Postadresse i Tyskland
Fra : FB

Dato : 15-05-05 22:15

Hej

Jeg skal handle med nogle tyske virksomheder som ikke vil sende vare udenfor
tyskland.

Kan man oprette en postadresse/Postboks i tyskland og få tilsendt pakker
dertil?

Evt. pris?

Hilsen

Finn Bennetsen

Fra : Nico de Jong

Dato : 16-05-05 05:48

"FB" <FB-r-e-m-o-v-e@emat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udenfor
> tyskland.
>
> Kan man oprette en postadresse/Postboks i tyskland og få tilsendt pakker

Jeg ville lade være, hvis jeg var dig. Når virksomheder er så firkantede,
er
de ikke værd at handle med.
Dertil kommer, at du så kommer til at betale tysk moms, som du ikke kan
trække fra i Danmark, PLUS at du skal betale fragt til Danmark.
Hvis jeg husker korrekt, kan man ikke få postadresse dernede, og jeg
tvivler
stærk på at man kan få en postbox. Hvem skulle tømme den ? Og så skal der
alligevel betales fragt.
Den eneste mulighed jeg kan se, er at finde en lille kurer, der kommer til
DK en gang om ugen (jeg har brugt en forrige år, men han er lukket), hvor
du
så får leveret til kureren.
Dem du skal handle med vil vel også have penge forud, eller måske kontant
ved levering ?

Nico

Fra : FB

Dato : 17-05-05 19:53

Hej

Tak for dit svar.
Det vil jeg tage med i mine overvejelser.

Hilsen

Finn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-05-05 12:24

Nico de Jong wrote:

> Jeg ville lade være, hvis jeg var dig. Når virksomheder er så firkantede,
> er de ikke værd at handle med.

Enig.

> Den eneste mulighed jeg kan se, er at finde en lille kurer, der kommer til
> DK en gang om ugen (jeg har brugt en forrige år, men han er lukket), hvor
> du så får leveret til kureren.

Hvis Finn alligevel ønsker at handle på den måde, kan de større
logistik/lagerhotel-firmaer nok også klare opgaven. (Det kunne f.eks.
være DHL).

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.

Fra : Nico de Jong

Dato : 18-05-05 14:23

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Finn alligevel ønsker at handle på den måde, kan de større
> logistik/lagerhotel-firmaer nok også klare opgaven. (Det kunne f.eks.
> være DHL).

Det er korrekt, men så forventer de nok også at skulle transportere
tingene,
og jeg _fornemmer_ at produkterne nok ikke kan klare denne udgift

Nico

Fra : Jonathan Stein

Dato : 18-05-05 15:11

Nico de Jong wrote:

> Det er korrekt, men så forventer de nok også at skulle transportere
> tingene, og jeg _fornemmer_ at produkterne nok ikke kan klare denne udgift

Tænker du på den forkromede løsning med garanteret dag-til-dag levering?
Jeg har indtryk af, at DHL (og tilsvarende firmaer) også kan tilbyde
mere økonomiske leverancer.
- Men der skal nok en vis volumen på, for at det kan betale sig...

M.v.h.

Jonathan