AOE 2 og en router
Fra : Morten Snedker

Dato : 13-05-05 08:56

Jeg er en blandt mange, der i ny og næ stadig ta'r et slag Age Of
Empires med gutterne.

Spillet registrerer min interne IP-adresse, 192.168.0.101. Men så
snart vi alle har vinget af, og spillet skal til at gå igang, får jeg
en fejl-meddelelse fra spillet om, at NAT-routing ikke understøttes.

Jeg har åbnet for relevante porte og forwardet disse til min PC. Men
spillet får altså åbenbart informationer retur, hvilket svarer til min
WAN-IP, og kan ikke få dem til at passe med IP'et internt.

Min kludeløsning er, at når jeg spiller, snupper jeg WAN-stikket og
stopper i måsen af mit netkort #2.

Problemet er bare, at fruen i huset, som er på nettet trådløst med den
bærebare, synes ikke det er specielt morsomt.

Så jeg vil såmænd bare spørge, om andre er stødt på samme problem og
har formået at løse det?

FUT: dk.spil.computer

mvh /Snedker
---

Fra : Søren G.

Dato : 13-05-05 12:51

"Morten Snedker" <morten.snedker@planprojekt.dk> wrote in message
> Så jeg vil såmænd bare spørge, om andre er stødt på samme problem og
> har formået at løse det?

Har du åbnet for de relevante porte på routeren ?
http://support.microsoft.com/kb/240429

--
Søren

Fra : Morten Snedker

Dato : 13-05-05 13:24

On Fri, 13 May 2005 13:50:34 +0200, "Søren G." <soreng@invalid.wq>
wrote:

>Har du åbnet for de relevante porte på routeren ?
>http://support.microsoft.com/kb/240429

Ja.
---

Fra : Diablo

Dato : 13-05-05 17:27

Prøv at slå den interne firewall i Win XP SP2 fra, ligesom alt andet
software, som kunne skabe problemer.

Jeg har selv prøvet samme problem i C&C generals, men der skulle jeg bare
skrive den ip, som jeg skulle
connecte til. Og ligeledes skulle de andre så skrive min ip. Problemet kan
jo også opstå, hvis du har dyanmisk IP
(dvs. at din ip skifter), som reglen siger man at hosting med dynamisk IP
kan være problematisk, og som reglen kræver
statisk IP ( fast tildelt IPadr. fra din ISP( InternetServiceProvider).

Men prøv det første.

Mvh. Diablo

Fra : Diablo

Dato : 13-05-05 17:29

Btw. hvis du har en trådløs router med 4 stikudgange, vil du som reglen have
en DCHP server indbygget.

Hvis du bliver tildelt en adresse, vil den som oftest være
192.168.1.100-???, og din gateway vil som oftest være
192.168.1.1.

Mvh. Diablo