Netværksharddisk ?
Fra : J W Nielsen

Dato : 14-05-05 09:35

Hej...
Kan se i det kommende katalog fra Elgiganten, at man annoncerer med en
harddisk som man kan tilslutte sit netværk direkte - jeg formoder det
foregår på sammen måde, som den jeg bruger til min printer - altså en lille
server...
Nu synes jeg, at den er lidt halvdyr, hvis man skal over de 80Gb - jeg ville
gerne ha' en på 250Gb... Findes sådan en "harddiskserver" til mit netværk -
hvad skal jeg feks søge efter på edbpriser ???
Ved godt at jeg evt. kunne få en ældre PC til at stå som server for en
harddsik, men jeg går ud fra, at både strømforbrug og tilgangstid må være
lavede på subj...
Kan I hjælpe mig lidt på vej ???

Mvh og god pinse
Jørgen

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 14-05-05 12:48

J W Nielsen wrote:

> [...]
> Ved godt at jeg evt. kunne få en ældre PC til at stå som server for en
> harddsik, men jeg går ud fra, at både strømforbrug og tilgangstid må være

Jeps kig blot efter NAS kabinetter - der findes efterhånden en del til
fornuftige priser.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 14-05-05 21:37

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan I hjælpe mig lidt på vej ???

Som Uffe siger så prøv at google lidt efter NAS eller NDAS. Du skal dog være
opmærksom på at nogle af dem kun virker ved hjælp af en driver du
installerer. Ximeta, Iomega, Linksys og andre laver hvad du efterspørger.

Mvh Sophus

Fra : Hans D. Jensen

Dato : 15-05-05 08:04

J W Nielsen wrote:

> [...]
> Ved godt at jeg evt. kunne få en ældre PC til at stå som server for en
> harddsik, men jeg går ud fra, at både strømforbrug og tilgangstid må være

Jeg har fornylig købt en Synology DS-101 netop som en fil-server med
fotos, musikfiler, CD-images etc. for vores fire PC'ere herhjemme.

Det er et harddisk kabinet med netværks-tilslutning. Den understøtter
harddiske op til 400 Gb og har tre USB 2.0 porte så man kan udvide med
eksterne USB-diske. Den er lydløs (uden blæser) og har powersave på
harddisken. Der er en indbygget linux-baseret computer, et udemærket
interface og management program, en ftp-server (kan deaktiveres - er som
udgangspunkt HELT usikret!) og en print-server, der understøtter
nyere(?) USB printere (jeg kan ikke få den til at virke med min HP PSC
2210). Se http://www.synology.com for mere info eller testen hos Toms
Hardware (http://www.tomsnetworking.com/Reviews-190-ProdID-DS101.php).
Den koster godt nok ca. 1600,- PLUS harddisk, men jeg er nu ganske godt
tilfreds.

Hans.

Fra : Calle.

Dato : 15-05-05 08:21

Hans D. Jensen wrote:

> [...]
> Hardware (http://www.tomsnetworking.com/Reviews-190-ProdID-DS101.php).
> Den koster godt nok ca. 1600,- PLUS harddisk, men jeg er nu ganske

Har du købt den på den side du linker til? Hvis Ja, hvor lang leveringtid er
der?
--
Calle.

Fra : Hans D. Jensen

Dato : 17-05-05 07:03

Calle. wrote:

> Har du købt den på den side du linker til? Hvis Ja, hvor lang leveringtid er
> der?

Nej, jeg ville ikke lave reklame Søg på EDBpriser.dk og find de
fire steder der forhandler den; tre har afhentning. Det passede mig
bedst at køre forbi X-perterne på Amagerbrogade 10 og få en med med det
samme (1619,- plus 545,- for en 160 Gb disk). De havde da mindst en
seks-otte stykker stående i butikken (men bestil via internet først,
ellers betaler man vist en anden pris.)

Hans.

Fra : Calle.

Dato : 17-05-05 08:50

Hans D. Jensen wrote:
> [...]
> en seks-otte stykker stående i butikken (men bestil via internet
> først, ellers betaler man vist en anden pris.)

Hej.
Det gjorde jeg allerede samme dag. Den har lige præcis de funktioner, som
jeg har en ekstra PC kørende for, så det må da give mere ro og plad i rummet
når den dukker op. Tak for tippet
--
Calle.