Matching af felt med andet felt
Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-05-05 20:04

Hej gruppe.

Jeg vil gerne søge i et felt, med et andet felt i samme query.

Altså noget lignende:

SELECT * FROM table1, table2 WHERE table1.mitfelt LIKE ('%' +
table2.mitandetfelt + '%')

Hvordan gør jeg det rigtigt så det virker? For det der med + syntes ikke at
virke.

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-05-05 21:21

Kasper Johansen skrev:

> SELECT * FROM table1, table2 WHERE table1.mitfelt LIKE ('%' +
> table2.mitandetfelt + '%')

Umiddelbart ser det fint ud - jeg ville dog droppe paranteserne.

> Hvordan gør jeg det rigtigt så det virker? For det der med +
> syntes ikke at virke.

Hvilken database anvender du?
Hvordan virker det ikke? (får du fx for få eller for mange
resultater)
--
Jens Gyldenkærne Clausen