Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bedste rente?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 22:41

Hvor får jeg som studerende (22 årig SU-modtager) den bedste rente på
en alm. konto? Jeg har set Skandiabanken giver 4.6% for alle, kan man
presse mere ud af nogle andre banker når man er studerende?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 30-05-01 22:46

"Lasse Hedegaard" skrev:

> Hvor får jeg som studerende (22 årig SU-modtager) den bedste rente på
> en alm. konto? Jeg har set Skandiabanken giver 4.6% for alle, kan man
> presse mere ud af nogle andre banker når man er studerende?

Prøv Forstædernes Bank www.forbank.dk - til studerende tilbyder de bl.a.
udlån til 7% pa. og indlån til 5% pa.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Gør det du er mindst ringe til,
det gør vi - Danske Bank

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 00:11

Kenn Gerdes skrev:

>Prøv Forstædernes Bank www.forbank.dk - til studerende tilbyder de bl.a.
>udlån til 7% pa. og indlån til 5% pa.

Tak, men jeg kan ikke finde noget somhelst om deres priser og renter
på den side? Kan det passe? (Ikke at de har den rente, men at man ikke
kan finde noget info på deres side).

Hmm, er det ikke lige før, at man kan oprette et lån et andet sted
(gennem SU?), til under 5% - og så sætter dem over i Forstædernes
Bank?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-05-01 20:24

> Kenn Gerdes skrev:

> Hmm, er det ikke lige før, at man kan oprette et lån et andet sted
> (gennem SU?), til under 5% - og så sætter dem over i Forstædernes
> Bank?

Da jeg var studerende kunne jeg i starten få en højere rente i banken,
end jeg skulle give i rente på studielån.

Da renten på studielån senere blev hævet kunne det ikke betale sig
længere, og jeg betalte lånet tilbage.

Jeg mener jeg tjente ca. 200,- på det.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 31-05-01 21:08

"Lasse Hedegaard" skrev:

> Tak, men jeg kan ikke finde noget somhelst om deres priser og renter
> på den side? Kan det passe? (Ikke at de har den rente, men at man ikke
> kan finde noget info på deres side).

Det er heller ikke nemt. Midt i lidt til højre er der et link med et billede
af John Cleese med teksten "Students, do not click on this!". Men du skal
naturligvis klikke på det :)

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Mark Beaumont

Dato : 31-05-01 19:48

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev
Jeg har set Skandiabanken giver 4.6% for alle

Det er 4,35%, SkadiaBanken giver i rente, for at være
nøjagtig.

Vh Mark

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 31-05-01 21:49

Mark Beaumont skrev:

>Det er 4,35%, SkadiaBanken giver i rente, for at være
> nøjagtig.

Det er da lige lavet om så? Jeg har et stort avisudklip (en reklame),
hvor der står 4.6%. Jeg har lige set på hjemmesiden, og der står som
du sgier 4.35%

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Rune Nielsen

Dato : 01-06-01 06:58

Hej,

> Det er da lige lavet om så? Jeg har et stort avisudklip (en reklame),
> hvor der står 4.6%. Jeg har lige set på hjemmesiden, og der står som
> du sgier 4.35%

Det er fordi de har valgt at følge Nationalbankens eksempel ved at nedsætte
renten på deres ind- og udlån med 0,25%.

Med venlig hilsen,
Rune Nielsen