tid på cookie
Fra : Esben Andersen

Dato : 15-05-05 15:24

hej... jeg er ved at lave et system hvor jeg skal bruge en cookie
som kun er til stede i 2 minutter...

hvodan gør man det?

jeg kan kun finde ud af at lave en der holder i 1 dag :S

sådan gør jeg:

<%
' Informationer lagres i cookien
Response.Cookies("HTMLTest")("tekst") = Request.form ("uid")

' Cookien skal leve i 2 min
Response.Cookies("HTMLTest").Expires = date+1
%>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Henriksen

Dato : 15-05-05 21:23

"Esben Andersen" <esovan@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Response.Cookies("HTMLTest")("tekst") = Request.form ("uid")
>
> ' Cookien skal leve i 2 min
> Response.Cookies("HTMLTest").Expires = date+1
Jeg tror ikke at du kan styre dem nede i minutter. Hvis brugeren besøger
din
side flere gange så bør du sætte en cookie med klokkeslet og hvis dette
klokkelslet er ældre end 2 minutter, så skal du selv slette cookien. Tror
at
det er sådan det skal laves.

--
Niels Henriksen
www.netopcom.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 16-05-05 17:00

Esben Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> hej... jeg er ved at lave et system hvor jeg skal bruge en cookie
> som kun er til stede i 2 minutter...
>
> hvodan gør man det?

Jeg bruger selv et script hvor min cookie forsvinder efter en time:

ideen bag det er at man stykker en dato (inkl. klokkeslæt) sammen og
konverterer til dato
<%
   tidtime=hour(time)
   if tidtime=23 then
      udlob=date+1 & " 00"
   else
      udlob=date & " " & tidtime+1
   end if
   udlob=udlob & ":" & minute(time) & ":00"
   udlob=Cdate(udlob)

   response.cookies("user")("visit")="besøgt"
   response.cookies("user").expires=udlob

%>

håber at det kan hjælpe

Fra : vangobbel

Dato : 17-05-05 16:42

> hej... jeg er ved at lave et system hvor jeg skal bruge en cookie
> som kun er til stede i 2 minutter...

> hvodan gør man det?

Hej Esben.

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på den indbyggede DateAdd funktion
du kan benytte.

Hvis du til føje 2 minutter til et given tidspunkt kan du benytte den
således:

DateAdd("n", 2, now)

Dette vil medføre at den tilføjer 2 minutter til tiden som den er nu.
"n" er for minutter, 2 er for antallet af minutter og now giver sig
selv.

Så du kunne gøre sådan

<%
' Cookien skal leve i 2 min
Response.Cookies("HTMLTest").E­xpires = DateAdd("n", 2, now)
%>

Prøv det.