Oprettelse af StofaNet
Fra : Itor

Dato : 14-05-05 20:56

Stofa annoncerer med en oprettelsespris på 99 kr. Jeg kan se på hjemmesiden
at hvis man skal have kabeltræk så koster det 800 kr. Jeg tænker på at lave
kabeltrækket selv selvom jeg aldrig har prøvet det før. Hvis jeg ikke vælger
kabeltræk hvor meget får jeg så for de 99 kr.? Kommer der overhovedet en
tekniker ud eller skal jeg selv hente modemet og installere det? Er der
ellers nogle gode råd mht. til kabeltrækket? Så vidt jeg husker så er det et
lidt specielt kabel med nogle specielle stik så kan det overhovedet lade sig
gøre at ordne det selv?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-05-05 09:06

Itor skrev:

>Stofa annoncerer med en oprettelsespris på 99 kr. Jeg kan se på hjemmesiden
>at hvis man skal have kabeltræk så koster det 800 kr. Jeg tænker på at lave
>kabeltrækket selv selvom jeg aldrig har prøvet det før.

Det kan du sagtens. Det består blot i at lægge/fæstne kablet der
hvor du vil have det. Der skal ikke monteres stik på det, for dem
har teknikeren med.

>Hvis jeg ikke vælger kabeltræk hvor meget får jeg så for de 99 kr.?

Jeg har ikke lige kunnet finde en beskrivelse på deres sider, men
da jeg blev tilsluttet, ville man få skilleboksen monteret
(skiller tv-, radio- og netsignal), kablet monteret til boksen og
til det udleverede modem, og så ikke mere (dengang fik man også
et netkort, og det kan man nok også i dag, men det findes i alle
nye computere).

>Kommer der overhovedet en tekniker ud

Ja. Du må ikke selv rode med skilleboksen.

>Er der ellers nogle gode råd mht. til kabeltrækket?

Næ.

>Så vidt jeg husker så er det et lidt specielt kabel

Nej, det er standard coax (antenneledning).

>med nogle specielle stik

Dem kommer teknikeren med.

>så kan det overhovedet lade sig gøre at ordne det selv?

Sagtens. Om du selv vil lave softwarearbejdet, kommer an på hvor
meget du er vant til netopsætning. Det er nemt for en med lidt
erfaring. Jeg betalte mig fra det (vist for 3-400 kr.) fordi jeg
var helt uerfaren dengang.

--
Bertel