nget og cygwin
Fra : Niels Andersen

Dato : 12-12-00 17:38

Er der nogen der erfaringer med nget og cygwin? Jeg synes ikke jeg kan få
det til at fungere...

Jeg har prøvet både det ene og det andet, med vidt forskellige resultater.
Det har fået lov til at ligge i et par dage, så nu prøver jeg lige igen, og
fortæller hvad der sker:

Jeg har hentet nget-0.13+uulib.tar.gz og pakket det ud. Jeg kører
"./configure" uden problemer. Derefter:

$ make
c++ -g -O2 -Wall -Iuulib -DHAVE_CONFIG_H -c -o nget.o nget.cc
nget.cc: In function `int do_args(int, char **, nget_options, int)':
nget.cc:370: passing `const char *' as argument 3 of `getopt_long(int, char
**,
char *, option *, int *)' discards qualifiers
make: *** [nget.o] Error 1

Jeg har ingen ide om hvad det kan være for noget, ud over... Fra Changelog:

nget (0.8) unstable; urgency=low
[...]
* Now compiles under cygwin. (Though due to ommisions in the exports for
the
cygwin library, it needs the files in glob/, and you will need to d/l
libpcre (or perhaps another regex library..), and probably libpopt)

Her går jeg så i stå... Jeg har prøvet lidt af hvert, men ikke rigtigt fået
noget brugbart ud af det.
Kan jeg evt. få en kompileret nget? Så skulle de problemer vel være løst?

Mvh.

Niels Andersen

Fra : frank damgaard

Dato : 14-12-00 16:33

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:
> Er der nogen der erfaringer med nget og cygwin? Jeg synes ikke jeg kan få
> det til at fungere...

Nej, kun med cygwin.

> [...]
> **,
> char *, option *, int *)' discards qualifiers

Det er vel getopt() implementationen i cygwin der ikke er helt up-to-date :(
har selv haft problemer med netop getopt()

Egentlig er det vel headerfil der er forkert, eller måske ike i C++ udgave
på cygwin .
Men du kunne jo oprette en variabel som ikke overføres const og
det bør fixe problemet:

char tmpvar[BIG_ENOUGH];
strncpy(tmpvar, oprindelig_parameter3, BIG_ENOUGH-1);
tmpvar[BIG_ENOUGH-1]='\0';
getopt_long(.....,....., tmpvar);

Der er sikkert andre og/eller bedre måder.....
--
Frank Damgaard