Weber Q - Weber baby Q
Fra : M. Andersson

Dato : 15-05-05 12:46

Hej alle,
Jeg står og er ved at investere i en af ovenstående grills. Jeg har før
brugt Weber kuglegrill men forholdende tillader kun gasgrills nu. Er der
nogle af jer der har erfaring med ovenstående grills.
Kan I have en god grill sæson
Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 15:18

"M. Andersson" <m.andersson@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt Weber kuglegrill men forholdende tillader kun gasgrills nu. Er der
> nogle af jer der har erfaring med ovenstående grills.

Hey

Jamen en gasgrill giver skam samme (mangel) på smag som en brikettegrill
gør. Det er kun hvis man bruger kul eller tilsætter røgtræ at det giver
smag - og det kan man også bruge i en gasgrill.

Men altså Webers gasgrills er IKKE noget at råbe hurra for - deres brændere
er alt for svage. For de samme penge kan man få alternativer der er klasser
bedre. Beefeater er et godt bud - de forhandles rundtomkring under
"beefeater" eller Egedius (www.egedius.com) - jeg ved hvor de forhandles i
Aalborg, men ikke resten af landet.

Mvh Tommy

Fra : Ole Hansen

Dato : 17-05-05 11:30

"TBJ" <bruus [snabela] os.dk> writes:

> [...]
> er alt for svage. For de samme penge kan man få alternativer der er klasser
> bedre. Beefeater er et godt bud - de forhandles rundtomkring under

Ja? Foræl...

--
Ole Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 07:58

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja? Foræl...

Almas (www.almas.dk) på gugvej forhandler dem

Mvh Tommy

Fra : Ole Hansen

Dato : 25-05-05 10:36

> Almas (www.almas.dk) på gugvej forhandler dem

Det er da også til noget anden pris end de 1600 en Baby
Q koster :) Men fine ser de da ud..

--
Ole Hansen

Fra : Q

Dato : 17-05-05 01:58

> [...]
> brugt Weber kuglegrill men forholdende tillader kun gasgrills nu. Er der
> nogle af jer der har erfaring med ovenstående grills.

Jeg var i Silvan og hente en Campinggaz Adelaide gasgrill for et par uger
siden ( har lige set at de har den til 1600,- igen nu )

Jeg kiggede også på Webers Baby Q, og medmindre du har behov for at den er
kompakt vil jeg helt klart anbefale den anden...

Adelaide har en alm grillrist på ca. 30*40 cm + en massiv plade ( glat på
den ene side, "grillpande" på den anden side ), begge i støbejern.. 3
brændere og elektrisk tænding.. Der medfølger et lille låg i pulverlakeret
stål, som du kan lægge over grillen, når du ikke bruger den, men det er
altså ikke et låg som dem man ellers ser på andre gasgrills ( den model kan
dog købes som ekstraudstyr til omkring 600,- ) Regulator + slange
medfølger..

Der er 2 ulemper, som jeg lige umiddelbart har fået øje på:

Der er plads til gasflaske i grillvognen, men ikke til mere end en 5 kg
flaske.. De alm. 11 kgs er altså for høje..

Drypbakken er lavet i alm. ubehandlet stålplade og vil nok med tiden begynde
at ruste.. Det kan dog snildt klares ved at give den et lag varmeresistent
maling, eller ganske simpelt lave en anden bakke i rustfrit stål..

Alt i alt er det en glimrende grill til steaks mv, men stege, kyllinger osv.
ryger stadig i kuglegrillen over rigtige kul..

/peter