MS Windows
briani 27239
oprette ekstra partition ... i win xp
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 14-05-05 18:53

Hejsa,

Jeg vil gerne oprette en ekstra partition på min disk. Jeg går i
Diskhåndtering, men kan ikke rigtig komme videre ...

Hvordan gør jeg?

Det er win xp og det er mit c-drev (med win xp på) jeg vil dele i to.

ras

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-05-05 19:14

Den 14-05-05 19.53 skrev rasmus.carlsen følgende:

> [...]
>
> Hvordan gør jeg?
>
> Det er win xp og det er mit c-drev (med win xp på) jeg vil dele i to.

Du kan ikke dele et eksisterende styresystemdrev i to uden en
geninstallation, medmindre du bruger et specielt værktøj som for
eksempel købeprogrammet PartitionMagic (http://www.powerquest.com/).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-05 19:16

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

>Jeg vil gerne oprette en ekstra partition på min disk. Jeg går i
>Diskhåndtering, men kan ikke rigtig komme videre ...

Du kan ikke med diskhåndtering ændre i den partition, hvor
Windows er installeret.

Det ultimative program til det er Partition Magic, som er et
købeprogram til lidt under kr. 1.000,-, en virkende
demo-/trialversion findes ikke.

Kører du fat 32 skulle du kunne bruge freewareprogrammet fips til
det.

http://www.igd.fhg.de/~aschaefe/fips/

Det kan ikke flytte data, kræver at der den nødvendige ledige
plads på disken.
--
Knud

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 14-05-05 19:35

> "rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

> Du kan ikke med diskhåndtering ændre i den partition, hvor
> Windows er installeret.

- æv

> Det ultimative program til det er Partition Magic, som er et
> købeprogram til lidt under kr. 1.000,-, en virkende
> demo-/trialversion findes ikke.

- det bliver sgu en dyr partitionering

> Kører du fat 32 skulle du kunne bruge freewareprogrammet fips til
> det.

- bruger nfts

takker begge 2

ras

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-05-05 22:26

Den 14 maj 2005 skrev rasmus.carlsen i dk.edb.system.ms-windows:

> - det bliver sgu en dyr partitionering

"Lidt" under 1.000,-:

Lars Klintholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-05-05 23:27

Lars Klintholm skrev:

>"Lidt" under 1.000,-:

Åbentbart blevet billigere siden jeg sidst tjekkede prisen.
--
Knud