Fagre nye verden :-)
Fra : Helle Andersen

Dato : 30-05-01 20:57

Hejsan

Så har min lille Eika-pige fået killinger

Hun begyndte så småt at blive urolig og få små
veer omkring kl. 10:45 og kl. 12:47 blev den første
killing født. Det var en sædefødsel og den sad fast
gennem 4 presseveer, men med den femte
kom den da endelig ud. Det var er dejlig forslugen
hankilling på 95 gram. Han hedder Boogaloo og
har proppet sig med mælk siden han blev født.
Han er rimelig rolig og falder gerne i søvn i
hånden. Han får hendes dievorter til at ligne en
bæverhale Han suger dem helt flade og brede
*GG*

Og så syntes hun altså, at hun trængte til en
pause Timerne gik og der skete ikke rigtigt
mere, men hun havde det fint, så jeg tog det roligt
indtil videre.

Kl. 19:20 kom den næste killing - en lille pige på
80 gram. Hun er en rigtig lille hystade, og jeg var
ikke i tvivl om, at det var en pige, selv før jeg fik
vendt bunden i vejret på hende. Det gik stærkt, for
hun blev født med kun en enkelt presseve og før
Eika havde nået at vende sig om for at vaske
hende havde hun allerede stukket i et vræl. Hun er
en meget livlig og talende lille dame og hun har
fået navnet Namacoola.

Allerede 10 minutter efter den sidste efterbyrde
blev den sidste killing født. Det var også en
sædefødsel, men med fremadrettede bagben, så
det var ikke nemt for hende, men det gik ret
hurtigt. Den var meget stille i forhold til de andre
killinger og virkede afkræftet. Heldigvis gik der
kun ca. 10-15 minutter før den var fit for fight. Det
var en hankilling på 90 gram. Han har ikke fået
navn endnu - han er vist en af dem, som man lige
skal lære at kende først.

Jeg er ikke helt sikker på, at hun er færdig, men
det får vi se. Alle 3 killinger og mormissen har det
i hvert fald godt og hun passer dem, som hun
aldrig havde prøvet andet. Og jeg ? Jeg er glad,
lettet og TRÆT *GG*

--
Hilsen Helle
If 7-11 is open 24-7 and 365 days a year why do

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-05-01 21:06

Hej Helle
mange tillykker med familieforøgelsen, der er ikke
noget skønnere end sådan en fødsel og de næste
uger hvor man lærer helt nye sider af sin hunkat
at kende, for ikke at snakke om de små vidundere.

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-05-01 21:12

"Helle Andersen" <helle-andersen@mail.tele.dk> wrote in message
> Hejsan
>
> Så har min lille Eika-pige fået killinger

øøøøøøøv hvor er jeg dog misundelig....
på sin vis ville jeg elske at have killinger i huset.... men på den
anden side tror jeg kæresten ville brokke sig gevaldigt...
for ikke at snakke om rasmine hvis sterilisation er nært
forestående.....
hjertelig tillykke med de dejlige små..... glæder mig til at høre om
alle de sjove og nuttede ting de finder på...

--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Grit Wessel

Dato : 30-05-01 21:49

> Så har min lille Eika-pige fået killinger

Hej Helle

Tillykke med kyllingerne!! Skønne navne!

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-05-01 21:55

Også et STORT tillykke herfra skal lyde *S*

Hilsen og nus fra
Joan, Neo & Dixie

Fra : Camilla Scharff

Dato : 30-05-01 22:08

Hej Helle

Jamen altså - kæmpe-tillykker til dig og Eika, den stolte moder...
Jeg glæder mig allerede til at se dem, dog først når de bliver liiiidt
større...!

mange hilsner
Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-05-01 22:15

Også et stort tillykke herfra ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-05-01 23:21

d. 30/05/01 21:56 skrev Helle Andersen på helle-andersen@mail.tele.dk i
artiklen 9f3jau$ffb$1@news.inet.tele.dk:

> Så har min lille Eika-pige fået killinger

Til lykke med dem alle herfra )
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 31-05-01 07:50

Hej Helle
Også et stort tillykke herfra med den veloverståede fødsel..
Hilsen Denise

<klip>

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 31-05-01 08:57

In article <9f3jau$ffb$1@news.inet.tele.dk>, "Helle Andersen"
<helle-andersen@mail.tele.dk> wrote:

      Hej Helle :)

   Og herfra ;) Jeg kan osse godt lide navnene på misserne :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Maria Fabæch

Dato : 31-05-01 08:18

Hej Helle

Tillykke med killingerne! Hvordan er du kommet på navnene?
MVH
--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-05-01 10:42

"Maria Fabæch" <mafaso@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:9f4r9h$3052$1@news.cybercity.dk...
> Hej Helle
>
> Tillykke med killingerne! Hvordan er du kommet på navnene?

Tak

Hmmm....ja Boogaloo har heddet Boogaloo siden
han lå inden i mors mave Det blev nogen gange
holdt nogen ordentlige fester derinde og det blev
af en eller anden årsag til, at en af killingerne
måtte være en rigtig Boogaloo. Og da han så blev
født så lang tid før de andre og var en dreng, blev
jeg enig med mig selv om, at det måtte være ham,
der var Boogaloo.

Namacoola er opkaldt efter et næsehorn *GG* Og
det er faktisk yderst passende....... Hun er en
bestemt lille dame ! Jeg så engang en
udsendelse fra Animal Planet, hvor et næsehorn
hed Namacoola og det betyder "smuk pige". Jeg
syntes at navnet ville være et godt kattenavn og
skrev mig det bag øret.

--
Hilsen Helle
Dog's have owners. Cat's have staff.

Fra : Fie & Christian

Dato : 31-05-01 09:58

Hejsa

Stor tillykke med killingerne og et næsemøs til den stolte mor! Kom der
flere killinger end de 3 så?

Hilsen
Fie

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-05-01 10:44

"Fie & Christian" <cbo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:dJnR6.6934$dS3.416859@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Stor tillykke med killingerne og et næsemøs til den stolte mor! Kom der
> flere killinger end de 3 så?

Nej, der kom ikke flere. Jeg var i tvivl fordi livmoderen er meget forstørret og knudret lige efter fødslen. Man til til og med
mærke den "bevæge sig" nogen gange, fordi den trækker sig sammen. Så jeg var ikke helt med på, om det mon var en killing mere eller
bare livmoderen. I dag er hun fint slank igen, så det var bare falsk alarm.

--
Hilsen Helle
My knight in shining armor is lost in the woods and he's too stubborn to ask for directions.

Fra : Kate

Dato : 05-06-01 12:22

Jamen et forsinket tillykke skal da også lyde herfra. Hvad er den sidste
så kommet til at hedde?
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 05-06-01 17:58

"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3B1CC0DC.4B94D809@herogder.tele.dk...
> Jamen et forsinket tillykke skal da også lyde herfra. Hvad er den sidste
> så kommet til at hedde?

Tak

Jamen, det stakkels barn hedder slet ikke noget
endnu ! Jeg var på ingen måde i tvivl om hverken
Namacoola eller Boogaloo's personlighed kort
efter fødsler. Den sidste killing har jeg lidt sværere
ved at finde ud af, og det skal jo være et navn, der
passer til ham. Og så må det jo gerne passe list til
de andre navne. Men ak, jeg har brugt timer til at
gruble over det, men er ikke kommet nærmere et
navn til den lille. Scooter ville have været et godt
navn til ham, men det havde jeg en ilder, der hed
og jeg vil ikke "genbruge" navne. Jeg har et kort
øjeblik overvejet at kalde ham for Bonsai, så jeg
kunne sige, at jeg havde en ægte "Bonsai-kitten"
*GG*

--
Hilsen Helle
Curiosity is the very basis of education and if you

Fra : marianne hellemose

Dato : 05-06-01 18:42

Helle skrev:

.. Jeg har et kort
øjeblik overvejet at kalde ham for Bonsai, så jeg
kunne sige, at jeg havde en ægte "Bonsai-kitten"
*GG*

HA HA...........det tiltaler min form for humor
jeg stemmer for Bonsai

Fra : Kate

Dato : 05-06-01 22:58

Helle Andersen wrote:
> Scooter ville have været et godt
> navn til ham, men det havde jeg en ilder, der hed
> og jeg vil ikke "genbruge" navne.

Nej, det kender jeg godt, selvom jeg dog har haft to Ninuser, men de var
begge navngivede af deres tidligere ejere.

> Jeg har et kort
> øjeblik overvejet at kalde ham for Bonsai, så jeg
> kunne sige, at jeg havde en ægte "Bonsai-kitten"

LOL, men tror du der ville være mange udenfor gruppen her der ville
forstå ironien?

Fra : Helle Andersen

Dato : 06-06-01 17:31

"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3B1D5600.8DB54874@herogder.tele.dk...
> LOL, men tror du der ville være mange udenfor gruppen her der ville
> forstå ironien?

Nix, lige præcis Og af en eller anden årsag, tror
jeg, at jeg ville blive enormt træt i ansigtet, når jeg
for 117. gang forsøgte at forklare det for
udenstående og blot bliver mødt af et
overbærende, medlidende blik *GG*

--
Hilsen Helle
Remember, Ginger Rodgers did everything Fred