Dårligt hjerte - sauna
Fra : Else Holm

Dato : 13-05-05 16:00

Er der noget om, at et dårligt hjerte kan reagere "uheldigt", hvis man
går i sauna?

--
Else

Fra : Jørgen

Dato : 14-05-05 08:32

Else Holm skrev:
> Er der noget om, at et dårligt hjerte kan reagere "uheldigt", hvis man
> går i sauna?
>

> --
> Else

Hvis saunaen benyttes rigtig, dvs. 90 grader og ½ times ophold og
derefter ud under en iskold bruser,
Bør du nok rådføre dig med din læge.

Hvis den bruges som "varme stue" og du "træner dig op" langsomt, skulle
der vist nok ingen problemer være.

Hvad er dårlig hjerte for øvrigt i dit tilfælde

Men spørg lægen

Mvh
Jørgen

Fra : Else Holm

Dato : 14-05-05 09:20

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<klip>

> Hvad er dårlig hjerte for øvrigt i dit tilfælde

<klip>

- et hjerte, der har været udsat for en blodprop for godt og vel 3 år
siden! Det gik godt, og jeg har ingen gener, men der er jo ingen grund
til at udfordre skæbnen.

--
Else

Fra : Jørgen

Dato : 15-05-05 17:05

> - et hjerte, der har været udsat for en blodprop for godt og vel 3 år
> siden! Det gik godt, og jeg har ingen gener, men der er jo ingen grund
> [...]

Der er mange ubesvaret spørgsmål, men det er underornet. (Har du fået
ballon udvielse, eller er du bare på piller osv)

Jeg ville stadig spørge lægen

Hilsen
Jø'rgen
(bademester)

Fra : Else Holm

Dato : 15-05-05 17:31

> [...]
fået
> ballon udvielse, eller er du bare på piller osv)

Jeg er kun på piller - den blev nærmest taget i opløbet, så jeg var
kommet i behandling endnu før de vidste, hvad jeg fejlede, men kun
havde en formodning om, hvad der var i vejen. Ved samme lejlighed
lærte jeg, at symptomerne på en blodprop i hjertet på en kvinde ikke
nødvendigvis er noget med smerter i venstre arm, som jo ellers er det,
som alle forbinder med en blodprop.

For en sikkerheds skyld spørger jeg lægen, næste gang jeg skal have
kontrolleret blodtrykket.!

--
Else

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-05-05 08:53

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> wrote:

>Er der noget om, at et dårligt hjerte kan reagere "uheldigt", hvis man
>går i sauna?

Det er korrekt.

Patienter med sværere hjertesygdomme tåler ikke temperaturudsving, det
gælder både kulde og varme.

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 15-05-05 20:32

Else Holm <holm_49@hotmail.com> skrev:
>Er der noget om, at et dårligt
>hjerte kan reagere "uheldigt", hvis man
>går i sauna?
>

>--
>Else

Mojn Else !!

Jeg er selv hjertepatient: Hjøre kranspulsåre 100% lukket,
(kan ikke genåbnes). Venstre kranspulsåre var lukket 75 %,
fik en ballonudvidelse. 2 sidegren 50% lukket (ingen
behandling) Så er der noget med en hjretklap der skaber
sig, noget med kredsløbet (ballonudvidelse i venstre ben)
Har være på samtlige sønderjydske hjerteafdelinger, samt
fåer behandlinger i Odense (OUH), æder en frygtelig masse
piller (14 pr, dag) excl. nitro.
Går til styrketræning 3 gange om ugen og hver gan i sauna
3/4 - 1/1 time---- så klø du roligt på.
NB! Ingen af mine forsnævringer kunne ses på EKG på nogen
af hospitalerne, eller hos min egen læge.
MVH: Hans