Natugler
Fra : Jytte B

Dato : 14-05-05 20:55

Jeg har lige opdaget at der er unger i vores uglekasse. Der er mindst to,
men sikkert flere. De er store, så de hopper snart ud. Den gamle kommer hele
tiden og fodrer.
Det er en rigtig dejlig oplevelse.

Hilsen
Jytte

Fra : Aksel.pe

Dato : 15-05-05 09:26

Jytte B wrote:
> [...]
> men sikkert flere. De er store, så de hopper snart ud. Den gamle kommer hele

Hej Jytte!

Hvilken slags uglekasse har du?

Jeg har i flere år haft en uglekasse anbragt højt oppe i et træ, men der
kommer bare ingen ugler. Ikke langt herfra er der en uglekasse, hvori
der hvert år kommer unger, så der er ugler i området.

Mvh. Aksel

Fra : Jytte B

Dato : 15-05-05 09:59

Hej Aksel.

Den er i sin tid lavet efter en tegning i "Natur og Miljø". Vi har haft den
i mange år, og der har tit været ugler i den. Der har også engang været
tårnfalke i den. Den hænger i et kastanietræ, der er klippet så kassen
hænger frit. Det er ganske tæt på vores hus. Men indgangen vender ud mod en
skov.
Vores kasse er ikke helt mage til den på linket, da hullet i vores er i hele
kassens bredde. Ellers er størrelsen den samme.

http://www.dn.dk/graphics/DN/organisation/kampagne/uglekasse.gif

Hilsen
Jytte

Fra : Jytte B

Dato : 16-05-05 12:21

"Jytte B" <vingekatten@mail.dkfjern> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige opdaget at der er unger i vores uglekasse. Der er mindst to,
> men sikkert flere. De er store, så de hopper snart ud. Den gamle kommer
> [...]

Lige en opfølgning:
Ungerne sprang ud af kassen i går aftes, der var 4 unger.

Hilsen
Jytte

Fra : Aksel.pe

Dato : 16-05-05 13:10

Jytte B wrote:

> Lige en opfølgning:
> Ungerne sprang ud af kassen i går aftes, der var 4 unger.
>
> Hilsen
> Jytte

Hej Jytte!
Jeg kan godt forstå, at det var morsomt.
Men så er der vel en tydelig "tuden" om natten i kvarteret?

Jeg kan se, at dine kassemål sikkert er gode til de lidt små ugler.
Jeg drømmer om at få nogle af de større i kassen.
Min kasse var noget dybere end din - ca 50 cm og med stor åbning - men
det er nok et spørgsmål, om de lidt større ugler overhovedet vil gå i
"kasse".

Mvh Aksel

Fra : Jytte B

Dato : 16-05-05 15:50

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er nok et spørgsmål, om de lidt større ugler overhovedet vil gå i "kasse".

Hej Aksel.

Vi hører ofte ugler her, de tuder ikke men skriger nærmest. Vi ser dem også
engang i mellem. Mest om vinteren, men de er her året rundt. Jeg har aldrig
set andre end natugler her, de store hornugler er vist også meget sjældne.
Men natuglen har da også en pæn størrelse, når den flyver.
Men vi var glade for at vi opdagede at der var unger i kassen.

Hilsen
Jytte