Multiple-step OLE DB operation generated e~
Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 15-05-05 15:48

Jeg har database hvor jeg skal opdatere nogle felter.

Indtil i går var der ingen problemer, men efter jeg har tilføjet endnu et
felt, så er jeg begyndt at få følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'
Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status
value, if available. No work was done.
/eud_cpt/satnetdata/logger.asp, line 246

Feltet er oprettet som et tekst-felt i Access-DB med en størrelse på 100.

Data kommer fra en array og er testet som værende af typen "tekst".

Data kan f.eks. være en af følgende linier:

/V/ SELCAL DE-FL

AS2004.5//STEPCLIMBS NOSDA/F340 5340N/F360 /V/

VFR ROUTE/NO WEATHER/CALLSIGN IS "SEAGULL"

Jeg har kørt forskellige check på data, men intet har hjulpet

Desværre kan jeg ikke vise koden online, men har copy/paste de vigtigste
linien ind herunder.
Det er linien som er udkommenteret som skaber problemer

Håber at nogen kan hjælpe.

Jon

**************************************
set rslogger = server.createobject("ADODB.RecordSet")
querylogger = "select * from pilotlogger where pilotlogger.online = 'Yes'"
rslogger.open querylogger, database, 3, 2

do while rslogger.eof <> true
found = 0
for cx = 0 to ubound(outarray)
if int(rslogger("cid")) = int(outarray(cx,1)) then
found = 1
rslogger("dep") = outarray(cx,11)
rslogger("arr") = outarray(cx,13)
rslogger("callsign") = outarray(cx,0)
rslogger("aircraft") = outarray(cx,9)
rslogger("route") = outarray(cx,30)
if len(outarray(cx,29)) > 0 then

'rslogger("remarks") = outarray(cx,29)

response.write "Remarks: " & outarray(cx,29) & "<br>"
end if
rslogger.update
logindex = cx
exit for
end if
next

Fra : Tomasz Otap

Dato : 15-05-05 17:11

Jon Klose Larsen wrote:
> /V/ SELCAL DE-FL
>
> AS2004.5//STEPCLIMBS NOSDA/F340 5340N/F360 /V/
>
> VFR ROUTE/NO WEATHER/CALLSIGN IS "SEAGULL"

Et skud i blinde: kan det være, du oplever problemer med anførelsestegn?
Er hele teksten ovenover den fejllinie, som du har isoleret som den
skyldige, eller er det de tre forskellige linier (dvs. tre rækker i
tabellen), som bliver fremvist efter hele løkken er løbet igennem?

Hvis så, prøv evt. at isolere fejllinien ved at smide din response.write
over din rslogger("remarks") og aktivere rslogger igen. Den sidste linie
inden fejlen fremkommer burde være den skyldige... så er man måske et
skridt tættere på løsningen.

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 15-05-05 18:57

"Tomasz Otap" <tomasz@otap.justRemoveThis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> over din rslogger("remarks") og aktivere rslogger igen. Den sidste linie
> inden fejlen fremkommer burde være den skyldige... så er man måske et

Det er tre forskellige tilfældige linier.
Jeg har lige prøvet igen, og samtidig flyttes min response.write op før
"problem-linien"..... og jeg får stadig samme fejl.
Ideen med anførselstegn holder desværre ikke vand.... dette er output lige
før fejlen:
Remarks: /V/ ANTONOV 015. RJAA DEFAULT FS2002 SCENNERY, NO CHARTS.

Andre forslag ? Jeg tester gerne.

Jon

Fra : Tomasz Otap

Dato : 15-05-05 19:22

Jon Klose Larsen wrote:
> Ideen med anførselstegn holder desværre ikke vand.... dette er output lige
> før fejlen:
> Remarks: /V/ ANTONOV 015. RJAA DEFAULT FS2002 SCENNERY, NO CHARTS.
>
> Andre forslag ? Jeg tester gerne.

Hmm.. jeg er lidt blank - du har vel prøvet Google? Check evt. den her
side, der er en del forslag til at opklare/løse fejl med Ole og hans
Multiple Steps:

http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2288

Du kan også evt. prøve manuelt at køre query mod databasen indeholdende
den sidste string, og se om den passerer igennem.

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 15-05-05 19:54

> [...]
>
> Du kan også evt. prøve manuelt at køre query mod databasen indeholdende
> den sidste string, og se om den passerer igennem.

Jeg har prøvet at google, and derfor havde jeg bl.a. også checket om mine
datatyper passede sammen.

Jeg har netop lavet et par nye test.... denne gang med konstanter som input,
og det viser sig at fejlen kommer, når længden af input bliver >50.... og
dette selvom jeg nu har omdefineret tabel-feltet fra 100 til 200 pos ????

Har tænkt på at omdefinere feltet fra tekst til notat, men ved ikke om det
hjælper. Som midlertidig løsning har jeg valgt at beskære input til 50 pos.
før jeg gemmer.

Jon

Fra : Lars K. Christensen

Dato : 19-05-05 11:33

Hej Jon

Jeg har et problem som minder om dit (jvnf. post "UPDATE vil kun acceptere
få karakterer") - så jeg vil lige høre, om du sku' ha' fundet en løsning?

MVH Lars

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 19-05-05 13:59

"Lars K. Christensen" <spamfilter@christianehoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få karakterer") - så jeg vil lige høre, om du sku' ha' fundet en løsning?

Nej, desværre ikke.

Det jeg har gjort, som nødløsning, er at sætte antal af positioner op, så
jeg er mere end sikker på, at der er plads nok.

Hører fortsat gerne om en løsning.

Jon

Fra : Lars K. Christensen

Dato : 19-05-05 14:14