MS Windows
briani 27239
automatisk sletning af mapper dagligt
Fra : Anders Hansen

Dato : 13-05-05 12:36

Hej

Hvordan kan man i XP sørge for, at en folder automatisk tømmes hver nat
kl 03:00 f.eks.

Umiddelbart tænker jeg det kunne være en "planlagt opgave", men hvordan
sætter jeg xp til at slette indholdet i en bestemt folder? (f.eks. c:\inbox)

håber der er en der kan hjælpe

mvh.
Anders

Fra : Ole C

Dato : 13-05-05 14:28

Anders Hansen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Umiddelbart tænker jeg det kunne være en "planlagt opgave", men
> hvordan sætter jeg xp til at slette indholdet i en bestemt folder?

Med en kombination af Planlagte opgaver og Empty Temp Folders burde det
kunne lade sig gøre. Programmet kan sættes til at slette indholdet i mapper
du selv vælger.
Kan hentes her (freeware):
http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/

--
vh
Ole C

Fra : Tom

Dato : 13-05-05 15:58

"Anders Hansen" <lorentz@rhk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Umiddelbart tænker jeg det kunne være en "planlagt opgave", men hvordan
> sætter jeg xp til at slette indholdet i en bestemt folder? (f.eks.

Hej Anders

Hvad med at starte en kommandoprompt og skrive
På en dansk XP:
AT 03:00 /every:m,t,o,to,f,l,so cmd /c del /F/S/Q c:\inbox\*.*

Eller på en engelsk XP:
AT 03:00 /EVERY:m,t,w,th,f,s,su cmd /c del /F/S/Q c:\inbox\*.*

Dette vil schedulere at job til at køre hver nat kl 3 og slette alle filer i
c:\inbox (kun filer ikke evt. undermapper).

Det kræver at kommandoen kan udføres med nok retighedder.
For at checke om den bruger som AT servicen er startet under, har
tilstrækkelige rettigheder til at gøre det du vil have den til, kan du
skrive følgende hvor hh:mm er om f.eks. 1 minut.
AT hh:mm /interactive %comspec% /k
Så vil AT jobbet åbne en kommando prompt med de account rettigheder den har,
og hvor du kan prøve at udføre de ting du vil, og derved se om den får lov
til det.

/Tom

Fra : Petersen_Michael

Dato : 13-05-05 16:16

In news:d6239k$tt1$1@news.net.uni-c.dk,
Anders Hansen <lorentz@rhk.dk> wrote:
> [...]
>
> Umiddelbart tænker jeg det kunne være en "planlagt opgave", men
> hvordan sætter jeg xp til at slette indholdet i en bestemt folder?

Jeg har skrevet en batfil, som aktiveres af planlagte opgaver
del /q /f "C:\inbox"
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Anders Hansen

Dato : 14-05-05 02:08

Hej folkens

tak for svarene

jeg har kigget lidt på det.

Problemet er bare, at der også kan være foldere i mappen.

til det har jeg så forsøgt mig med rmdir /q/s c:\inbox\
men så slettes inbox også og det må den ikke...

Jeg vil gerne have at alt hvad der er i folderen slettes - både filer +
foldere, men selve folderen skal være urørt.

håber I kan hjælpe

mvh. Anders

Fra : Ole C

Dato : 14-05-05 02:21

> [...]

> Jeg vil gerne have at alt hvad der er i folderen slettes - både filer
> + foldere, men selve folderen skal være urørt.

Og det kan Empty Temp Folders.........

--
vh
Ole C

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 14-05-05 09:12

"Anders Hansen" <lorentz@rhk.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg vil gerne have at alt hvad der er i folderen slettes - både
> filer + foldere, men selve folderen skal være urørt.

Tilføj denne:
for /d %i in (c:\inbox\*.*) do rd /s /q %i

/klaus

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 14-05-05 09:30

"Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message

> Tilføj denne:
> for /d %i in (c:\inbox\*.*) do rd /s /q %i

Skulle have været "brug denne i stedet"....

Fra : Anders Hansen

Dato : 14-05-05 12:03

Klaus Jorgensen wrote:
> "Klaus Jorgensen" <kj@no.spam> wrote in message

> Skulle have været "brug denne i stedet"....

Super. Det var lige det der manglede :)

Ole også tak for dit tip, men jeg tænkte at hvis man kunne løse opgaven
uden at installere nye programmer (selvom det er freeware) ville det
være bedst.

med venlig hilsen

Anders