underlig adfærd!
Fra : s jensen

Dato : 13-05-05 17:44

min kat har opført sig ret underligt i et stykke tid nu. hun går meget
rundt med halen nede ( ved ikke om det betyder noget, for jeg har aldrig
haft en kat der gjorde sådan) og hun virker meget rastløs. vi leger
meget med hende, og har for nylig anskaffet os et stort klatretræ til
hende, så det virker ikke somom hun ikke har nok at lave.
igår gik det så helt galt. jeg ville have hende med ind i sengen ,
hvilket hun plejer at elske, og hun opholder sig generelt meget på
soveværelset, men igår kunne jeg slet ikke få hende til at gå derind. da
jeg så løftede hende op og gik derind begyndte hun at ryste og da jeg
satte hende ned krøb hun rundt i rummet som om hun var bange. jeg kunne
sagtens kæle for hende, men en gang imellem for hun sammen!
hun reagerede meget kraftigt på en lille pude der lå på gulvet, og da
jeg samlede den op og ville vise hende den, pustede hun sig op og
væsede. hun vil stadig ikke derind, og det trods jeg har klippet puden i
stykker og vist hende at jeg smed den væk. hun har siden igår også
virket lidt utryg i resten af lejligheden, men dog ikke så kraftigt som
i soveværelset.
er der nogen der ved hvad der kan være galt, og er der noget jeg kan
gøre, for det er ikke rart at se hende sådan!

Med venlig hilsen
s jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-05-05 19:45

s jensen wrote:
> [...]
> er der nogen der ved hvad der kan være galt, og er der noget jeg kan
> gøre, for det er ikke rart at se hende sådan!

Det er svært at sige noget med sikkerhed uden at kende katten eller
optakten til denne adfærd.
Umiddelbart vil jeg sige hun er bange for et eller andet - noget har
skræmt hende.
Eller hun er syg - smerter kan nogen gange give vrangforestillinger.
Eller hendes syn er forandret på en eller anden måde.
Under alle omstændigheder skal hun have ro (snak beroligende til hende,
tag hende ikke op - kommer hun til dig, lad hende bestemme, hvad der
skal ske, hvornår og hvor længe) - og du skal kontakte dyrlægen tidligt
mandag morgen, hvis ikke hun har det bedre til den tid.
mvh Camilla

Fra : Janne

Dato : 14-05-05 12:18

Hej.

Jeg har skrevet en privat email til dig, håber du har fået den, hvis
ikke så skriv her tilbage.

M.V.H Janne.

Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : s jensen

Dato : 14-05-05 13:16

> tak for de gode råd! hun er faldet lidt til ro, så jeg håber det går i sig
selv, men holder meget øje med hende.
og janne, tak for mailen- har sendt en tilbage- håber det var den
rigtige mail adresse jeg sendte til.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-05 10:18

"s jensen" <signestarckeKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

Det her virker sikkert som et underligt spørgsmål i forbindelse med din kats
adfærd, men det kan have noget at sige:

Hvad fodrer du hende med?

Tina