Fisk mod trådalger i Storkbh??
Fra : Pizzabager

Dato : 13-05-05 12:39

Mit akvarie klare sig egentlig fint, men jeg lider lidt af trådalger, har
hørt noget om en siamesisk smerling (tror jeg det var) som spiser de
trådalger, hvor finder jeg dem henne, hvor store bliver de, og kan de leve
sammen med, Scalare(4 stk), rød neon(ca 20 stk), guld barbe(9 stk. tror jeg
de hedder, nogen guldfarvet fisk i stime en smule større end neon) og
maller(3 stk) samt en bundfisk som spiser alger (dog ikke trådalger, og ved
ikke hvad den hedder).. og kan man nøjes med at købe 2?, der skal nemlig
ikke for mange flere fisk i akvariet.. er snart tæt på de 128CM som jo er
grænsen på 128L...

Hmm fik lige talt efter og jeg er allerede over de 128 CM, ca 130-145 CM, de
små guld barber og neon som jeg har en del af er sku vokset, min 3 maller er
blevet større, og scalerene er også vokset en del siden september da jeg
sidst ca. målte dem.. Kunne forklare hvorfor jeg synes jeg skal skifte vand
mere end jeg gjorde før i tiden..

men fiskene har det vist fint. så der er jo ikke nogen grund til at slagte
nogen af dem af den grund.. Men det er nok ikke smart at sætte ekstra fisk
ned til dem.. det vil uden tvivl ikke gøre det bedre...

hvad med planter, jeg har kun 2 planter af middel str. i akvariet, kan flere
planter hjælpe med at holde de trådalger væk??

Kasper

Fra : Alexia

Dato : 13-05-05 19:04

ved ikke om de kan gå med dine andre fisk, men det er en siamesisg algeæder
du leder efter... jeg smuttede op i den nærmeste dyrehandel og der var den
:)

Fra : Pizzabager

Dato : 13-05-05 19:42

"Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
> ved ikke om de kan gå med dine andre fisk, men det er en siamesisg
> algeæder du leder efter... jeg smuttede op i den nærmeste dyrehandel og
> der var den :)

Hmm spurgte efter den i min lokale dyrehandel for 4 md siden, han anede ikke
hvad det var.. men han er også en underlig fisk ;)

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-05 20:03

Pizzabager wrote:
> Hmm spurgte efter den i min lokale dyrehandel for 4 md siden, han
> anede ikke hvad det var.. men han er også en underlig fisk ;)

Nu skriver du storkøbenhavn - går det i denne forbindelse ud til Hundige ?

Jeg har tidligere købt dem hos Bonnie i Hundige Storcenter - han plejer at
have dem.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Alexia

Dato : 14-05-05 10:12

Hmm spurgte efter den i min lokale dyrehandel for 4 md siden, han anede ikke
hvad det var.. men han er også en underlig fisk ;)

meget mystisk... :S ..Han lyder som en underlig fisk... de har dem i Maxizoo
Århus, du kunne prøve evt prøve maxizoo på sjælland? ..hvis det dog ikke
ligger for langt væk - hvad ved jeg om geografi? :P - held og lykke :)

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 16-05-05 01:16

> "Alexia" <AlexiaFJERNDETTE@SLETDETTEstorring.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hmm spurgte efter den i min lokale dyrehandel for 4 md siden, han anede
> ikke hvad det var.. men han er også en underlig fisk ;)

Siamesisk algeæder har jeg set i alle akvarieshops jeg har freventeret...
mener jeg at kunne huske
Jeg har selv to og synes at det er nogle sjove fisk, de svømmer lidt mystisk
fordi dere svømmeblære ikke er særligt veludviklet. De kan godt jagte
hinanden lidt rundt i tanken men er ellers rolige. Min går fint sammen med
lidt neon og gubbyer.
Det latinske navn er : Crossocheilus siamensis
Link til side der fortæller om Siamesisk algeæder og forvekslingsmuligheder:
http://www.aquatic-gardeners.org/cyprinid.html

MvHans

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 16-05-05 01:18

"PyroStorm_DK" <yeager_dk2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> "Pizzabager" <Ingenmail@adresse.dk> skrev i en meddelelse

Jeg glemte lige at sige at jeg har set dem (Siameserne) så sent som i
torsdags i Planteimporten Kbh.V og onsdags i en dyrebiks i Farum.

MvHans

Fra : Michael Larsen

Dato : 14-06-05 09:08

Netop fordi at SAE er så let forvekslet, (og langt de fleste forhandlere
ikke gidder sætte sig ind i det de sælger), har jeg lavet en dansk(og i
alt ydmyghed bedre) side der meget klart og tydeligt fortæller hvad man
skal se efter..
Print den evt ud , og tag den med..
Jeg vil i den forbindelse anbefale neonfisken (butik i storkbh), der har
de dem ofte, og ved hvad de handler med.

http://www.tech-nic.dk/akvarie/artikle/Identificering_af_SAE.html

--
Regards / Mvh Michael (michy) Larsen
---

Fra : Peter Andreasen

Dato : 14-06-05 15:28

">
> http://www.tech-nic.dk/akvarie/artikle/Identificering_af_SAE.html

Kanonside! Kort og klart og velskrevet. Flot der er nogen der gider.

Vh Peter

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-05 22:38

"Michael Larsen" <FAKE_EMAIL@tech-nic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil i den forbindelse anbefale neonfisken (butik i storkbh), der har
> de dem ofte, og ved hvad de handler med.

Ja ja - det er jo lige der jeg har købte mine SAE'er - kan også kun anbefale
den forretning (hvis man ikke lige bor i Århus...).
Og jeg har noteret mig din side om SAE

MvHans <9)))><