Cadovius
Fra : Kirsten Schubart

Dato : 17-04-05 15:59

Jeg er løbet ind i slægten Cadovius.
Gladsaxe. Mørkhøj Sokkelunds H.
Han figurere som Dannebroesmand, jeg har set i flere bøger med
Dannebrogsmænd, og kan ikke finde ham.
jeg har set ham i Traps, og her står der kun at han arver en gård, af sin
svigerfar.
Han er desuden også Sognefogde.
Men hvor er han født og hvem var hans forældre.
Med venlig hilsen,
Jørgen Miltø.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 18-04-05 11:44

Hvornår døde han og hvad var hans navn?
med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 18-04-05 13:22

I min Trap, 5. udgave er familien Cadovius på Enghavegård som gennem 1800-t
var ejet af familien Cadovius. - Ludvig Rudolf Cadovius, der havde overtaget
den efter sin svigerfar Mads Petersen Foged, afstod den 1831 til sin søn
sognefoged Hans Cadovius, ved hvis død 1870 E ( med 17½ tdr. hartkorn)
tilfaldt sønnen Ludvig Rudolf Cadovius.

www.familysearch.org er der mange Cadivius. Prøv at se om du kan bruge
nogen af dem. Eller er der kirkebøger på www.arkivalieronline.dk

Med venlig hilsen
Bodil Madsen

You searched for: Cadovius [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 63
International Genealogical Index - Continental Europe
1. ALEXANDER CADOVIUS - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Birth: 25 AUG 1883 Amsterdam, Noord Holland, Netherlands

2. MARGJEN <CADOVIUS> - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Christening: 24 SEP 1783 Aakerk Nederlands Hervormde Kerk,
Groningen, Groningen, Netherlands

3. MARIA HELENA CADOVIUS - International Genealogical Index / CE
Gender: Female Marriage: 24 OCT 1823 Burgerlijke Stand, Groningen,
Groningen, Netherlands

4. WILHELM CADOVIUS - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Birth: 1851 Of, Amsterdam, Noord Holland, Netherlands

5. WILHELM CADOVIUS - International Genealogical Index / CE
Gender: Male Marriage: 1882 Of, Amsterdam, Noord Holland, Netherlands

Matches: International Genealogical Index/Continental Europe - 5

----

International Genealogical Index - Denmark
6. ANNE MARIE CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 15 NOV 1820 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

7. BIRGITHE CATRINE CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 15 APR 1788 Lading, Aarhus, Denmark

8. BIRTHE MARIE CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 01 JUN 1827 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke,
Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

9. CHRISTIAN CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 06 NOV 1841 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

10. CHRISTIAN CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 15 OCT 1853 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

11. KRISTINE SOPHIE CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 03 SEP 1830 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke,
Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

12. F. CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 28 OCT 1796 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

13. HANS CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 09 DEC 1831 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark

14. JENS CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 05 DEC 1805 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

15. JOHAN HENRICH CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 07 JUN 1786 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

16. JOHAN HENDRICH CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 23 NOV 1796 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn,
Denmark

17. KAREN CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 27 OCT 1818 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark

18. LAVRITS CHRISTIAN CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 26 OCT 1880 Snostrup, Frederiksborg, Denmark

19. NICOLEY CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 27 MAY 1821 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

20. NICOLAI PETER CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 22 OCT 1825 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

21. NICOLAY PETER CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 14 MAR 1840 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn,
Kobenhavn, Denmark

22. RUDOLP CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 03 NOV 1729 Hammel, Skanderborg, Denmark

23. SOPHIE KIRSTINE CADOVIUS - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 09 DEC 1856 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 18

----

International Genealogical Index - Germany
24. RUDOLF CADOVIUS - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 26 JUL 1907 Bremerhaven, , Bremen, Germany

25. RUDOLF CADOVIUS - International Genealogical Index / GE
Gender: Male Birth: 26 JUL 1907 Bremerhaven, , Bremen, Germany

Matches: International Genealogical Index/Germany - 2

----

International Genealogical Index - North America
26. ALEXANDER CADOVIUS - International Genealogical Index / NA
Gender: Male Marriage: 09 MAY 1906 Paterson, Passaic, New Jersey

27. ALEXANDER CADOVIUS - International Genealogical Index / NA
Gender: Male Birth: 10 OCT 1913 Hoboken, Hudson, New Jersey

28. Amelia Cadovius - International Genealogical Index / NA
Gender: Female Birth: 22 JAN 1918 Bergenfield, Bergen, New Jersey

29. Elizabeth Helen Cadovius - International Genealogical Index / NA
Gender: Female Birth: 18 MAR 1907 Rochester, Monroe, New York

30. RUDOLF CADOVIUS - International Genealogical Index / NA
Gender: Male Marriage: 1933 Misc, , , New York

31. William Cadovius - International Genealogical Index / NA
Gender: Male Birth: 03 JUL 1922 Englewood, Bergen, New Jersey

Matches: International Genealogical Index/North America - 6

----

International Genealogical Index - Sweden
32. CHRISTIAN ARNHOLD CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Marriage: 11 NOV 1730 Gefle, Gavleborg, Sweden

33. CHRISTIAN ARNOLD CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Christening: 17 MAR 1733 Gefle, Gavleborg, Sweden

34. CHRISTIAN HERMAN CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Christening: 12 JUL 1813 Jakob Och Johannes, Stockholm,
Stockholm, Sweden

35. JOHAN MAGNUS CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Christening: 21 APR 1818 Jakob Och Johannes, Stockholm,
Stockholm, Sweden

36. CARL JOHAN CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Birth: 23 APR 1736 Gefle, Gavleborg, Sweden

37. CARL ARNOLD CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Christening: 20 FEB 1816 Jakob Och Johannes, Stockholm,
Stockholm, Sweden

38. CATHARINA HELENA CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Female Christening: 08 AUG 1740 Gefle, Gavleborg, Sweden

39. MARIA ELISABETH CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Female Christening: 19 OCT 1738 Gefle, Gavleborg, Sweden

40. MATTHIAS CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Christening: 13 JUN 1737 Gefle, Gavleborg, Sweden

41. SVEN CHRISTIAN CADOVIUS - International Genealogical Index / SW
Gender: Male Christening: 12 JUN 1823 Jakob Och Johannes, Stockholm,
Stockholm, Sweden

Matches: International Genealogical Index/Sweden - 10

----

U.S. Social Security Death Index
42. William CADOVIUS - U.S. Social Security Death Index
Birth: 3 Jul 1922 State Where Number was Issued: New Jersey Death: 16 Nov
1990

43. Jacqueline CADOVIUS - U.S. Social Security Death Index
Birth: 11 Oct 1927 State Where Number was Issued: New York Death: 15 Oct
1998

44. Rudolf CADOVIUS - U.S. Social Security Death Index
Birth: 26 Jul 1907 State Where Number was Issued: New York Death: Jul 1983

45. Rudolf CADOVIUS - U.S. Social Security Death Index
Birth: 20 Sep 1935 State Where Number was Issued: New York Death: 21 Jul
2003

46. Ruth CADOVIUS - U.S. Social Security Death Index
Birth: 14 Dec 1922 State Where Number was Issued: New York Death: 30 Jun
2001

Matches: U.S. Social Security Death Index - 5

----

Vital Records Index - Denmark
47. Sara Johanne CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 04 Jan 1838 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
48. Ludvig Rudolf CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 12 Jun 1837 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
49. HANSEN CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 10 Jun 1839 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
50. Dorthea Nicoline CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 25 Aug 1840 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
51. Sophie Kirstine CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 12 Sep 1833 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
52. Karen Marie CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 29 Apr 1835 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
53. Nicolai Peter CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 23 Mar 1844 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
54. Laritz Christian CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 27 Oct 1846 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
55. Hans CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 29 Oct 1848 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
56. Christiane Andrea CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 25 May 1842 Gladsakse, Kobenhavn, Denmark
57. Johannes CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 27 Jul 1882 Snostrup, Frederiksborg, Denmark
58. Helga CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: F Birth/Christening: 16 Jan 1881 Snostrup, Frederiksborg, Denmark
59. Johan Hendrich CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 23 Nov 1796 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
60. Nicolay Peter CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 14 Mar 1840 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
61. Christian CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 06 Nov 1841 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
62. Johan Henrich CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 07 Jun 1786 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
63. Lavrits Christian CADOVIUS - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 26 Oct 1880 Snostrup, Frederiksborg, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 17
Return to top of page
Sources Searched
Matches were found only in the sources listed below. Click on a source to
see more matches for that source.
• IGI/Continental Europe - 5
• IGI/Denmark - 18
• IGI/Germany - 2
• IGI/North America - 6
• IGI/Sweden - 10
• U.S. Social Security Death Index - 5
• VRI/Denmark - 17

If you don't find what you are looking for in these
records, I can provide Research Guidance
on additional sources to search.

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English
approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use
(last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27
http://www.familysearch.org v.2.5.0

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 22-04-05 20:32

On Sun, 17 Apr 2005 16:58:31 +0200, "Kirsten Schubart"
<ks11b@webspeed.dk> wrote:

>Jeg er løbet ind i slægten Cadovius.
>Gladsaxe. Mørkhøj Sokkelunds H.

Jeg tror du måske skulle se på navnets betydning f.eks. fra latin,
hvis der er nogen..... )

For min umiddelbare opfattelse er, at en måske læge eller præst i
fortiden har tiltaget sig navnet, i stil med at f.eks. Pontoppidan
kommer fra "lille sø, (gade-)kær".

Så hudt jeg visker var der for et par år siden en artikel i
Personalhistorisk Tidskrift om dette "pynt med lånte fjer"

Venligst
John

Fra : Ole Dorch

Dato : 22-04-05 21:26

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror du måske skulle se på navnets betydning f.eks. fra latin,
> hvis der er nogen..... )

Ifølge Georg Søndergaards bog "danske efternavne" er Cadovius et hollandsk
slægtsnavn. Der henvises derudover til en møbelarkitekt Poul Cadovius født
1911.

Mvh.
Ole Dorch