Asus a7v133 KT133a
Fra : Rune Mortensen

Dato : 31-05-01 00:12

Kan Subj. kører med en T-bird 1.33Ghz ( 266 FSB)???

/Rune

Fra : Fritze

Dato : 31-05-01 00:22

> Kan Subj. kører med en T-bird 1.33Ghz ( 266 FSB)???

Kører fint her knap 1500 MHz

Fra : Rune Mortensen

Dato : 31-05-01 00:25

underligt spørgsmål men hvilket kabinet har du?

/Rune

Fra : Fritze

Dato : 31-05-01 00:31

Du har ret, det er ret underligt at spørge om
Jeg bruger et Aopen HQ08 med 3 ekstra 80mm kabinetblæsere. Det er dog ikke
anbefalelssesværdigt. Køb et af de store fra www.studiedata.dk.

Fra : Rune Mortensen

Dato : 31-05-01 00:44

Jeg har selv samme kabinnet ... Mit problem er at når ledningerne fra
kabinettet er sat i rigtig som manualen siger, så vil computeren ikke starte
op... som om at on/off ikke rigtig virker ... gjorde du noget specielt da du
satte ledningerne i og startede op med Boardet første gang?
'

Fra : Fritze

Dato : 31-05-01 00:53

Nope, det kørte bare i første forsøg....sikker på, at de sidder rigtigt? Det
er nogle gange lidt bøvlet at ramme rigtigt på de små djævle.

Fra : Rune Mortensen

Dato : 31-05-01 00:57

De sidder rigtigt .... vi har været 3 forskellige mennesker til at kigge på
det , min nabo har nemlig også samme MB/kabinet og mine ledninger nøjagtig
ens med hans .... hvilket også er den måde som det er i manualen, men det
vil BARE ikke virke .... kan det var Bios'en der er død?

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 31-05-01 01:15

"Rune Mortensen" <rklm@dkik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> vil BARE ikke virke .... kan det var Bios'en der er død?

Tja... Eller en dårlig strømforsyning. Jeg har samme kabinet, og oplever
af og til også samme fejl. Hvis strømmen har været taget helt fra
computeren, vil den ikke tænde den første time efter at power-kablet er
blevet sat i igen. Den grønne power-diode blinker kun lige idet der
trykkes på knappen, men computeren forbliver død. Min vurdering er, at
der må sidde nogle dovne lytter i strømforsyningen... Men, altså når
strømkablet har været koblet til en times tid, plejer den ikke at have
startvanskeligheder - derfor undlader jeg også at slukke på
stikkontakten, med mindre der skal rodes med hardware...

mvh
Peter

Fra : Rune Mortensen

Dato : 31-05-01 01:15

Jeg har forsøgt med 2 forskellige PSU'er .... og også testet den PSU der
sidder i den nu i en anden maskine!!! så det er ikke den den er gal med :(

/Rune

Fra : Fritze

Dato : 31-05-01 08:16

> Jeg har forsøgt med 2 forskellige PSU'er .... og også testet den PSU der
> sidder i den nu i en anden maskine!!! så det er ikke den den er gal med :(

Det kan da fint være PSU'en, hvis du kun prøver med PSU'er under 300W, så
vil det ikke køre overhovedet.....har en kammerat, som havde samme problem.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 31-05-01 09:44

"Falckredderen Ragga Muffin" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> Tja... Eller en dårlig strømforsyning. Jeg har samme kabinet, og
oplever
> af og til også samme fejl.

Jeg må have småsovet, da jeg skrev mit indlæg. Jeg gik ud fra at Rune
havde et A-Open HQ08 kabinet - men det viste sig altså at være Fritze.
Beklager...

mvh
Peter

Fra : Rune Mortensen

Dato : 31-05-01 11:25

Jeg har også et HQ08 Kabinet ..... og til fritze så var begge PSU'erne på
300W...

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 31-05-01 11:37

Har du prøvet at sidde en mindre cpu i. Hvis det ikke er den nyeste bios kan
det jo godt være den ikke undersøtter den. Mit a7v133 understøtter kun op
til 1200Mhz ved fødsel.

Mvh
Thomas

Fra : Rune Mortensen

Dato : 01-06-01 00:44

Jeg har endelig fået det til at virke .. det var "falsk" stel fra nogle
afstandsskruer i kabinettet som kortsluttede det hele ...

Nu har jeg bare opdaget et andet problem.... min CPU ligger på 76 Grader,
godt nok har jeg en low noise køler på (Radial Fin, oversize) men er det
ikke LIGE i overkanten alligevel???

/Rune

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 01-06-01 09:42

> [...]
Grader,
> godt nok har jeg en low noise køler på (Radial Fin, oversize) men er

Jo, MON ikke! Se at få monteret en ordentlig køler / monteret den
eksisterende køler ordentligt. Nu har du vel ikke smurt 1,5 centimeter
kølepasta på profilen, vel?! Der skal kølepasta på, men kun lige en
fingernegls tykkelse (højst). Så skulle du opnå optimal køling. Du har
vel heller ikke sluttet en 12 volts blæser til et 7 volts udtag? (Eller
vendt den forkert, så den blæser den forkerte vej?)

mvh
Peter