Hvem har set Donald Henriksen?
Fra : Flemming Svendsen

Dato : 03-05-05 15:27

Donald A. Henriksen blev i følge oplysninger født januar 1890 et sted i
Københavns amt.
Alle hans søskende blev født i Frederiksberg kirke

Henry i1885
Alpha i 1888

Donald skulle være født i 1890, men er ikke at finde i Frederiksberg og
heller ikke i Mathæus.

Begge kirker gennemgået til udgangen af 1891

Efter 1893 er familien rejst til USA, så en konfirmation kan ikke findes.

Har nogen set den forbistrede knægt?
Alle oplysninger modtages med taknemmelighed . . .
Flemming.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-05-05 16:16

"Flemming Svendsen" <zeus2SLET@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse
> Donald A. Henriksen blev i følge oplysninger født januar 1890 et sted i
> Københavns amt.
> Alle hans søskende blev født i Frederiksberg kirke

Hm.........det giver betegnelsen Fødselskirke en ganske ny betydning

> Har nogen set den forbistrede knægt?

Nix - men han jo være smuttet ud under gudstjenesten

Nåh........men hvad hedder denne drengs forældre ?? Så kan man jo sende et
lidt større net ud, og se, hvad der fanges.

/Flemming U

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 03-05-05 19:18

Flemming Udbjørg wrote:

> Nåh........men hvad hedder denne drengs forældre ?? Så kan man jo sende et
> lidt større net ud, og se, hvad der fanges.
>
> /Flemming U
**********
Thjahh det kan du ha' ret i:
Fatter var:
dreier: Andreas Niels Valdemar Henriksen. Han må være født omkring 1864,
men ikke i Frederiksberg, og
mutter er:
Agnes Camilla Augusta Dressler / Dresler (der igen var datter af
Frederik Dressler og hans kone Johanne Handrup fra Vordingborg.)

Jeg arbejder sammen med en slægtning i USA der har fået noget forkert i
halsen (Godt han ikk' forstår dansk det forholder sig nemlig sådan
at han tror familien vi leder efter, alle er født i Køge.

Det er en sandhed men modifikationer, idet Dreslerne oprindelig begav
sig på apostlenes heste fra Kjøge til Kjøbenhavn . . . inden en datter
mødte hr. Henriksen.

Min aldeles gode ven owe there tror at Køge er hovedstaden i København,
og det kan man jo ikke fortænke ham i, hva' ved vi andre om Texas og
Niagara . . .

Bræk nu ikke armene for at finde Donald, måske møder jeg ham en dag ved
et tilfælde, - - - blot hvis een og anden forsker i samme familie.
Hilsen Flemming Svendsen.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-05-05 19:40

"Flemming Svendsen" <zeus2SLET@SLETmail.dk> skrev i en meddelelse

Min aldeles gode ven owe there tror at Køge er hovedstaden i København,

> Den opfattelse skal man egentlig kun til Køge, for at finde

Men tak for info om forældrene. Jeg kigger lige et par steder.

/Flemming U

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-05-05 20:13

> [...]
> Agnes Camilla Augusta Dressler / Dresler (der igen var datter af
> Frederik Dressler og hans kone Johanne Handrup fra Vordingborg.)

Hej igen Flemming.

Første lille bitte delresultat løb jeg på hos mormonerne. Her har du Agnes
med fuld fødselsdato + hendes forældre, selv om de jo ikke er nogen nyhed:
- men Donald, han gemmer sig stadig.

Hverken Andreas eller Agnes Henriksen dukker op, når der søges på
emmigrationslisterne fra Ellis Island - men det havde du vel forsøgt

/Flemming U

0 @I100033233547@ INDI
1 NAME AGNES CAMILLA AUGUSTA /DRESLER/
1 SEX F
1 CHR
2 DATE 17 NOV 1861
2 PLAC Koge, Kobenhavn, Denmark
1 FAMC @F17921484@
1 SOUR @S01@

0 @I100033233554@ INDI
1 NAME FREDERIK CHRISTIAN /DRESLER/
1 SEX M
1 FAMS @F17921484@
1 SOUR @S01@

0 @I100033233561@ INDI
1 NAME JOHANNE ALBERTINE /HANDRUP/
1 SEX F
1 FAMS @F17921484@
1 SOUR @S01@

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 03-05-05 21:00

> [...]
>
> Har nogen set den forbistrede knægt?
> Alle oplysninger modtages med taknemmelighed . . .

Hej igen Flemming.

Jeg har fundet denne emmigrationsoplysning - men har ikke kunnet finde det
gode skib Heklas ankomst til USA. Ellis Island, var lige knap nok blevet det
centrale ankomssted i 1892. Men når du nu ved, ca. hvornår Donald er landet
i USA, og at skibet hed SS Hekla, så kan det jo være, at din amerikanske
forbindelse kan finde næste skridt.

Men underligt nok, kommer der ikke positivt svar på at spørge om hverken
Donalds forældre eller de to kendte søskende, når jeg søger i samme
database, som jeg fandt Donald i. Men hvem har sagt, at det skal være nemt ?

/Flemming U

Navn: Henriksen, Donald Stilling: Barn
Alder: 02 Bestemmelsessted: NY.
Kontrakt nr.: 110400 Forevisningsdato: 4/12/1892
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: København Sidste oph. amt: København
Sidste oph.sted: Kbhvn. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Hekla
IDkode: D9293H0907

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-05-05 00:34

> [...]
>
> Har nogen set den forbistrede knægt?
> Alle oplysninger modtages med taknemmelighed . . .

Jamen, så er der lidt her, fundet på www.familysearch.org:

ANDREAS NIELS VALDEMAR HENRIKSEN
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: AGNES CAMILLA AUGUSTA DRESSLER Family
Marriage: 12 OCT 1884 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

Hustruens fødsel har du jo fået, men denne udgave er mere læsbar:

AGNES CAMILLA AUGUSTA DRESLER
Female

Event(s):
Birth:
Christening: 17 NOV 1861 Koge, Kobenhavn, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: FREDERIK CHRISTIAN DRESLER Family
Mother: JOHANNE ALBERTINE HANDRUP

Så du må igennem kirkebøgerne i Københaven - eller kigge i
folketællingslisterne,
det er dog overkommeligt, når du kender tidspunktet.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 04-05-05 05:11

Flemming Svendsen wrote:

> Har nogen set den forbistrede knægt?
> Alle oplysninger modtages med taknemmelighed . . .
> Flemming.
'''''''''''
Rigtig mange tak til alle der gjorde et forsøg.
Jeg har fuld snor på den lille familie i USA især med hjælp fra
efterslægten.

Jeg ville bare gøre det klart for ham, at børnene er født i Københavns
omegn - Frederiksberg - og at der mange dages ridt til Køge.
Det har han forstået nu, idet jeg har sendt ham skanningerne fra
kirkebogssiderne.

Jo, jeg må til hovedstaden og bladre kirkebøgerne igennem, men i 1888
bor de på Sindshvilevej Frederiksberg, men de kan selvfølgelig været
flyttet inden de fik Donald.

Endnu engang mange tak.

Flemming