01

JK wrote:

> [...]
> En overgang kunne man slå det til på intel 865 også, i den inderste
> krinkelkrog af bios. Men Intel kom efter Asus, for licens snyd, og jeg

Abit har samme mulighed i deres bios til IS7-serierne.

http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=3100
(anden-sidste tekstblok på siden)

Fra : Lars B

Dato : 20-05-05 09:39

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Abit har samme mulighed i deres bios til IS7-serierne.
>
> http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=3100
> (anden-sidste tekstblok på siden)

Det lyder sku godt, mindes jeg så et Abit IS7-E2 ret billigt på edbpriser,
bare en skam at det kun har to ram-slots.. Ellers så ville jeg købe det på
stedet.