MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
netværk-hvordan
Fra : H.M.

Dato : 15-05-05 18:38

hej
jeg får en ny pc inden længe og havde tænkt mig om man kunne lave et
netværk, men den gamle og den nye pc, jeg har en frygtelig masse
ting/programmer i den gamle og kunne tænke mig ganske langsomt at ovf. en
del at disse ting til den nye.
der er net kort i begge maskiner og jeg behøver kun at være på nettet på¨den
nye.
er denne forklaring til at forstå? så høre jeg gerne lidt omkring dette skal
man bruge andre ting en netkort??
venligst hanne

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 19:06

On Sun, 15 May 2005 19:38:27 +0200, "H.M."
<DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> wrote:

> [...]
>nye.
>er denne forklaring til at forstå? så høre jeg gerne lidt omkring dette skal

Køb dig en bredbåndsrouter med indbygget 4-ports switch - De fås fra
omkring 300 kroner..

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 15-05-05 19:45

"H.M." skrev
> [...]
> del at disse ting til den nye.
> der er net kort i begge maskiner og jeg behøver kun at være på nettet på¨den

Hvis du ikke behøver at være på nettet mens du overfører filer fra den gamle
til den nye, så behøver du kun et såkaldt krydset netkabel som du forbinder
mellem
de 2 pc'er.

Hvis du skal være på nettet med een eller flere PC'er samtidigt med at du
ønsker at overføre filer, er en router en løsning.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Bartesque

Dato : 15-05-05 20:03

> [...]

>nye.
>er denne forklaring til at forstå? så høre jeg gerne lidt omkring dette skal

en billig hub kan gøre det til dit behov

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 15-05-05 22:08

> en billig hub kan gøre det til dit behov

http://www.multitech.dk LS 8 ports 10/100 switch til 118,-
Idiotsikker switch der selv vender kablet for dig hvis du kommer til at
sætte et krydset i.

Mvh. Flemming Nielsen

Fra : MadHatter

Dato : 15-05-05 22:18

On Sun, 15 May 2005 23:08:25 +0200, "Flemming Nielsen" <nn@nn.nn>
wrote:

>http://www.multitech.dk LS 8 ports 10/100 switch til 118,-
>Idiotsikker switch der selv vender kablet for dig hvis du kommer til at
>sætte et krydset i.

En switch / hub er en nødløsning - Køb for guds skyld en
bredbåndsrouter. Merprisen er såmæn ikke mere end 150 - 200 kroner.

Deling af filer / printere på et netværk med offentlige ip-adresser er
galimatias, inden man ser sig om, deler man med hele verden....

Fra : H.M.

Dato : 16-05-05 11:45

> [...]

>Deling af filer / printere på et netværk med offentlige ip-adresser er
>galimatias, inden man ser sig om, deler man med hele verden....

Tak alle 4
nej jeg skal ikke være på nettet anden med den nye pc, den løsning med et
krydset netkabel er den ok ??
så er 1000 kr. spørgsmålet, hvis jeg skal have en router, kan den så senere
bruges hvis jeg vil have ip telefoni ??
venligst
hanne

Fra : Aksel

Dato : 16-05-05 11:51

"H.M." <DETTEFJERNEShama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på¨den
> nye.
> er denne forklaring til at forstå? så høre jeg gerne lidt omkring dette

Jeg kan se at de andre der har svaret kun har talt on hardware, hvis du
fortsat vil bruge begge computere bør du købe en Router til sammenkobling,
så kan begge bruge internet.

Jrg kører med to PCer hele tiden, for at få det til at fungere har jeg købt
en KVM switch, det er en lille box til ca. 200 kr, den gør at man kan skifte
mellem de to PCer på samme mus, tastatur og monitor.

Opsætning af netværk er let, din nye PC som sandsynligvis kører Windows XP
har en funktion der hedder "opret et mindre kontor- eller hjemmenetværk"
under denne funktion kan du opsætte den nye, og lave en diskette til
opsætning af de andre computere i netværket.

Hilsen Aksel

Fra : H.M.

Dato : 16-05-05 12:18

Hej Aksel
> [...]

>under denne funktion kan du opsætte den nye, og lave en diskette til
>opsætning af de andre computere i netværket.

det lyder rigtig smart med at man kan bruge den samme mus, skærm og
tastatur, så man ikke behøver at have alt det stående.
jeg har win 98 på den gamle og win 2000 på den nye, hvordan med det??

hvor har du købt den KVM switch ??
hilsen
hanne

Fra : Calle.

Dato : 16-05-05 13:34

H.M. wrote:
> [...]
> tastatur, så man ikke behøver at have alt det stående.
> jeg har win 98 på den gamle og win 2000 på den nye, hvordan med det??

Det er switchen ligeglad med

> hvor har du købt den KVM switch ??

Kan fås i de fleste EDB-butikker. Mener også T-hansen har dem, hvis du vil
have en her og nu.
--
Calle.

Fra : H.M.

Dato : 16-05-05 15:30

> [...]

> hvor har du købt den KVM switch ??

_Kan fås i de fleste EDB-butikker. Mener også T-hansen har dem, hvis du vil
Hej calle
det var dejligt at switchen er ligeglad

har lige set på t-hansens hjemmeside, men da er prisen altså ikke 200,- men
ca. 400,- ja, det var jo noget jeg gerne skulle bruge når jeg får den nye i
næste uge, men der er forskellige switcher på siden, og jeg er usikker på
hvilken jeg skal bruge.

har du en anden løsning der også virker.??
venligst
hanne

Fra : Calle.

Dato : 16-05-05 16:46

H.M. wrote:
[...]

Du skal bare have fat i en KVM svitch KVM = Keyboard Video Mouse
prøv evt. edbpriser.dk

--
Calle.

Fra : H.M.

Dato : 16-05-05 22:15

> Du skal bare have fat i en KVM svitch KVM = Keyboard Video Mouse
> prøv evt. edbpriser.dk

Hej Calle
tak for oversættelsen, det anede jeg ikke, så jeg har søgt på div. sider,
jeg fandt en på edbpriser:
er den ok??
`men er det noget der er nemt at gå til, jeg er ikke særlig stiv i dette??
venligst
hanne

Fra : Calle.

Dato : 16-05-05 22:39

H.M. wrote:

> [...]
> sider, jeg fandt en på edbpriser:
> er den ok??
> `men er det noget der er nemt at gå til, jeg er ikke særlig stiv i

Hej
Ja den ser ud til at kunne bruges, da den burde kunne overføre skærm
opløsning nok.
Samtidig står der også der medfølger 2 stk. KVM kabler (kabler hvor skærm,
mus, tastatur sidder samlet i et bundt) Det er dem du sætter i fra hver sin
PC og op til boksen, og i boksen sætter du dit tastatur, mus og skærmkabel)
så kan du skifte mellem dine 2 PCere ved enten at trykke på en knap på
boksen, eller ved en tastekombination (den må du se i manualen) Der skal
intet ændres/installeres på PCerne.

Held og lykke med det.
--
Calle.

Fra : Per Riber

Dato : 16-05-05 23:54

Mon, 16 May 2005 23:38:58 +0200 skrev "Calle."
<fake@fake.fake>:

> [...]
>så kan du skifte mellem dine 2 PCere ved enten at trykke på en knap på
>boksen, eller ved en tastekombination (den må du se i manualen) Der skal

Jeg synes, det ser lidt for billigt ud til at være sandt.

Hvis man klikker ind på én af leverandørerne, er det vist
kun et kabelsæt, man får for de 65 kr - switch-boksen følger
åbenbart ikke med..?!?

Eller er der noget, jeg har misforstået?

mvh Per

Fra : Calle.

Dato : 17-05-05 08:54

Per Riber wrote:

> [...]
> kun et kabelsæt, man får for de 65 kr - switch-boksen følger
> åbenbart ikke med..?!?
>
> Eller er der noget, jeg har misforstået?

på siden står der at det er en KVM svitch og samtidig står der at der
medfølger 2 stk. kabler.
Så enten har du misforstået det, eller er der fejl på siden.

--
Calle.

Fra : Per Riber

Dato : 17-05-05 20:04

Tue, 17 May 2005 09:54:02 +0200 skrev "Calle."
<fake@fake.fake>:

>på siden står der at det er en KVM svitch og samtidig står der at der
>medfølger 2 stk. kabler.
>Så enten har du misforstået det, eller er der fejl på siden.

Det er muligvis bare mig, men jeg har for nylig set en
tilsvarende dims, som kostede over 400 kr. med kabler.

Jeg får snart brug for en KVM-switch, så jeg er da spændt på
at høre, hvad Hanne finder ud af...

mvh Per

Fra : Calle.

Dato : 18-05-05 00:12

Per Riber wrote:

> Det er muligvis bare mig, men jeg har for nylig set en
> tilsvarende dims, som kostede over 400 kr. med kabler.

Ja det lyder godt nok billigt, men det er jo det de skriver

> Jeg får snart brug for en KVM-switch, så jeg er da spændt på
> at høre, hvad Hanne finder ud af...

Jeg er bange for at det er en fejl ;-(
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 17-05-05 08:57

Per Riber wrote:

> [...]
> kun et kabelsæt, man får for de 65 kr - switch-boksen følger
> åbenbart ikke med..?!?
>
> Eller er der noget, jeg har misforstået?

målene passer ikke til at kun være kablerne
--
Calle.

Fra : jda^fx

Dato : 16-05-05 23:38

On Mon, 16 May 2005 23:15:06 +0200, H.M. wrote:

> [...]
> er den ok??
> `men er det noget der er nemt at gå til, jeg er ikke særlig stiv i dette??

Du skal lige huske, at den du har fundet der har ingen kabler med. Så du
skal lige til lommen en gang mere for at købe kabler før det kommer til at
virke. Så det er måske billigere alt i alt at købe en af dem der har det
hele med men som koster lidt mere
--
jda^fx

Fra : jda^fx

Dato : 16-05-05 23:47

On Tue, 17 May 2005 00:38:09 +0200, jda^fx wrote:

> [...]
> virke. Så det er måske billigere alt i alt at købe en af dem der har det

Nu har jeg også lært at læse. Kablerne følger med.
--
jda^fx

Fra : H.M.

Dato : 17-05-05 19:05

Hej alle I hjælpsomme sjæle
Jeg tror jeg ringer ind i morgen og får bekræftet at alt er med, jeg skal
nok vende tilbage når jeg ved mere og evt. har modtaget og prøvet den.
tak endnu engang til calle for din beskrivelse af hvordan jeg sætter den
til, det betyder meget at der er nogen der er villig til at gøre det.
endnu engang tak for hjælpen
venligst
hanne

Fra : H.M.

Dato : 18-05-05 15:35

Hej
så har jeg ringet til forhandler og det var et bluf nr. det er kun kabler og
ingen switch, de var ret lige glade med at det var en fejl, de viste det
godt, men det var edbprisers ansvar !!!
man må sige at switchen har stået der siden 10. mdr. 2004, så det er utrolig
dårligt, jeg vil da nok tvivle på de to firmaers fremover, begge navne er
faktisk nøjagtigt det samme firma med samme adresse og tlf. nr. !!!
har skrevet til edbpriser, så er det jo spændende om de tager den væk.

Jeg tror nok at jeg bare køber et usbkabel hos thansen, som Jane havde fået
anbefalet af en her fra gruppen, så må jeg kæmpe med 2 skærme, mus og
tastaturer.
men tak for dialogen.
venligst
hanne

Fra : Calle.

Dato : 18-05-05 16:01

H.M. wrote:
> [...]
>
> Jeg tror nok at jeg bare køber et usbkabel hos thansen, som Jane
> havde fået anbefalet af en her fra gruppen, så må jeg kæmpe med 2

Så ved man då hvor man ikke skal handle sit EDB-grej ;-(
--
Calle.

Fra : Per Riber

Dato : 18-05-05 17:44

Wed, 18 May 2005 16:34:57 +0200 skrev "H.M."
<DETTEFJERNEShama@hongnet.dk>:

>Jeg tror nok at jeg bare køber et usbkabel hos thansen, som Jane havde fået
>anbefalet af en her fra gruppen, så må jeg kæmpe med 2 skærme, mus og
>tastaturer.

Surt show

Inden du helt afskriver KVM-switchen, så se dette link - du
skal altså lidt højere op i pris...

http://makeashorterlink.com/?K28B1281B

mvh Per