MS Windows
briani 27239
Mærklig XP Pro
Fra : Jan Andersen

Dato : 14-05-05 09:40

Hej Gruppe.

Jeg har fået et problem med min XP Pro.
Hvis jeg feks skal kigge / ændre i min netværksopsætning, klikker jeg på
netværkssteder på skrivebordet, derefter netværksforbindelser, og ser her
min lan forbindelse. Når jeg så højreklikker og vælger egenskaber, kommer
der en boks op med "Der opstod en uventet fejl". Jeg har prøvet at
geninstallere XP, men det vil den ikke da der er en nyere windows
installeret (SP2). Jeg har også prøvet med sfc 7scannow, men den kan ikke
finde filerne på hverken XP pro cd eller sp2 cd.

Nogen der har en løsning, eller er der kun format C tilbage
Maskinen er checket for visrus og spyware, uden at der er fundet noget.

Mvh

Jan

Fra : Rado

Dato : 14-05-05 10:48

On Sat, 14 May 2005 10:39:31 +0200, "Jan Andersen"
<jea@XFJERNXvip.cybercity.dk> wrote:

>Jeg har prøvet at
>geninstallere XP, men det vil den ikke da der er en nyere windows
>installeret (SP2).

Måske det vil fungere med CD med en en SP2 opdateret XP?

Du kan selv lave en sådan CD hvis du har den orignale XP CD (har selv
gjort det). Værktøj skulle kunne findes på nettet..

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Peter

Dato : 14-05-05 14:14

"Jan Andersen" <jea@XFJERNXvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der har en løsning, eller er der kun format C tilbage
> Maskinen er checket for visrus og spyware, uden at der er fundet noget.

Som det sidste forsøg før en formatering, kan du prøve med en reparation.
Smid xp skiven i cd drevet og boot på den.
Første skærmbillede - vælg Installation.
Andet skærmbillede - tryk F8 for at acceptere betingelserne.
Tredje skærmbillede - tryk R for reparation.
Følg derefter skærm kommandoer.

Du skal være opmærksom på, at eventuelle tredje parts driver til hardware,
som XP ikke kender skal geninstalleres.
Ligeledes skal du geninstallere alle Win XP opdateringer igen.

Peter B