Connection string ASP/MySQL
Fra : Kee Olsen

Dato : 15-05-05 19:34

Hej
Jeg er ikke superkyndig i det her, derfor spørger jeg jer...
Efter jeg har skiftet webhotel fungerer min hjemmeside ikke
mere...jeg har lavet en lille test, for at finde frem til
fejlen...
(Se siden her http://web1547.nh2.needhost.dk/test.asp )

<%
Dim objConn
Dim objRS

Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABAS
E=***;UID=*** ;PWD=***;"
objConn.Open

'blablablabla
'blablablabla

objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

Dette er præcis det som jeg har brugt tidligere og det har virket
upåklageligt, men nu virker det altså ikke mere ? Er der nogen
der har idéer til hvad der kan være i vejen ?
(Og ja...webhotellet understøtter asp og en mysql database er
inkluderet )

Den fejler selvfølgelig først ved objConn.Open og hvis jeg
udelader det er der ingen fejl...min konklusion er at det er den
ConnectionString jeg bruger der er forkert...kan bare ikke selv
se fejlen...

Takker på forhånd!!
Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-05 12:19

"Kee Olsen" <hanwoonkee@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>
> objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABAS
Skal det være "localhost"??? - tjek stien ved dit hotel...
Bjarne