Åleruser - afstand fra kystlinien
Fra : Claria

Dato : 15-05-05 09:55

Hej NG

Jeg har et spørgsmål angående åleruser og disse afstand indtil kystlinien.
Det forholder sig sådan, at jeg har set der er blevet placeret markeringer
for åleruser - går jeg udfra - i en afstand på 2-4 m fra kystlinien på langs
med kystlinien.
Disse står på et sted hvor der er mange lystfiskere og en del har sine børn
med i denne hornfisketid, dette resultere i at mange mister deres blink pga
disse åleruser.

Er disse åleruser sat op i overens med loven eller ej - for jeg er godt og
grundig træt af dem.

Så nu håber jeg på at for nogle svar herinde, og jeg taler ikke om at bruge
selvtægt.

Mvh
Claudia

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 10:26

On Sun, 15 May 2005 10:55:01 +0200, "Claria" <paradis.dk@claria>
wrote:

>Er disse åleruser sat op i overens med loven eller ej

Det er de.
Åleruser må sættes helt ind til land.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-05 10:29

wrote:

>Disse står på et sted hvor der er mange lystfiskere og en del har sine børn
>med i denne hornfisketid, dette resultere i at mange mister deres blink pga
>disse åleruser.

Jeg glemte at nævne, at det er lystfiskerne der bryder loven hvis de
hænger fast i ruserne. For der må ikke fiskes inden for en afstand af
75 meter fra faststående redskaber.

/Alex

Fra : Claria

Dato : 15-05-05 12:58

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> Jeg glemte at nævne, at det er lystfiskerne der bryder loven hvis de
> hænger fast i ruserne. For der må ikke fiskes inden for en afstand af
> 75 meter fra faststående redskaber.
>
> /Alex

Hej Alex

Når du skriver "faststående redskaber", hvad mener du så - er det
bundgranspæle eller .......?

Jeg ved godt at der skal være plads til os allesammen, men i dette tilfælde
er det en fritidsfisker som har 2 sæt ruser og han gør en dyd udaf at
provokere andre lystfiskere.

Mvh
Claudia

Fra : Calle.

Dato : 15-05-05 16:50

Claria wrote:
> Når du skriver "faststående redskaber", hvad mener du så - er det
> bundgranspæle eller .......?

en ruse er også faststående, da der er tunge lodder i hver ende, for at de
ikke flytter sig.

> Jeg ved godt at der skal være plads til os allesammen, men i dette
> tilfælde er det en fritidsfisker som har 2 sæt ruser og han gør en
> dyd udaf at provokere andre lystfiskere.

ført til mølle, først malet. Sådan er livet nu af en gan indrettet

--
Calle.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 16-05-05 19:02

"Alex Linaa" wrote

> Jeg glemte at nævne, at det er lystfiskerne der bryder loven hvis de
> hænger fast i ruserne. For der må ikke fiskes inden for en afstand af
> 75 meter fra faststående redskaber.

UPS!

Den regel har jeg uforvarende brudt mange gange. Det sker ikke igen.

Som bekendt: "Ukendskab til loven friholder ikke fra ansvar".

Jeg takker!

- Jensby

Fra : Calle.

Dato : 15-05-05 16:48

Claria wrote:
> [...]
> godt og grundig træt af dem.
>
> Så nu håber jeg på at for nogle svar herinde, og jeg taler ikke om at

Når folk kan se der er flag til åleruser, så kan du sku gå et andet sted hen
for at fiske hornfisk.
Man kan jo sige sig selv det vil gå galt. Garnfiskeren har sit på det rene.

--
Calle.