Barns overlevelse i 1770? som 7 måneder
Fra : Sven Trønning

Dato : 09-04-05 16:01

Kunne et barn der var født 7 måneder efter undfangelsen og som kom efter sin
broder overleve?.
Jeg ved det ikke.

Broderen født 16 aug.. 1709 og søster født 19 marts 1710.
Der var tale om en velhavende familie i Randers på en herregård.
Jeg har ikke været ude for de før, men de står i kirkebogen jeg har nu set
efter to gange.

På forhånd tak

Svenn Trønning

Fra : H.C. Nielsen

Dato : 09-04-05 20:09

Er det fødsel og ikke dåbs datoer du har
m.v.h.
H.C.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 09-04-05 21:17

> [...]
> Der var tale om en velhavende familie i Randers på en herregård.
> Jeg har ikke været ude for de før, men de står i kirkebogen jeg har nu set

Som skrevet i andet indlæg, så er det nu nok dåbsdatoer, du
har at gøre med.
Noget andet er, at selv om barnet er for tidligt født, kunne de godt
klare sig, også i 1770 - de blev som regel sat oven på kakkelovnen,
så de kunne holde varmen.

Mvh.Bodil.

Fra : Sven Trønning

Dato : 10-04-05 03:29

Tak til gruppen og til Bodil. Det kan godt være dåbsdatoer, vi skriver jo
1770, men det havde jeg ikke tænkt over.

Med venlig hilsen og tak.

Svenn Trønning