|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hmm.... Klaphat? Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  13-05-05 21:21
 | 
 |  | 
 
            Hey,
 På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg
http://www.landligt.dk/bmw/fjols2.jpg Den lille Volvo... Han kom bag mig, det var forholdsvis tæt trafik af
 normalen at være, og hører på den pæne side af 110, men ikke meget, de
 ser hårdt på fart overskridelser heroppe... Er ved at passere et eller
 andet under-110 km/t kørende køretøj. 
 Volvoen kommer, han har fart på, knalder helt op i r*ven på mig og
 klodser så bremserne. Jeg giver den lidt ekstra gas og trækker ind så
 kan kan komme forbi, utålmodig mand. Han overhaler og hiver Volvoen
 ind 2 meter foran mig.. Hm.. Og så lidt frem og ud igen lige bag ved
 ham på billede 1, helt ud i rabatten så det står støv og sten bag ved
 ham. Han bliver liggende sådan - rykker lidt ind og ud i vognbanen så
 dem foran kan "opdage" ham - til begge bilerne foran ham overhaler og
 trækker ind. 
 Vupti.. 400 meter længere fremme... Så er der sørme endnu en der
 overhaler lidt for langsomt efter Volvo-normen. 
 Hrm - er sgu ellers rimelig tolerant. Men det er dog en for mærkelig
 måde at køre på! 
 ** Lars
            
             |  |  | 
  Leonard (13-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  13-05-05 22:00
 | 
 |  | 
 
            Lars Knudsen <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote:
 >Hrm - er sgu ellers rimelig tolerant. Men det er dog en for mærkelig
 >måde at køre på! 
 Tjah, han havde vel travlt ...
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 ::: http://leonard.dk/foredrag/ |  |  | 
  Brian Østergård (13-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Østergård
 | 
 Dato :  13-05-05 22:26
 | 
 |  | 
 "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4i2a8190lks690nruudp3u6hu2kf7l1tn9@4ax.com...
 > Hey,
 >
 > På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 > Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
 >
 > http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg > http://www.landligt.dk/bmw/fjols2.jpg >
 >
 > Den lille Volvo... Han kom bag mig, det var forholdsvis tæt trafik af
 > normalen at være, og hører på den pæne side af 110, men ikke meget, de
 > ser hårdt på fart overskridelser heroppe... Er ved at passere et eller
 > andet under-110 km/t kørende køretøj.
 >
 > Volvoen kommer, han har fart på, knalder helt op i r*ven på mig og
 > klodser så bremserne. Jeg giver den lidt ekstra gas og trækker ind så
 > kan kan komme forbi, utålmodig mand. Han overhaler og hiver Volvoen
 > ind 2 meter foran mig.. Hm.. Og så lidt frem og ud igen lige bag ved
 > ham på billede 1, helt ud i rabatten så det står støv og sten bag ved
 > ham. Han bliver liggende sådan - rykker lidt ind og ud i vognbanen så
 > dem foran kan "opdage" ham - til begge bilerne foran ham overhaler og
 > trækker ind.
 >
 > Vupti.. 400 meter længere fremme... Så er der sørme endnu en der
 > overhaler lidt for langsomt efter Volvo-normen.
 >
 > Hrm - er sgu ellers rimelig tolerant. Men det er dog en for mærkelig
 > måde at køre på!
 >
 >
 > ** Lars
 >
 >
 Han havde vel overblik til at køre bil nu da han ikke sad og fumlede med et 
 digitalkamera samtidig med at han kører 110km/t.
 Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 Brian Ø
            
             |  |  | 
  Martin Vollert (13-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  13-05-05 22:35
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 >>
 > Han havde vel overblik til at køre bil nu da han ikke sad og fumlede
 > med et digitalkamera samtidig med at han kører 110km/t.
 >
 > Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 Det var var måske dig der var fjolset i Volvoen ??.
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
   Brian Østergård (13-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Østergård
 | 
 Dato :  13-05-05 22:55
 | 
 |  | 
 "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42851d41$0$79462$14726298@news.sunsite.dk...
 > Også skrev Vollert
 >>>
 >> Han havde vel overblik til at køre bil nu da han ikke sad og fumlede
 >> med et digitalkamera samtidig med at han kører 110km/t.
 >>
 >> Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 >
 > Det var var måske dig der var fjolset i Volvoen ??.
 >
 >
 > -- 
 > Hilsen Martin.
 > http://home19.inet.tele.dk/vollert >
 >
 >
 Nej det var det nu ikke. Har ikke sådan en dejlig vogn.
 Brian Ø. 
            
             |  |  | 
  Jan W Nielsen (13-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  13-05-05 23:58
 | 
 |  | > Han havde vel overblik til at køre bil nu da han ikke sad og fumlede med
 > et digitalkamera samtidig med at han kører 110km/t.
 
 > Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 
 Der er godt nok forskel på, hvilke evner man har, og måske ville det være
 uansvarligt med dig bag rattet - men ofte kræver det altså ikke alverden at
 hæve et autofokuskamera og trykke på knappen. Formentlig ikke mere end at
 stille ind på radioen.
 
 Christ, mand...!!
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars Knudsen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  14-05-05 20:59
 | 
 |  | Hej Brian,
 
 On Fri, 13 May 2005 23:26:05 +0200, "Brian Østergård"
 <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote:
 
 >Han havde vel overblik til at køre bil nu da han ikke sad og
 
 Overblik? Hvad med den byge af sten og grus han kastede bagover? Og
 hvad går det ud på at ligge helt oppe bag i forankørende det åbenlyst
 ikke kan trække ind.
 
 
 >fumlede med et digitalkamera samtidig med at han kører 110km/t.
 
 Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt vindue....
 
 
 >Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 
 Nå....
 
 
 ** Lars
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Brian Østergård (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Østergård
 | 
 Dato :  14-05-05 22:52
 | 
 |  | 
 KLIP
 >
 > Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 > uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 > både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt vindue....
 >
 KLIP
 
 Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 
 Brian Ø.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Martin Vollert (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  14-05-05 23:19
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 > KLIP
 >>
 >> Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 >> uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 >> både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt
 >> vindue....
 > KLIP
 >
 > Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 Er det virklig det bedste du kan komme med ??
 SUUK du er en flueknepper.
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
    Mikael L (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikael L
 | 
 Dato :  15-05-05 01:51
 | 
 |  | 
 "Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:428672fd$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >>
 >> Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 >> uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 >> både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt vindue....
 >>
 > KLIP
 >
 > Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 
 Det er jeg ret sikker på at du godt må i Sverige.
 
 Mikael
 
 
 
 
 |  |  | 
    Lars Knudsen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  15-05-05 06:23
 | 
 |  | Hej,
 
 On Sat, 14 May 2005 23:52:02 +0200, "Brian Østergård"
 <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote:
 
 >> Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 >> uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 >> både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt vindue....
 >Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 
 Jeps, der er ingen lov der forbyder betjening af håndfri mobiltelefon
 i Sverige.
 
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
    Lars Knudsen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  15-05-05 06:53
 | 
 |  | Hej.
 
 On Sat, 14 May 2005 23:52:02 +0200, "Brian Østergård"
 <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote:
 
 >> Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 >> uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 >> både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt vindue....
 >Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 
 Og nu da vi har afklaret at det må man godt.
 
 Hvilken afstand skal man holde til forankørende ved 110 km/t?
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
    Jan W Nielsen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  15-05-05 11:26
 | 
 |  | > Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 
 Slap nu af med det moral-pis, ikke...?
 
 Manden havde faktisk en historie at fortælle, og så er det da utroligt, at
 han skal høre på det bræk der, IMO.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Christian B. Andrese~ (17-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  17-05-05 08:24
 | 
 |  | 
 "Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote in message
 news:428672fd$0$252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 > >
 > > Næh... Nu var det min telefon, som kan betjenes med en tommelfinger
 > > uden at man ser på den - mens  hånden er på rattet. Tro mig, det er
 > > både mindre krævende end at skifte CD eller åbne et manuelt vindue....
 > >
 > KLIP
 >
 > Må man betjene en "ikke håndfri" telefon under kørslen ?
 
 Må man tænde en cigaret ?
 Må man drikke kaffe ?
 
 Må man køre så tæt på ?
 
 
 --
 mvh / regards
 
 Christian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (17-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  17-05-05 08:23
 | 
 |  | 
 "Brian Østergård" <mantabrian@REMOVEhotmail.com> wrote in message
 news:42851b67$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > Han havde vel overblik til at køre bil nu da han ikke sad og fumlede med
 et
 > digitalkamera samtidig med at han kører 110km/t.
 >
 > Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 
 Synes du virkelig det ?
 2 m afstand og pressende sådan er bedre end meget god afstand og et par
 hurtige billeder med et autofokus kamera ?
 Lettere end at tænde en cigaret.
 
 
 --
 mvh / regards
 
 Christian
 
 
 
 
 |  |  | 
   Lars Knudsen (18-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  18-05-05 19:58
 | 
 |  | Hejsa,
 
 On Tue, 17 May 2005 09:22:54 +0200, "Christian B. Andresen"
 <nobody@domain.country> wrote:
 
 >> Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 >Synes du virkelig det ?
 >2 m afstand og pressende sådan er bedre end meget god afstand og et par
 >hurtige billeder med et autofokus kamera ?
 
 Ja er du gal.. Jeg kunne være kørt galt mindst tusind gange af at
 holde det kamera lige i rathøjde. Mindst.... *gys*
 
 >Lettere end at tænde en cigaret.
 
 Absolut. For slet ikke at tænke sig situationen hvor man taber
 cigaretten på gulvet. Min bil er så også strictly ikke-ryger, men ikke
 lige af dén årsag mere fordi jeg hader stanken og ikke gider tøre
 tjære af forruden hele tiden.
 
 I øvrigt har Brian (bemærk navnet...) ikke svaret på hvor tæt han
 mener man bør køre på forankørende ved 110 km/t.
 
 
 
 ** Lars
 
 
 
 |  |  | 
    Christian B. Andrese~ (19-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  19-05-05 07:29
 | 
 |  | 
 "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> wrote in message
 news:tt3n81drvqg27p72lkij6k00n5uj3865ah@4ax.com...
 > Hejsa,
 >
 > On Tue, 17 May 2005 09:22:54 +0200, "Christian B. Andresen"
 > <nobody@domain.country> wrote:
 >
 > >> Synes faktisk ikke du er bedre end ham !.
 > >Synes du virkelig det ?
 > >2 m afstand og pressende sådan er bedre end meget god afstand og et par
 > >hurtige billeder med et autofokus kamera ?
 >
 > Ja er du gal.. Jeg kunne være kørt galt mindst tusind gange af at
 > holde det kamera lige i rathøjde. Mindst.... *gys*
   > >Lettere end at tænde en cigaret.
 >
 > Absolut. For slet ikke at tænke sig situationen hvor man taber
 > cigaretten på gulvet. Min bil er så også strictly ikke-ryger, men ikke
 > lige af dén årsag mere fordi jeg hader stanken og ikke gider tøre
 > tjære af forruden hele tiden.
 Forstået, det samme her, selv om jeg ryger.
 > I øvrigt har Brian (bemærk navnet...) ikke svaret på hvor tæt han
 > mener man bør køre på forankørende ved 110 km/t.
 Det halve af hastigheden er vel passende, 55 m.
 -- 
 mvh / regards
 Christian
            
             |  |  | 
  Per O. (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  14-05-05 00:09
 | 
 |  | 
 
            "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4i2a8190lks690nruudp3u6hu2kf7l1tn9@4ax.com...
 > Hey,
 >
 > På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 > Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
 >
 > http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg > http://www.landligt.dk/bmw/fjols2.jpg >
 >
 > Den lille Volvo... Han kom bag mig, det var forholdsvis tæt trafik af
 > normalen at være, og hører på den pæne side af 110, men ikke meget, de
 > ser hårdt på fart overskridelser heroppe... Er ved at passere et eller
 > andet under-110 km/t kørende køretøj.
 >
 > Volvoen kommer, han har fart på, knalder helt op i r*ven på mig og
 > klodser så bremserne. Jeg giver den lidt ekstra gas og trækker ind så
 > kan kan komme forbi, utålmodig mand. Han overhaler og hiver Volvoen
 > ind 2 meter foran mig.. Hm.. Og så lidt frem og ud igen lige bag ved
 > ham på billede 1, helt ud i rabatten så det står støv og sten bag ved
 > ham. Han bliver liggende sådan - rykker lidt ind og ud i vognbanen så
 > dem foran kan "opdage" ham - til begge bilerne foran ham overhaler og
 > trækker ind.
 >
 > Vupti.. 400 meter længere fremme... Så er der sørme endnu en der
 > overhaler lidt for langsomt efter Volvo-normen.
 >
 > Hrm - er sgu ellers rimelig tolerant. Men det er dog en for mærkelig
 > måde at køre på!
 Hvad kan man vente sig af en fjeldabe i en skærgårdstraktor?
 Per O.
www.skaldepande.dk |  |  | 
  Bjarne K. (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne K.
 | 
 Dato :  14-05-05 00:36
 | 
 |  | 
 "Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4i2a8190lks690nruudp3u6hu2kf7l1tn9@4ax.com...
 > Hey,
 >
 > På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 > Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
 >
 > http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg Det er ligesom herhjemme. Fjolserne kan ikke finde ud af at trække ind når 
 man vil overhale.    Med venlig hilsen
 Bjarne K.
            
             |  |  | 
  Rander (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rander
 | 
 Dato :  14-05-05 00:51
 | 
 |  | 
 
            Sat, 14 May 2005 01:36:28 +0200 brugte Bjarne K. 18 linier på at fortælle
 dette til dk.fritid.bil:
 >> På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 >> Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
 >> http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg >Det er ligesom herhjemme. Fjolserne kan ikke finde ud af at trække ind når 
 >man vil overhale.    Men for dølen da, hvor fjolserne griner når den de blev overhalet af står i
 nødsporet tre kilometer længere fremme med en betjent, eller - endnu bedre
 - ligger i grøften!    -- 
 Lars Rander       ** Pil ikke ved min adresse **       :(){ :&:& };:
http://rander.dk  (temporarily down!)
 De lykkeligste kvinder har  ligesom de lykkeligste nationer  ingen historie. (George Eliot)
            
             |  |  | 
   Bjarne K. (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne K.
 | 
 Dato :  14-05-05 01:41
 | 
 |  | 
 "Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> skrev i en meddelelse 
 news:d63ehi$d2t$1@localhost.localdomain...
 > Sat, 14 May 2005 01:36:28 +0200 brugte Bjarne K. 18 linier på at fortælle
 > dette til dk.fritid.bil:
 >
 >>> På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 >>> Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
 >>> http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg >>Det er ligesom herhjemme. Fjolserne kan ikke finde ud af at trække ind når
 >>man vil overhale.    >
 > Men for dølen da, hvor fjolserne griner når den de blev overhalet af står 
 > i
 > nødsporet tre kilometer længere fremme med en betjent, eller - endnu bedre
 > - ligger i grøften!    >
 > -- 
 Nu var ovenstående ment ironisk, men for dølen da hvor kan jeg blive 
 irriteret på folk, der skal spare 10 centiliter benzin med bil der i 
 forvejen kører 20 km pr liter ved at overhale et lastvognstog med 100 km i 
 timen.
 Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan føles 
 det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke 
 fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart 
 igennem by zoner.
 Med venlig hilsen
 Bjarne K 
            
             |  |  | 
    bibob (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bibob
 | 
 Dato :  14-05-05 03:57
 | 
 |  | On Sat, 14 May 2005 02:41:15 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:
 
 >Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan føles
 >det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke
 >fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart
 >igennem by zoner.
 
 Jeg melder mig som en af dem. Jeg forsøger altid at køre så økonomisk
 som muligt. Hastighedsgrænsen på 80 km/t på landevej er altså
 maksimumshasighed, ikke minimumshastighed. Hastigheden skal altid
 afpasses efter forholdene, og du vurderer åbenbart forholdende
 anderledes end den forankørende. Der er vel ikke andet at gøre end at
 overhale når det er lovligt og forsvarligt og i øvrigt at slappe lidt
 af - havd fanden har du så travt for?
 
 bibob
 
 
 
 |  |  | 
     TDN (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  14-05-05 05:56
 | 
 |  | 
 "bibob" <bibob2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 news:ufpa81plukvl2nmbepsrcvg14j1187bhoe@4ax.com...
 > On Sat, 14 May 2005 02:41:15 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:
 >
 >>Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan
 >>føles
 >>det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke
 >>fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart
 >>igennem by zoner.
 >
 > Jeg melder mig som en af dem. Jeg forsøger altid at køre så økonomisk
 > som muligt. Hastighedsgrænsen på 80 km/t på landevej er altså
 > maksimumshasighed, ikke minimumshastighed. Hastigheden skal altid
 > afpasses efter forholdene, og du vurderer åbenbart forholdende
 > anderledes end den forankørende. Der er vel ikke andet at gøre end at
 > overhale når det er lovligt og forsvarligt og i øvrigt at slappe lidt
 > af - havd fanden har du så travt for?
 >
 > bibob
 >
 
 Har du så styr på din fejlvisning på speedometet ??? Mange af dem de ligger
 på 80 km/t kører i virkeligheden ofte kun godt 70 km/t da selv nyere biler
 kan have fejlvisning på op til 10%. Jeg kender min fejlvisning som er 5-6
 km/t for lidt ved 80 km/t. Så hvis du stoler blindt på dit speedometer og
 har 10% fejlvisning er du en af dem der ødelægger trafikken når du tuller
 med 72 km/t og ansporer folk til at overhale. (Ja jeg er træt af at ligge
 bag folk som ofte ligger 10% under fartgrænsen)
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Kent Glerup (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  14-05-05 08:38
 | 
 |  | On Sat, 14 May 2005 04:56:55 +0200, bibob <bibob2@mailme.dk> wrote:
 
 >On Sat, 14 May 2005 02:41:15 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:
 >
 >>Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan føles
 >>det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke
 >>fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart
 >>igennem by zoner.
 >
 >Jeg melder mig som en af dem. Jeg forsøger altid at køre så økonomisk
 >som muligt. Hastighedsgrænsen på 80 km/t på landevej er altså
 >maksimumshasighed, ikke minimumshastighed. Hastigheden skal altid
 >afpasses efter forholdene, og du vurderer åbenbart forholdende
 >anderledes end den forankørende. Der er vel ikke andet at gøre end at
 >overhale når det er lovligt og forsvarligt og i øvrigt at slappe lidt
 >af - havd fanden har du så travt for?
 
 Du melder dig altså, endda frivilligt, som en af dem der synes at det
 er OK at køre 70-80 km/t i byen ??
 
 Flot
 
 
 |  |  | 
      bibob (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bibob
 | 
 Dato :  15-05-05 01:28
 | 
 |  | On Sat, 14 May 2005 09:38:15 +0200, Kent Glerup
 <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:
 
 >Du melder dig altså, endda frivilligt, som en af dem der synes at det
 >er OK at køre 70-80 km/t i byen ??
 
 Nej, nej. der nøjes jeg med at køre *højst* 60 km/t efter spedometeret
 dvs. efter mine målinger 52-53 km/t. Bemærk at jeg skrev 'højst'
 
 bibob
 
 
 
 |  |  | 
     Martin Vollert (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  14-05-05 14:32
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 > Jeg melder mig som en af dem. Jeg forsøger altid at køre så økonomisk
 > som muligt. Hastighedsgrænsen på 80 km/t på landevej er altså
 > maksimumshasighed, ikke minimumshastighed. Hastigheden skal altid
 > afpasses efter forholdene, og du vurderer åbenbart forholdende
 > anderledes end den forankørende. Der er vel ikke andet at gøre end at
 > overhale når det er lovligt og forsvarligt og i øvrigt at slappe lidt
 > af - havd fanden har du så travt for?
 Hvis du har så god tid hvorfor tager du så ikke tog eller bus ??.
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
      Jørgen M. Rasmussen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  14-05-05 15:04
 | 
 |  | 
 "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Hvis du har så god tid hvorfor tager du så ikke tog eller bus ??.
 > --
 
 Fordi han godt selv vil vælge sin hastighed. Dem som ikke kan finde sig i
 at, nogen har valgt en langsommere hastighed end dem selv, kan med fordel
 vælge DSB, det vil være godt for deres blodtryk ;). Valget er frit, også
 mht. hastighed.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Martin Vollert (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  14-05-05 15:45
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 > "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
 > meddelelse
 >> Hvis du har så god tid hvorfor tager du så ikke tog eller bus ??.
 >> --
 >
 > Fordi han godt selv vil vælge sin hastighed.
 Tiden er jo ligegyldig så må hastigheden hvormed han vil frem da også være 
 det. der med er han jo perfekt til offenlige transportmidler, så reder han 
 jo også en hval ikke at forglemme.     > Dem som ikke kan finde
 > sig i at, nogen har valgt en langsommere hastighed end dem selv, kan
 > med fordel vælge DSB, det vil være godt for deres blodtryk ;).
 Blodtrykket ville være fint hvis ikke der var nogle menesker der skulle 
 bruge ca 2-3 km landevej for at nå op på 70km/t, men det er jo nok de samme 
 som køre på motorvejen med 80km/t.
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
        Jørgen M. Rasmussen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  15-05-05 00:36
 | 
 |  | 
 "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Tiden er jo ligegyldig så må hastigheden hvormed han vil frem
 
 Man vinder NADA tid hvis man køre som en abe, læs; forsøger at presse andre
 op i hastighed, eller foretager hasarderede manøvrer. Det eneste man har ud
 af det er at skabe mere stop n' go trafik & et forstærket ego som
 kompensation for den lille tissemand.
 
 ikke der var nogle menesker der skulle
 > bruge ca 2-3 km landevej for at nå op på 70km/t, men det er jo nok de
 > samme som køre på motorvejen med 80km/t.
 > --
 De mennesker som tænker som du, bliver ikke tilfredse før de har hele vejen
 for sig selv :(. Nu er der jo køretøjer som hverken kan eller må køre
 hurtigere. EOD.
 
 
 
 
 |  |  | 
         Martin Vollert (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  15-05-05 00:46
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 > "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
 > meddelelse
 >> Tiden er jo ligegyldig så må hastigheden hvormed han vil frem
 >
 > Man vinder NADA tid hvis man køre som en abe, læs; forsøger at presse
 > andre op i hastighed, eller foretager hasarderede manøvrer. Det
 > eneste man har ud af det er at skabe mere stop n' go trafik & et
 > forstærket ego som kompensation for den lille tissemand.
 Du svare i vest når jeg spørger i øst ??.
 Og det med tissesmanden kommer for det meste fra folk som selv er 
 underbemidlet i samme retning.
 > ikke der var nogle menesker der skulle
 >> bruge ca 2-3 km landevej for at nå op på 70km/t, men det er jo nok de
 >> samme som køre på motorvejen med 80km/t.
 >> --
 > De mennesker som tænker som du, bliver ikke tilfredse før de har hele
 > vejen for sig selv :(. Nu er der jo køretøjer som hverken kan eller
 > må køre hurtigere. EOD.
 Igen du svare i øst ?? og så kan "EOD" alt det du vil, lad være med at rode 
 dig ind i noget hvis du ikke vil gøre det færdig.
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
          Jørgen M. Rasmussen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  15-05-05 01:40
 | 
 |  | 
 "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Igen du svare i øst ??
 
 Jeg forventede heller ikke du kunne forstå pointen :(.
 
 
 
 
 |  |  | 
           Martin Vollert (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  15-05-05 01:52
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 > "Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en
 > meddelelse
 >> Igen du svare i øst ??
 >
 > Jeg forventede heller ikke du kunne forstå pointen :(.
 Skrev du ikke EOD ??. Utroværdig eller hvad
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
     Flemming Lynggaard (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Lynggaard
 | 
 Dato :  14-05-05 22:16
 | 
 |  | 
 "bibob" <bibob2@mailme.dk> wrote in message
 news:ufpa81plukvl2nmbepsrcvg14j1187bhoe@4ax.com...
 > On Sat, 14 May 2005 02:41:15 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:
 >
 > >Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan
 føles
 > >det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke
 > >fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart
 > >igennem by zoner.
 >
 > Jeg melder mig som en af dem. Jeg forsøger altid at køre så økonomisk
 > som muligt. Hastighedsgrænsen på 80 km/t på landevej er altså
 > maksimumshasighed, ikke minimumshastighed. Hastigheden skal altid
 > afpasses efter forholdene, og du vurderer åbenbart forholdende
 > anderledes end den forankørende. Der er vel ikke andet at gøre end at
 > overhale når det er lovligt og forsvarligt og i øvrigt at slappe lidt
 > af - havd fanden har du så travt for?
 >
 > bibob
 >
 Ja og dermed holde dig til den forskrevne hastighed, altså 80km/t hvis der
 står det på skiltet - medmindre vejret eller andet naturligvis ikke er til
 det... det er også "forkert" at ligge og rode med 70km/t på en 80 strækning,
 det er den tanke du der præsentere der gør at vi danskere altid laver
 kø'erne meget længre end nødvendigt... nemlig jeg opfinder mine egne
 regler.. jeg har god tid og kører langsomt..trullalalaj...    F
            
             |  |  | 
      bibob (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bibob
 | 
 Dato :  14-05-05 22:27
 | 
 |  | 
 
            On Sat, 14 May 2005 23:16:05 +0200, "Flemming Lynggaard"
 <flemmingl@gmail.com> wrote:
 >Ja og dermed holde dig til den forskrevne hastighed, altså 80km/t hvis der
 >står det på skiltet - medmindre vejret eller andet naturligvis ikke er til
 >det... det er også "forkert" at ligge og rode med 70km/t på en 80 strækning,
 >det er den tanke du der præsentere der gør at vi danskere altid laver
 >kø'erne meget længre end nødvendigt... nemlig jeg opfinder mine egne
 >regler.. jeg har god tid og kører langsomt..trullalalaj...    >
 Der er noget du helt og aldeles har misforstået. Der er ikke noget der
 hedder den foreskrevne hastihed. Den rette betegnelse er 'den højest
 tilladte hastighed.
 Hvis jeg nu sætter anhængeren på, må jeg så godt nøjes med at køre 70
 km/t?
 bibob
            
             |  |  | 
       Verner Olsen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Olsen
 | 
 Dato :  15-05-05 19:13
 | 
 |  | On Sat, 14 May 2005 23:27:03 +0200, bibob <bibob2@mailme.dk> wrote:
 
 >Der er noget du helt og aldeles har misforstået. Der er ikke noget der
 >hedder den foreskrevne hastihed. Den rette betegnelse er 'den højest
 >tilladte hastighed.
 
 Min Kørelærer prædikede igen og igen: "Man skal køre det man kan og
 må", hvilket betyder, at hvis forholdene er til det, skal man køre den
 højst tilladte hastighed..
 
 >bibob
 
 
 Verner
 
 
 |  |  | 
        Leonard (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  15-05-05 19:46
 | 
 |  | 
 
            Verner Olsen <here@nowhere.invalid> wrote:
 >Min Kørelærer prædikede igen og igen: "Man skal køre det man kan og
 >må", hvilket betyder, at hvis forholdene er til det, skal man køre den
 >højst tilladte hastighed..
 Nu er kørelærerens opgave at få dig til at bestå køreprøven, og der
 skal du vise at du kan magte opgaven ved de ekstremt høje hastigheder
 der er de max. tilladte her i landet.
 Der findes ikke minimumshastigheder i Danmark.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 ::: http://leonard.dk/foredrag/ |  |  | 
         Verner Olsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Olsen
 | 
 Dato :  16-05-05 10:47
 | 
 |  | On Sun, 15 May 2005 20:46:19 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:
 
 >Der findes ikke minimumshastigheder i Danmark.
 
 Arh - Kan det ikke komme under "unødig ulempe"??
 
 
 Verner
 
 
 
 |  |  | 
          Leonard (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  16-05-05 11:25
 | 
 |  | 
 
            Verner Olsen <here@nowhere.invalid> wrote:
 >>Der findes ikke minimumshastigheder i Danmark.
 >
 >Arh - Kan det ikke komme under "unødig ulempe"??
 Næh.
 Hvis du mener at det "unødig ulempe" at en kører langsommere end den
 tilladte max. hastighed på en landevej, så kan jeg med ligeså god ret
 mene at det er "unødig ulempe" at nogen kører søndagstur eller ned til
 bageren eller ...
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 ::: http://leonard.dk/foredrag/ |  |  | 
          Peter Weis (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  16-05-05 11:17
 | 
 |  | Verner Olsen wrote:
 
 > Arh - Kan det ikke komme under "unødig ulempe"??
 
 Det kunne det vel godt, og det kunne måske også komme under chikane. Men
 det ændrer vel ikke ved at der ikke findes minimumshastigheder.
 
 I øvrigt spurgte jeg en jurist om eventuel precedens for begrebet unødig
 ulempe. Det var i en diskussion om cyklister der kører ved siden af
 hinanden og dermed generer biltrafikken. Han vendte aldrig tilbage med
 et svar.
 Er der nogen her i gruppen som kan give eksempler på hvad retten kalder
 nødig kontra unødig ulempe?
 
 mvh
 Peter
 
 
 |  |  | 
           TDN (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  16-05-05 11:59
 | 
 |  | 
 "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
 news:428878a5$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
 > Verner Olsen wrote:
 >
 >> Arh - Kan det ikke komme under "unødig ulempe"??
 >
 > Det kunne det vel godt, og det kunne måske også komme under chikane. Men
 > det ændrer vel ikke ved at der ikke findes minimumshastigheder.
 >
 > I øvrigt spurgte jeg en jurist om eventuel precedens for begrebet unødig
 > ulempe. Det var i en diskussion om cyklister der kører ved siden af
 > hinanden og dermed generer biltrafikken. Han vendte aldrig tilbage med
 > et svar.
 > Er der nogen her i gruppen som kan give eksempler på hvad retten kalder
 > nødig kontra unødig ulempe?
 >
 > mvh
 > Peter
 
 
 Min ekssvigerfar blev på en landevej med 80 km/t begrænsning stoppet af
 politiet og fik en henstilling for at køre for langsomt (han kørte vel 55-60
 km/t og nød naturen). Der var en længere kø bag ham og trafikken gjorde det
 svært for de bagvedkørende at overhale. Så det kan godt være at der ikke er
 en minimumshastighed men man kan altså heller ikke bare køre som man har
 lyst hvis det ødelægger afviklingen af trafikken....
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
            Peter Weis (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  16-05-05 13:48
 | 
 |  | TDN wrote:
 
 > Min ekssvigerfar blev på en landevej med 80 km/t begrænsning stoppet af
 > politiet og fik en henstilling for at køre for langsomt (han kørte vel 55-60
 > km/t og nød naturen). Der var en længere kø bag ham og trafikken gjorde det
 > svært for de bagvedkørende at overhale. Så det kan godt være at der ikke er
 > en minimumshastighed men man kan altså heller ikke bare køre som man har
 > lyst hvis det ødelægger afviklingen af trafikken....
 
 Ingen bør køre obstruktivt.
 Hvis han, med jævne mellemrum, havde holdt ind til siden, så køen kunne
 komme forbi, var hans hastighed næppe blevet påtalt.
 
 Det kunne nu stadig være interessant at høre hvordan domstolene
 fortolker begebet unødig ulempe.
 
 mvh
 Peter
 
 
 |  |  | 
             Jan W Nielsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  16-05-05 17:12
 | 
 |  | > Det kunne nu stadig være interessant at høre hvordan domstolene
 > fortolker begebet unødig ulempe.
 
 Ifølge Finn Jensen, der er leder af Rigspolitiets Færdselsafdeling i Århus
 (og i øvrigt en klaphat), så er "unødig ulempe" ofte, når du ved
 vognbaneskift tvinger en anden til at bremse.
 
 Hvis den anden kun skal lette speederen, så er der kun tale om ulempe.
 
 (Man må gerne være til ulempe ved vognbaneskift - men ikke til unødig
 ulempe. Det samme gælder for eksempel ved indkørsel på hovedvej.)
 
 Ellers må det vel samtidig være et spørgsmål om, at man ikke skal tvinge den
 anden til at ændre på sin kørsel, hvis det ikke er nødvendigt.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
              Peter Weis (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  16-05-05 17:23
 | 
 |  | Jan W Nielsen wrote:
 
 > Ellers må det vel samtidig være et spørgsmål om, at man ikke skal tvinge den
 > anden til at ændre på sin kørsel, hvis det ikke er nødvendigt.
 
 Jeg synes bare det er meget svævende hvornår ulempen er nødig og hvornår
 den er unødig. Det afhænger vist meget af perspektivet.
 
 mvh
 Peter
 
 
 |  |  | 
               Jan W Nielsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  16-05-05 18:31
 | 
 |  | 
 
            > Jeg synes bare det er meget svævende hvornår ulempen er nødig og hvornår
 > den er unødig. Det afhænger vist meget af perspektivet.
 Det må man sige, ja..    Det ligger næsten i selve ordlyden, at der er tale om en vurdering..    /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
         Klaus D. Mikkelsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  16-05-05 11:45
 | 
 |  |  |  |  | 
          Uffe Bærentsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  16-05-05 12:24
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:428879C9.F50590CE@du.kan.finde.den...
 
 >> Der findes ikke minimumshastigheder i Danmark.
 >
 > Jo, på motorvej.
 
 Gør der?
 Er det ikke noget med, at køretøjet skal kunne klare en vis
 minimumshastighed?
 
 
 
 --
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC
 
 
 
 
 |  |  | 
          Peter Weis (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  16-05-05 13:50
 | 
 |  | Klaus D. Mikkelsen wrote:
 
 > Jo, på motorvej.
 
 Nej. Køretøjet skal lovligt kunne fremføres med mere end 40 km/t for at
 måtte køre på en motorvej. Men det har ikke pligt til det. Det ville
 også føre til ret kaotiske tilstande i morgenmyldretiden.
 
 mvh
 Peter
 
 
 |  |  | 
           Per Beer Hansen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  16-05-05 15:41
 | 
 |  | 
 
            Peter Weis wrote:
 > Klaus D. Mikkelsen wrote:
 >
 >> Jo, på motorvej.
 >
 > Nej. Køretøjet skal lovligt kunne fremføres med mere end 40 km/t for
 > at måtte køre på en motorvej. Men det har ikke pligt til det. Det
 > ville også føre til ret kaotiske tilstande i morgenmyldretiden.
 Ja men det ville dog være dejligt, hvis man var sikret f.eks. minimum 40 
 km/t om morgenen    -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - ingen Formel 1 videoer    Mindre end 7 GB video online    |  |  | 
          Leonard (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  16-05-05 16:18
 | 
 |  | 
 
            "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 >> Der findes ikke minimumshastigheder i Danmark.
 >
 >Jo, på motorvej.
 Nej.
 De eneste steder der kan være tale om minimumshastighed er op af
 bakke, hvor der er krybespor til dem der ikke kan holde den skiltede
 minimumshastighed, men så er der et spor de kan krybe ind i og derinde
 er der ingen minimumshastighed. Dermed er der ikke minimumshastighed
 på strækningen, men kun i noget af vejens samlede bredde.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 ::: http://leonard.dk/foredrag/ |  |  | 
          Jan W Nielsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  16-05-05 17:13
 | 
 |  | 
 
            >> Der findes ikke minimumshastigheder i Danmark.
 > Jo, på motorvej.
 Nej, faktisk ikke..    Men det er kun nogle køretøjer, der må køre der.
 Man angiver aldrig minimumshastighed, da der kan være situationer, hvor selv 
 denne ville være farlig.
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
      Klaus D. Mikkelsen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  15-05-05 08:37
 | 
 |  | 
 
            Flemming Lynggaard skriver:
 > 
 > Ja og dermed holde dig til den forskrevne hastighed,
 Foreskrevne maskimalhastighed !
 > altså 80km/t hvis der
 > står det på skiltet - medmindre vejret eller andet naturligvis ikke er til
 > det... det er også "forkert" at ligge og rode med 70km/t på en 80 strækning,
 Kan du pege på et sted i færselsloven, hvor der står at man på en
 landevej -ksla_ køre med 80 km/t og ikek 75 ?
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
      Peter Weis (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  15-05-05 09:23
 | 
 |  | 
 
            Flemming Lynggaard wrote:
 > Ja og dermed holde dig til den forskrevne hastighed, altså 80km/t hvis der
 > står det på skiltet - medmindre vejret eller andet naturligvis ikke er til
 > det... det er også "forkert" at ligge og rode med 70km/t på en 80 strækning,
 > det er den tanke du der præsentere der gør at vi danskere altid laver
 > kø'erne meget længre end nødvendigt... nemlig jeg opfinder mine egne
 > regler.. jeg har god tid og kører langsomt..trullalalaj...    Her er det vist dig, som har opfundet dine egne regler.
 mvh
 Peter
            
             |  |  | 
    Jørgen M. Rasmussen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  14-05-05 06:42
 | 
 |  | 
 "Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan
 > føles det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje.
 
 Og??, hvor hurtigt skal de køre efter din mening?. Jeg har ikke bemærket det
 så meget, nogle få, men de har som regel en grund. Måske er der fejlvisning
 på dit speedometer, måske på deres, måske på begge. Men vi har individuel
 hastighedsvalg her i landet :).
 
 
 
 
 |  |  | 
     TDN (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  14-05-05 06:59
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:42858f8c$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
 >
 >> Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan
 >> føles det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje.
 >
 > Og??, hvor hurtigt skal de køre efter din mening?. Jeg har ikke bemærket
 > det så meget, nogle få, men de har som regel en grund. Måske er der
 > fejlvisning på dit speedometer, måske på deres, måske på begge. Men vi har
 > individuel hastighedsvalg her i landet :).
 >
 
 Ja det er korrekt, men jeg er overbevist om de fleste tror de kører 80 km/t
 selv om de kører 72 km/t og efter min mening er det den person der kører 72
 km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige
 situationer med agressive overhalinger og ikke den bilist der følger
 trafikken og ellers kører efter forholdene om så hastigheden er 80-85 eller
 90 ægte km/t så trafikken glider.
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
      Klaus D. Mikkelsen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-05-05 07:14
 | 
 |  | 
 
            TDN skriver:
 > 
 > Ja det er korrekt, men jeg er overbevist om de fleste tror de kører 80 km/t
 > selv om de kører 72 km/t og efter min mening er det den person der kører 72
 > km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige
 > situationer med agressive overhalinger
 Hvorfor skaber det aggresive overhalninger ???
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
       TDN (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  14-05-05 07:31
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:4285970D.E4F9737A@du.kan.finde.den...
 > TDN skriver:
 >>
 >> Ja det er korrekt, men jeg er overbevist om de fleste tror de kører 80
 >> km/t
 >> selv om de kører 72 km/t og efter min mening er det den person der kører
 >> 72
 >> km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige
 >> situationer med agressive overhalinger
 >
 > Hvorfor skaber det aggresive overhalninger ???
 >
 >
 
 Hvor mange tror du der gider af køre med 72 km/t på en fin landevej ? Folk
 vil bliversure og vil forbi og tager derfor chancer i forhold modkørende,
 bakker osv. i deres overhalinger hvilket giver farlige situationer. Bor du
 månen siden du ikke oplever dette i trafikken ? Når jeg oplever en hasaderet
 overhaling er det som regel altid pga. et langsomtkørende køretøj. Jeg skal
 lige skynde mig at sige at det selvfølgelig ikke er iorden uanset
 hastigheden på det forankørende køretøj og jeg heller ikke selv praktiserer
 disse hasaderede overhalinger, men jeg kan godt hidse mig op over en
 personbil der kører med 70 km/t på en landevej med en lang kø bagefter sig
 der gerne vil op på de 80 km/t (eller mere) uanset personen har ret til det,
 for mig drejer det sig om at læse trafikken, følge den og køre efter
 forholdende istedet for at stirre blindt på et speedometer som ikke
 passer....
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
        Klaus D. Mikkelsen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  14-05-05 07:36
 | 
 |  | 
 
            TDN skriver:
 > 
 > Hvor mange tror du der gider af køre med 72 km/t på en fin landevej ? 
 Ikek særligt mange
 > Folk
 > vil bliversure og vil forbi og tager derfor chancer i forhold modkørende,
 > bakker osv. i deres overhalinger hvilket giver farlige situationer.
 Det er sku da fordi folk ikke har lært at køre pænt. Så sent som i går
 var vi 25 biler  (incl et par lastbiler) i kø bag en Ford T med ca 60
 km/t, det gik da fint de 4-5 km inden der kom en rasteplads, hvor T'en
 pænt parkerede
 > Bor du
 > månen siden du ikke oplever dette i trafikken ?
 Nej, jeg oplever det også, også ved overhalninger af nogle der kører 90.
 > Når jeg oplever en hasaderet
 > overhaling er det som regel altid pga. et langsomtkørende køretøj. Jeg skal
 > lige skynde mig at sige at det selvfølgelig ikke er iorden uanset
 > hastigheden på det forankørende køretøj og jeg heller ikke selv praktiserer
 > disse hasaderede overhalinger, men jeg kan godt hidse mig op over en
 > personbil der kører med 70 km/t på en landevej med en lang kø bagefter sig
 > der gerne vil op på de 80 km/t (eller mere) uanset personen har ret til det,
 > for mig drejer det sig om at læse trafikken, følge den og køre efter
 > forholdende istedet for at stirre blindt på et speedometer som ikke
 > passer....
 Og har man ikke lyst til at køre mere end 70 ???
 Man kan altså overhale uden at det bliver aggresivt
 Aggressive overhalninger forekommer altid og kun af dem der er
 aggressive i hovedet !
 Og der er sku ikke noget sjovere en at overhale en "aggressor" ved næste
 lyskryds, når man kommer trillende over for grønt, med tilladte
 maksimalfart, mens han er ved at accelerere, efter at have holdt for
 rødt.
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
        Jørgen M. Rasmussen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  14-05-05 07:52
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 
 men jeg kan godt hidse mig op over en
 > personbil der kører med 70 km/t på en landevej med en lang kø bagefter sig
 > der gerne vil op på de 80 km/t (eller mere)
 
 Det bliver hårdt for dig, nu camping-sæssonen er startet ;)). Det er dem som
 ikke kan indse at, hastigheden er indivduel, som er farlige. De burde have
 1. ret til at køre med DSB., der er ens hastighed og ingen "slinger" ;).
 
 følge den og køre efter
 > forholdende istedet for at stirre blindt på et speedometer som ikke
 > passer....
 >
 Måske er det dit som ikke passer?. Det kan gå begge veje, jeg har haft en
 bil hvor det stod på 100- når jeg kørte 115-120-.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Per Beer Hansen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  14-05-05 07:59
 | 
 |  | 
 
            TDN wrote:
 >
 > Hvor mange tror du der gider af køre med 72 km/t på en fin landevej ?
 Der kører sikkert mange af dem.
 > Folk vil bliversure og vil forbi og tager derfor chancer i forhold
 > modkørende, bakker osv. i deres overhalinger hvilket giver farlige
 > situationer.
 Helt ærligt, er det så ikke dem selv, som ikke burde færdes i trafikken ?
 > Bor du månen siden du ikke oplever dette i trafikken ?
 > Når jeg oplever en hasaderet overhaling er det som regel altid pga.
 > et langsomtkørende køretøj. Jeg skal lige skynde mig at sige at det
 > selvfølgelig ikke er iorden uanset hastigheden på det forankørende
 > køretøj og jeg heller ikke selv praktiserer disse hasaderede
 > overhalinger, men jeg kan godt hidse mig op over en personbil der
 > kører med 70 km/t på en landevej med en lang kø bagefter sig der
 > gerne vil op på de 80 km/t (eller mere) uanset personen har ret til
 > det, for mig drejer det sig om at læse trafikken, følge den og køre
 > efter forholdende istedet for at stirre blindt på et speedometer som
 > ikke passer....
 Der står ingen steder, at du har ret til at køre med 80 km/t på landevejen, 
 men derimod at du gerne må, såfremt forholdene tillader det og det gør de jo 
 netop ikke hvis en anden kun kører 70 km/t.
 -- 
 Mvh  Per
www.perbeer.dk  - ingen Formel 1 videoer    Mindre end 7 GB video online    |  |  | 
        Rander (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rander
 | 
 Dato :  14-05-05 23:24
 | 
 |  | 
 
            Sat, 14 May 2005 08:30:38 +0200 brugte TDN 34 linier på at fortælle dette
 til dk.fritid.bil:
 >disse hasaderede overhalinger, men jeg kan godt hidse mig op over en 
 >personbil der kører med 70 km/t på en landevej med en lang kø bagefter sig 
 >der gerne vil op på de 80 km/t (eller mere) uanset personen har ret til det, 
 Har du overvejet at få dig et liv?
 -- 
 Lars Rander       ** Pil ikke ved min adresse **       :(){ :&:& };:
http://rander.dk  (temporarily down!)
 Hvis man skal springe over en kløft og ved, hvor bred den er, springer man ikke.
 Hvis man ikke ved, hvor bred den er, springer man, og seks ud af ti gange klarer man det. (Persisk ordsprog)
            
             |  |  | 
      Jørgen M. Rasmussen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  14-05-05 07:38
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:wsghe.10$PP6.8@news.get2net.dk...
 >
 den person der kører 72
 > km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige 
 > situationer med agressive overhalinger
 Hvis forholdene er fine er der ingen grund til agressiv overhalinger, så 
 reelt er problemet at nogen tager chancer. Jeg er tit ved at grine min røv i 
 laser over en idiot som kaster sig ud i en manøvre, hvorefter han ligger og 
 gumle i kofangeren på den bagerste i en kø 2-300 længere fremme, som jeg 
 stille&roligt er ved at "æde" mig ind på ;)).
  og ikke den bilist der følger
 > trafikken og ellers kører efter forholdene om så hastigheden er 80-85 
 > eller 90 ægte km/t så trafikken glider.
 >
 Sådan en klaphat følger netop IKKE trafikken, tværtimod skaber han stop n' 
 go trafik.. for han forhindre mig i at holde en jævn hastighed, fordi jeg er 
 nød til at afpasse hast. til den kortere afstand foran mig.  Så vi kommer 
 ikke hurtigere frem af den grund, det eneste han får ud af det er, at han er 
 til fare&besvær for omgivelserne. Men folk gør meget for at blive lagt mærke 
 til   ). 
            
             |  |  | 
       TDN (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  14-05-05 08:09
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42859cc3$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:wsghe.10$PP6.8@news.get2net.dk...
 >>
 >
 >
 > den person der kører 72
 >> km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige 
 >> situationer med agressive overhalinger
 >
 > Hvis forholdene er fine er der ingen grund til agressiv overhalinger, så 
 > reelt er problemet at nogen tager chancer. Jeg er tit ved at grine min røv 
 > i laser over en idiot som kaster sig ud i en manøvre, hvorefter han ligger 
 > og gumle i kofangeren på den bagerste i en kø 2-300 længere fremme, som 
 > jeg stille&roligt er ved at "æde" mig ind på ;)).
 >
 > og ikke den bilist der følger
 >> trafikken og ellers kører efter forholdene om så hastigheden er 80-85 
 >> eller 90 ægte km/t så trafikken glider.
 >>
 > Sådan en klaphat følger netop IKKE trafikken, tværtimod skaber han stop n' 
 > go trafik.. for han forhindre mig i at holde en jævn hastighed, fordi jeg 
 > er nød til at afpasse hast. til den kortere afstand foran mig.  Så vi 
 > kommer ikke hurtigere frem af den grund, det eneste han får ud af det er, 
 > at han er til fare&besvær for omgivelserne. Men folk gør meget for at 
 > blive lagt mærke til   ).
 >
 Jeg er bestemt ikke uenig med hverken dig eller Klaus. Min pointe er at hvis 
 man bevidst ønsker at køre 80,000000 km/t så man er helt lovlydig så få 
 checket speedometeret så man reelt kører 80,000000 km/t og ikke de 72 km/t 
 som skaber kørerne bagved.... Jeg tror mange af dem der kører 72 km/t (for 
 eksemplets skyld) tror de kører 80 km/t og synes at os der overhaler og 
 sætter farten op til 80 km/t er fartbøller    Mvh
 Thomas 
            
             |  |  | 
        Jørgen M. Rasmussen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  14-05-05 09:21
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 Jeg tror mange af dem der kører 72 km/t (for
 > eksemplets skyld) tror de kører 80 km/t og synes at os der overhaler og 
 > sætter farten op til 80 km/t er fartbøller    >
 Fint så lad dem gøre det, enhver er salig i sin tro :)). Min pointe er at, 
 det nogen gange bedst kan betale sig at "klappe hesten", i stedet for at 
 hidse sig op over de §#¤!, for der er sjældent noget vundet ved det- og det 
 har det med at "smitte"= flere begynder at køre som aber :((. 
            
             |  |  | 
        Finn Guldmann (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  14-05-05 11:33
 | 
 |  | 
 
            TDN wrote:
 > Jeg er bestemt ikke uenig med hverken dig eller Klaus. Min pointe er at hvis 
 > man bevidst ønsker at køre 80,000000 km/t så man er helt lovlydig så få 
 > checket speedometeret så man reelt kører 80,000000 km/t og ikke de 72 km/t 
 > som skaber kørerne bagved.... Jeg tror mange af dem der kører 72 km/t (for 
 > eksemplets skyld) tror de kører 80 km/t og synes at os der overhaler og 
 > sætter farten op til 80 km/t er fartbøller    > 
 Det er det samme problem som gør at vi, i lastbilerne, ofte bliver 
 beskyldt for at køre så og så meget mere end de 90 km/t vi faktisk kan 
 køre maksimalt.
 At der så ikke findes regler for hvor nøjagtig et personbilspeedometer 
 skal være er lige noget de fleste glemmer.
 -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
         Leonard (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  15-05-05 19:48
 | 
 |  | 
 
            Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
 >At der så ikke findes regler for hvor nøjagtig et personbilspeedometer 
 >skal være er lige noget de fleste glemmer.
 Jo, der er skam regler, det må ikke vise for lidt, men gerne mange
 procent for meget (kender ikke grænsen, men den skal nok være der
 sikkert omkring 20%)
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 ::: http://leonard.dk/foredrag/ |  |  | 
          Finn Guldmann (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  16-05-05 01:18
 | 
 |  | 
 
            Leonard wrote:
 >>At der så ikke findes regler for hvor nøjagtig et personbilspeedometer 
 >>skal være er lige noget de fleste glemmer.
 > Jo, der er skam regler, det må ikke vise for lidt, men gerne mange
 > procent for meget (kender ikke grænsen, men den skal nok være der
 > sikkert omkring 20%)
 > 
 Jeg har søgt og kun fundet regler for lastbiler/busser og for 45'scootere.
 Så hvis du ved noget jeg ikke ved må du da godt fortælle det.    -- 
 MVH Finn
            
             |  |  | 
           Lars G (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars G
 | 
 Dato :  16-05-05 05:49
 | 
 |  | 
 
            Finn Guldmann wrote:
 > Leonard wrote:
 > 
 >>> At der så ikke findes regler for hvor nøjagtig et 
 >>> personbilspeedometer skal være er lige noget de fleste glemmer.
 >>
 >> Jo, der er skam regler, det må ikke vise for lidt, men gerne mange
 >> procent for meget (kender ikke grænsen, men den skal nok være der
 >> sikkert omkring 20%)
 >>
 > Jeg har søgt og kun fundet regler for lastbiler/busser og for 45'scootere.
 > 
 > Så hvis du ved noget jeg ikke ved må du da godt fortælle det.    > 
 Må jeg blande mig    Ifølge www.caranddriver.com  skal du lede i regel sættet "ECE-R 39".
 Men om danmark er med ? kan jeg ikke finde ud af. Prøv selv at lede på 
www.unece.org  efter N0. 39 eller Speedometer
 Men reglerne skulle være som følgende...
 Speedometer må ikke vise for lidt.
 Men må vise op til 10% + 4 km/t for meget
 Her er en meget interessant artikel på hvilke biler der snyder 
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=4&article_id=1906&page_number=1 Her har de sat måle resultaterne op efter bilmærke/pris/o.s.v
http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=4&article_id=1907 Mvh
 Lars Gravengaard
            
             |  |  | 
            Klaus D. Mikkelsen (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  16-05-05 07:20
 | 
 |  |  |  |  | 
      Peter Weis (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  14-05-05 07:48
 | 
 |  | TDN wrote:
 
 > Ja det er korrekt, men jeg er overbevist om de fleste tror de kører 80 km/t
 > selv om de kører 72 km/t og efter min mening er det den person der kører 72
 > km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige
 > situationer med agressive overhalinger og ikke den bilist der følger
 > trafikken og ellers kører efter forholdene om så hastigheden er 80-85 eller
 > 90 ægte km/t så trafikken glider.
 
 Den billist der følger trafikken laver ikke aggressive overhalinger. Det
 uanset om trafikken på landevejen kører 72 km/t eller 90 km/t.
 
 Hvis der ligger et snøvlehovede foran, så venter man til der er plads
 til at lave en overhaling der ikke er agressiv. Man må gerne bande lidt
 imens.
 Man er i øvrigt ikke tvunget til at overhale, for det er faktisk ikke
 ulovligt at fortsætte med 72 km/t.
 
 mvh
 Peter
 
 
 |  |  | 
       TDN (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  14-05-05 08:24
 | 
 |  | 
 "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
 news:4285a209$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
 > TDN wrote:
 >
 >> Ja det er korrekt, men jeg er overbevist om de fleste tror de kører 80
 >> km/t
 >> selv om de kører 72 km/t og efter min mening er det den person der kører
 >> 72
 >> km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige
 >> situationer med agressive overhalinger og ikke den bilist der følger
 >> trafikken og ellers kører efter forholdene om så hastigheden er 80-85
 >> eller
 >> 90 ægte km/t så trafikken glider.
 >
 > Den billist der følger trafikken laver ikke aggressive overhalinger. Det
 > uanset om trafikken på landevejen kører 72 km/t eller 90 km/t.
 >
 > Hvis der ligger et snøvlehovede foran, så venter man til der er plads
 > til at lave en overhaling der ikke er agressiv. Man må gerne bande lidt
 > imens.
 > Man er i øvrigt ikke tvunget til at overhale, for det er faktisk ikke
 > ulovligt at fortsætte med 72 km/t.
 >
 > mvh
 > Peter
 
 Hvad er det du ikke forstår. Jeg beskriver det der sker i trafikken i dag
 med folk der ikke har tålmodighed bag et langsomtkørende køretøj og derfor
 laver en hasaderet overhaling. Jeg forsvarer ikke dem der gør det og
 selvfølgelig har de lov til køre med den hastighed de har lyst til. Min
 pointe er kun at mange tror de kører 80 km/t og ønsker at køre 80 km/t men
 kører reelt kun godt 70 km/t pga. speedometerfejlvisning. Dette bevirker at
 nogle af disse klaphatte som ikke ønsker at køre under den max. tilladte
 hastighed vil forbi og det skaber unødigt farlige situationer hvor nogle
 kunne være undgået hvis bilisten der ønskede at køre rigtige 80 km/t også
 gjorde det.... Længere er den historie ikke.....
 
 Mvh
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
        Jørgen M. Rasmussen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  14-05-05 09:33
 | 
 |  | 
 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
 
 > kunne være undgået hvis bilisten der ønskede at køre rigtige 80 km/t også
 > gjorde det.... Længere er den historie ikke.....
 >
 Jamen de er jo i god tro, deres speedometer viser de køre 80-. Om det er 80
 el. kun reelt 72, ændre nok ikke meget på humøret hos dem som partout vil
 frem. Det eneste som stiller dem tilfreds, er en tom vejbane foran dem ;)).
 
 
 
 
 |  |  | 
        Peter Weis (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  14-05-05 11:54
 | 
 |  | TDN wrote:
 > "Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse
 > news:4285a209$0$79465$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >>TDN wrote:
 >>
 >>
 >>>Ja det er korrekt, men jeg er overbevist om de fleste tror de kører 80
 >>>km/t
 >>>selv om de kører 72 km/t og efter min mening er det den person der kører
 >>>72
 >>>km/t i timen på landevejen hvor forholdene er fine der skaber de farlige
 >>>situationer med agressive overhalinger og ikke den bilist der følger
 >>>trafikken og ellers kører efter forholdene om så hastigheden er 80-85
 >>>eller
 >>>90 ægte km/t så trafikken glider.
 >>
 >>Den billist der følger trafikken laver ikke aggressive overhalinger. Det
 >>uanset om trafikken på landevejen kører 72 km/t eller 90 km/t.
 >>
 >>Hvis der ligger et snøvlehovede foran, så venter man til der er plads
 >>til at lave en overhaling der ikke er agressiv. Man må gerne bande lidt
 >>imens.
 >>Man er i øvrigt ikke tvunget til at overhale, for det er faktisk ikke
 >>ulovligt at fortsætte med 72 km/t.
 >>
 >>mvh
 >>Peter
 >
 >
 > Hvad er det du ikke forstår.
 
 Jeg forstår ikke din hvidvaskning af dem som laver de aggressive
 overhalinger.
 
 > Jeg beskriver det der sker i trafikken i dag
 > med folk der ikke har tålmodighed bag et langsomtkørende køretøj og derfor
 > laver en hasaderet overhaling.
 
 Det mener jeg er noget sludder. Dem som laver de hasarderede
 overhalinger, overhaler også biler som kører relle 90 på landevejen.
 
 > Jeg forsvarer ikke dem der gør det og
 > selvfølgelig har de lov til køre med den hastighed de har lyst til.
 
 Det er en moralsk vurdering du lægger for dagen. Rent juridisk har man
 kun ret til at køre med hsatigheder der ikke overskriveder
 fartbegrænsningen.
 
 > Min
 > pointe er kun at mange tror de kører 80 km/t og ønsker at køre 80 km/t men
 > kører reelt kun godt 70 km/t pga. speedometerfejlvisning.
 
 Men det er ren spekulation fra din side. Man kunne lige så vel
 forestille sig at disse bilister vælger at køre under 80, uden at hæfte
 sig så meget ved om hastigheden varierer mellem 75 og 79.
 
 > Dette bevirker at
 > nogle af disse klaphatte som ikke ønsker at køre under den max. tilladte
 > hastighed vil forbi og det skaber unødigt farlige situationer hvor nogle
 > kunne være undgået hvis bilisten der ønskede at køre rigtige 80 km/t også
 > gjorde det.... Længere er den historie ikke.....
 
 I dit forrige indlæg gav du de mere langsomt-kørende bilister skylden
 for de agressive overhalinger. Det glæder mig at du nu nuancerer din
 holdning lidt mere. Hvis du fortsætter lidt endnu, kan historien måske
 blive endnu kortere.
 
 Peter
 
 
 |  |  | 
     Flemming Lynggaard (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming Lynggaard
 | 
 Dato :  14-05-05 22:18
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in message
 news:42858f8c$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse
 >
 > > Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan
 > > føles det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje.
 >
 > Og??, hvor hurtigt skal de køre efter din mening?. Jeg har ikke bemærket
 det
 > så meget, nogle få, men de har som regel en grund. Måske er der
 fejlvisning
 > på dit speedometer, måske på deres, måske på begge. Men vi har individuel
 > hastighedsvalg her i landet :).
 >
 >
 Hvad siger dig at vi har det, vi har pligt til at så vidt muligt at holde
 den hastighed der er forskrevet for en vej, fx 50kmt i byen, netop for at få
 trafikken til at trille bedst muligt...Hvis man ikke magter at føre bilen i
 den hastighed må man jo lade den stå...
 
 F
 
 
 
 
 |  |  | 
      Jørgen M. Rasmussen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  15-05-05 00:46
 | 
 |  | 
 "Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse
 
 > Hvad siger dig at vi har det, vi har pligt til at så vidt muligt at holde
 > den hastighed der er forskrevet for en vej,
 
 Hvor står det?, §§. Der står du ikke må være til unødig gene,fare- det er du
 ikke hvis du køre 72½ - et sted hvor max. er 80-. Og den kan vendes, så hvis
 du køre som en abe pga. det, ved jeg godt hvad en dommer siger ;).
 
 
 
 
 |  |  | 
      bibob (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : bibob
 | 
 Dato :  15-05-05 05:08
 | 
 |  | On Sat, 14 May 2005 23:18:04 +0200, "Flemming Lynggaard"
 <flemmingl@gmail.com> wrote:
 
 
 >Hvad siger dig at vi har det, vi har pligt til at så vidt muligt at holde
 >den hastighed der er forskrevet for en vej, fx 50kmt i byen, netop for at få
 >trafikken til at trille bedst muligt...Hvis man ikke magter at føre bilen i
 >den hastighed må man jo lade den stå...
 
 Vi har absolut ikke pligt til at holde den hastighed der er
 'foreskrevet' for en vej. Der er nemlig ikke noget de hedder en
 'foreskrevet' hastighed.  Det vi har er  pligt til er  ikke at
 *overskride* hastighedsgrænsen - det er noget helt andet. Hvad nu hvis
 man kører en 45-knallert. Nå ja, så må den vel  tunes for at holde den
 'foreskrevne' hastighed. Den holder altså bare ikke.
 
 
 bibob
 
 
 |  |  | 
    Lars Knudsen (14-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  14-05-05 21:05
 | 
 |  | 
 
            Hej,
 On Sat, 14 May 2005 02:41:15 +0200, "Bjarne K." <ej@neit.nej> wrote:
 >>>Det er ligesom herhjemme. Fjolserne kan ikke finde ud af at trække ind når
 >>>man vil overhale.    >> Men for dølen da, hvor fjolserne griner når den de blev overhalet af står 
 >> nødsporet tre kilometer længere fremme med en betjent, eller - endnu bedre
 >> - ligger i grøften!    >Nu var ovenstående ment ironisk, men for dølen da hvor kan jeg blive 
 >irriteret på folk, der skal spare 10 centiliter benzin med bil der i 
 >forvejen kører 20 km pr liter ved at overhale et lastvognstog med 100 km i 
 >timen.
 Er helt enig.. Det er sgu også for irriterende. Jeg vil tro at der jeg
 tog billedet, var hastigheden i yderbanen var cirka 120-130 km/t -
 hvor grænsen faktisk er 110 km/t... Hvis du kommer over 140 km/t her i
 det svenske ryger kortet et par uger - så jeg kunne godt dy mig! 
 >Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan føles 
 >det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke 
 >fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart 
 >igennem by zoner.
 Hehe.. Dem har vi også her! Syntes nu også at man generelt ligger på
 den lovlige hastighed hvis føret ellers er normalt. Der er ingen af
 dem på de par billeder jeg lagde op, der kørte under den lovlige
 hastighed... 
 ** Lars
            
             |  |  | 
    Bernhard Ege (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  15-05-05 09:03
 | 
 |  | On Sat, 14 May 2005 02:41:15 +0200, Bjarne K. wrote:
 
 > Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan føles
 > det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke
 > fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart
 > igennem by zoner.
 
 Dem ser jeg også mange af her i Aalborg området. De ligger med 70-80
 km/t og fortsætter med den fart mindst 500 meter ind i byen (hvor de så
 sænker farten men stadig betydelig over 50). Jeg kan kun ryste på
 hovedet af sådanne personer. De har tydeligvis ikke fattet den forøgede
 risiko for uheld i byområder.
 
 Jeg kan godt leve med at der findes personer på landevejen som kører
 70-80 men selvsamme personer må se i øjnene at de ligger langt under
 gennemsnitsfarten på landevejen og derfor er til betydelig gene for
 flertallet. De må derfor hjælpe til med at lade folk overhale i stedet
 for at lege lokal politi.
 
 mvh Bernhard
 
 
 
 |  |  | 
     Verner Olsen (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Verner Olsen
 | 
 Dato :  15-05-05 19:23
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 15 May 2005 10:02:41 +0200, Bernhard Ege
 <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote:
 >Dem ser jeg også mange af her i Aalborg området. De ligger med 70-80
 >km/t og fortsætter med den fart mindst 500 meter ind i byen (hvor de så
 >sænker farten men stadig betydelig over 50). Jeg kan kun ryste på
 Til gengæld er der dælme _mange_ steder her i Aalborg-området, hvor
 "byen" starter midt ude på landet, og de 50 km/t derfor er helt hen i
 vejret    >Jeg kan godt leve med at der findes personer på landevejen som kører
 >70-80 men selvsamme personer må se i øjnene at de ligger langt under
 Det kan jeg også, men jeg irriteres over at "de" ligger med ca. 70 på
 fx Ny Nibevej (motortrafikvej med 90 km/t) - Hvis de ikke kan/tør køre
 hurtigere så kan de fame ta' den gamle Nibevej (almindelig landevej).
 Ah det lettede    >mvh Bernhard
 Verner
            
             |  |  | 
      Martin Vollert (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Vollert
 | 
 Dato :  15-05-05 19:20
 | 
 |  | 
 
             Også skrev Vollert
 >Hvis de ikke kan/tør køre
 > hurtigere så kan de fame ta' den gamle Nibevej (almindelig landevej).
 >
 > Ah det lettede    Ja eller tage bussen.
 -- 
 Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert |  |  | 
      Bernhard Ege (16-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bernhard Ege
 | 
 Dato :  16-05-05 08:51
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 15 May 2005 20:22:59 +0200, Verner Olsen wrote:
 > On Sun, 15 May 2005 10:02:41 +0200, Bernhard Ege
 > <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote:
 > 
 >>Dem ser jeg også mange af her i Aalborg området. De ligger med 70-80
 >>km/t og fortsætter med den fart mindst 500 meter ind i byen (hvor de så
 >>sænker farten men stadig betydelig over 50). Jeg kan kun ryste på
 > 
 > Til gengæld er der dælme _mange_ steder her i Aalborg-området, hvor
 > "byen" starter midt ude på landet, og de 50 km/t derfor er helt hen i
 > vejret    Det er nok for at kompensere for de fleste folks dårlige opførsel på
 det punkt    >>Jeg kan godt leve med at der findes personer på landevejen som kører
 >>70-80 men selvsamme personer må se i øjnene at de ligger langt under
 > 
 > Det kan jeg også, men jeg irriteres over at "de" ligger med ca. 70 på
 > fx Ny Nibevej (motortrafikvej med 90 km/t) - Hvis de ikke kan/tør køre
 > hurtigere så kan de fame ta' den gamle Nibevej (almindelig landevej).
 > 
 > Ah det lettede    Ja, 70 km/t på den vej er direkte chikane når der nu findes et
 alternativ hvor de kan køre 70km/t i fred.
 mvh Bernhard
            
             |  |  | 
    Peter Weis (15-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  15-05-05 09:25
 | 
 |  | Bjarne K. wrote:
 
 > Jeg kan for øvrigt undre mig over at der bliver flere og flere (sådan føles
 > det) folk, der ligger på 70 - 80 km/t på de danske landeveje. Det er ikke
 > fordi de vil overholde fartgrænserne, for de fortsætter med samme fart
 > igennem by zoner.
 
 Fartpilotens forbandelse?
 
 mvh
 Peter
 
 
 |  |  | 
   Christian B. Andrese~ (17-05-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  17-05-05 08:24
 | 
 |  | 
 "Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message
 news:d63ehi$d2t$1@localhost.localdomain...
 > Sat, 14 May 2005 01:36:28 +0200 brugte Bjarne K. 18 linier på at fortælle
 > dette til dk.fritid.bil:
 >
 > >> På vej hjem i dag... Man siger jo at svenskerne kører meget bedre...
 > >> Se nu her dag på vej hjem på motorvejen rundt om Malmö
 > >> http://www.landligt.dk/bmw/fjols1.jpg > >Det er ligesom herhjemme. Fjolserne kan ikke finde ud af at trække ind
 når
 > >man vil overhale.    >
 > Men for dølen da, hvor fjolserne griner når den de blev overhalet af står
 i
 > nødsporet tre kilometer længere fremme med en betjent, eller - endnu bedre
 > - ligger i grøften!    Helt enig    -- 
 mvh / regards
 Christian
            
             |  |  | 
 |  |