passage af Sønderborg bro Chr.X
Fra : LejfM

Dato : 13-05-05 09:23

Igen er der nogen der ikke gider sætte sig ind i hvordan man sejler igennem
ved broåbning, reglerne er som følger:

5.3.1 Når et skib viser eller har givet signal for at tilkendegive, at broen
ønskes åbnet, vil der fra den på broens østre klappille anbragte signalmast
blive afgivet følgende svarsignal såvel om dagen som om natten:

1) 1 rødt, fast lys, der betyder, at gennemsejling er forbudt.

2) 2 røde, blinkende lys, der betyder, at broen vil blive åbnet for et skib
kommende fra nord. Passage må ikke finde sted, før signalet under punkt 3
afgives.

3) 2 røde, faste lys, der betyder, at et skib kommende fra nord kan passere
broen.

4) 3 røde, blinkende lys, der betyder, at broen vil blive åbnet for et skib
kommende fra syd. Passage må ikke finde sted, før signalet under punkt 5
afgives.

5) 3 røde, faste lys, der betyder, at et skib kommende fra syd kan passere
broen.

6) 2 røde, faste lys og 3 røde, faste lys samtidig, der betyder, at
fritidsfartøjer kommende såvel fra nord som fra syd kan passere broen
samtidig på eget ansvar.

LejfM

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-05-05 16:17

"LejfM" <LejfM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Igen er der nogen der ikke gider sætte sig ind i hvordan man sejler
igennem
> ved broåbning, reglerne er som følger:

Hvad er odds for, at de samme mennesker besøger denne gruppe og læser dit
indlæg?

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Ole Pagh

Dato : 13-05-05 16:46

Peter Ingsø Laursen wrote:
> "LejfM" <LejfM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er odds for, at de samme mennesker besøger denne gruppe og læser
> dit indlæg?

Sikkert ikke store, men det er stort set samme signaltyper der gælder for de
fleste broer herhjemme, og det er da OK at få dem frisket op.
At nogle sejlere bare maser på med rå maskinkraft, næsten inden broen er
oppe, synes jeg gælder de fleste af de broer, jeg passerer i sæsonens løb.
Jeg skal da iøvrigt altid lige 'tænke' over om de 3 røde lys nu også er S
eller N, men fandt engang denne lidt primitive huskeregel at der i SYD er 3
bogstaver ~ 3 lys...

--
hilsen Ole

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-05-05 18:03

"Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4284cbd1$0$168

> Sikkert ikke store, men det er stort set samme signaltyper der gælder for
de
> fleste broer herhjemme, og det er da OK at få dem frisket op.

Absolut. Jeg var bestemt heller ikke ude på at "jage nogen på porten", hvad
min smiley skulle tydeliggøre. Det faldt mig bare ind, at jeg vil tro, at
flertallet af denne konferences brugere også sætter sig ind i
søvejsreglerne....

> [...]
> eller N, men fandt engang denne lidt primitive huskeregel at der i SYD er

Udmærket regel. Jeg møder normalt ingen broer, hvor jeg sejler, så jeg ville
under alle omstændigheder skulle konsultere bådbiblioteket

Fra : MAXI-87

Dato : 13-05-05 17:15

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er odds for, at de samme mennesker besøger denne gruppe og læser dit
> indlæg?

Den er da måske stor, jeg selv iberegnet.
Hvis nu det er et problem omkring broen, er det da fint at
tage op det her.
Eller har vi fået en mere med censur tendenser.

Hilsen
Hans

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-05-05 18:07

"MAXI-87" <ho@net.dk> skrev i en meddelelse

> Den er da måske stor, jeg selv iberegnet.

OK.

> Hvis nu det er et problem omkring broen, er det da fint at
> tage op det her.

Enig.

> Eller har vi fået en mere med censur tendenser.

Du citerer enda selv min smiley. Hvorfor tilvælger du så at se bort fra den?

Fra : MAXI-87

Dato : 13-05-05 18:41

> Du citerer enda selv min smiley. Hvorfor tilvælger du så at se bort fra
> den?
Okay - da - men du brugte den mere sarkastiske mente smiley.

HO

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-05-05 18:57

> "Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse

> Okay - da - men du brugte den mere sarkastiske mente smiley.

Jeg var ikke klar over, den var mere sarkastisk. Er det ikke "med glimt i
øjet"?
))))))))) (De sidste 3 er dobbelthager!)

Fra : Jens Mogensen

Dato : 13-05-05 20:30

med glimt i øjet

Fra : Bent Frederiksen

Dato : 14-05-05 07:51

LejfM wrote:
> [...]
>
> 6) 2 røde, faste lys og 3 røde, faste lys samtidig, der betyder, at
> fritidsfartøjer kommende såvel fra nord som fra syd kan passere broen

Ok jeg har et tillægsspørgsmål.
Må en båd sejle under broen når den er lukket og der er gennemsejling
forbudt Feks mindre motorbåde som sagtens kan gå under broen.
Mvh Bent

Fra : Carsten Holck

Dato : 18-05-05 00:29

Bent Frederiksen said the following on 14-05-2005 08:51:

> Ok jeg har et tillægsspørgsmål.
> Må en båd sejle under broen når den er lukket og der er gennemsejling
> forbudt Feks mindre motorbåde som sagtens kan gå under broen.

Hvis der er gennemsejling forbudt (en fast rød) så nej, hvis alle lys er
slukket så ja.

/carsten

Fra : LejfM

Dato : 17-05-05 10:32

Den eneste grund til at jeg poster den her.. var nu lige at få afreageret,
og så selvfølgelig til almen opfriskning...

LejfM