FP 2003 og tekst i tabeller
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-05-05 10:53

Hejsa
Jeg har netop fået installeret Front Page 2003, brugte før 2000, hvor jeg
næsten byggede alle sider op i tabeller, for bedre at kunne styre tekst og
billeder på siderne.

I FP 2003, indsætter jeg som tidliger en tabel på f.eks. 2 rækker og 2
kolonner, men når jeg så vil indtaste tekst i en af cellerne, flytter hele
cellen sig i tabellen og derved også ændre de andre cellers størrelse?
Det minder nøjagtig som i word hvor tasten indsæt er aktiveret i stedet for
"Ny tekst overskriver tidligere"!

Hvad er det jeg gør galt, har jeg overset et flueben?

På forhånd tak

Bjarne Jensen

Fra : Falcon

Dato : 13-05-05 16:11

> I FP 2003, indsætter jeg som tidliger en tabel på f.eks. 2 rækker og 2
> kolonner, men når jeg så vil indtaste tekst i en af cellerne, flytter hele
> cellen sig i tabellen og derved også ændre de andre cellers størrelse?

Frontpages sætter som standard cellerne til at være "flydende", dvs. cellerne
rykkes når man skriver tekst ind.

Du kan gøre flg.
Indsæt en tabel med f.eks to rækker og to kolonner.
Marker alle cellerne.
Højreklik og vælg celle
Vælg vandret justering, sæt flueben i angiv bredde og vælg f.eks 50 %

-/ Falcon

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 13-05-05 22:05

Hej
Lige i øjet - jeg siger 1000 tak - du drømmer ikke hvor meget jeg har
kæmpet.......Tak

Bjarne Jensen