Erfaring med hukommelseskort og N6230
Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 09-05-05 21:44

På Nokias hjemmeside står der at telefonen max
kan klare et 32 Mb MMC kort.
På EDBPRISER kan jeg ikke finde et mindre end 64Mb.
Kan man godt bruge et der har mere plads og hvis, kan
telefonen så godt udnytte den ekstra plads alligevel??
(Jo jeg ved godt at man stadig kan få 32Mb kort)

Fra : Per Krabbe

Dato : 09-05-05 21:50

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonen så godt udnytte den ekstra plads alligevel??
> (Jo jeg ved godt at man stadig kan få 32Mb kort)

Jeg bruger et 1 gb i min 6230i og havde et 256mb i min gl. 6230 --

Det er ingen problem !

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-05 09:30

Andersen (3650) skrev den 09-05-2005 22:43:
> [...]
> Kan man godt bruge et der har mere plads og hvis, kan
> telefonen så godt udnytte den ekstra plads alligevel??

Tja, jeg har et 512Mb kort uden problemer.
32 Mb til grin, 5 sange i nogenlunde mp3-format.... også er det slut.
LOL sikke en MP3-afspiller.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Lauridsen

Dato : 10-05-05 17:53

> Tja, jeg har et 512Mb kort uden problemer.
> 32 Mb til grin, 5 sange i nogenlunde mp3-format.... også er det slut. LOL
> sikke en MP3-afspiller.
Ville også gerne bruge min 6230 til mp3, men via bluetooth går det dælme
angsomt med at få overført data ca. 90 Kb/sek. Hvor hurtigt går det med
kabel?

Mvh.
Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-05-05 20:03

Lauridsen skrev den 10-05-2005 18:52:

> Ville også gerne bruge min 6230 til mp3, men via bluetooth går det dælme
> angsomt med at få overført data ca. 90 Kb/sek. Hvor hurtigt går det med
> kabel?

Aner jeg ikke. Jeg tager kortet ud og sætter det i en kortlæser.

Fra : Lauridsen

Dato : 10-05-05 20:16

> Aner jeg ikke. Jeg tager kortet ud og sætter det i en kortlæser.

Den mulighed havde jeg sgu da slet ikke tænkt på.. Takker..

/Lars

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-05 08:32

Lauridsen skrev den 10-05-2005 21:16:

> Den mulighed havde jeg sgu da slet ikke tænkt på.. Takker..

Det er ellers den mest åbenlyse.

I starten af mit ejerskab af N6230 havde jeg dog problemer med at tage
bagcoveret af, men jeg har fundet "tricket".

Fra : Peter Rongsted

Dato : 10-05-05 10:35

"Andersen \(3650\)" <virkerikke@nospam.dk> wrote:

>På Nokias hjemmeside står der at telefonen max
>kan klare et 32 Mb MMC kort.

Er du sikker på det? Mon ikke der bare står, at der følger et 32MB kort
med?

>På EDBPRISER kan jeg ikke finde et mindre end 64Mb.
>Kan man godt bruge et der har mere plads og hvis, kan
>telefonen så godt udnytte den ekstra plads alligevel??
>(Jo jeg ved godt at man stadig kan få 32Mb kort)

Jeg har et 512MB Ridata kort i min. Og den er endda men en oldgammel
firmware (3.15).

Peter

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 10-05-05 19:40

"Peter Rongsted" <nulldev@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Er du sikker på det? Mon ikke der bare står, at der følger et 32MB kort
> med?

Halllllooooo, det sorte er bogstaver. *GGG*
Jeg gentager :
På Nokias hjemmeside står der at telefonen max
kan klare et 32 Mb MMC kort.

Desværre er det en php side så jeg kan ikke linke
direkte til oplysningen jeg fandt, men hvis du går på
Nokias hjemmeside og vælger at sammenligne 6230
(man kan nøjes med at vælge denne ene tlf.)
Herefter får du en liste med alle features, og derimellem
kan du se at max størrelse er 32 Mb.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 10-05-05 20:27

> [...]
> >
> Halllllooooo, det sorte er bogstaver. *GGG*
> Jeg gentager :
> På Nokias hjemmeside står der at telefonen max

SÅ har du ikke læst ordentligt efter - den er garanteret til 32 mb.
Vaskemaskiner garanteret til 3 års drift falder heller ikke sammen efter
1096 dage.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 10-05-05 20:57

"Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> SÅ har du ikke læst ordentligt efter - den er garanteret til 32 mb.
> Vaskemaskiner garanteret til 3 års drift falder heller ikke sammen efter
> 1096 dage.

Kan du så fortælle mig hvor du har dine oplysninger fra.
Du kan se mine oplysninger her (screenshot) :
Desuden har jeg klikket på linien for at få en uddybende forklaring
og det er den der står i popup-boxen. Sååååååå........ *GGG*

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 10-05-05 22:07

> [...]
> Desuden har jeg klikket på linien for at få en uddybende forklaring
> og det er den der står i popup-boxen. Sååååååå........ *GGG*

Nokia garanterer blot, at den kan klare op til 32 Mb. - selvom det ikke er
det mindste problem med større kort.

Better safe than sorry.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jonas Kofod

Dato : 10-05-05 23:03

> [...]
> Desuden har jeg klikket på linien for at få en uddybende forklaring
> og det er den der står i popup-boxen. Sååååååå........ *GGG*

Du fatter ikke forskellen mellem at opgive en specifikation som en MINIMUMS
GARANTI og så din egen opdigtede maks grænse, eller er det bare alt det
lalleglade grineri der tager energien fra alle hjernecellerne?

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 11-05-05 16:36

> [...]
> GARANTI og så din egen opdigtede maks grænse, eller er det bare alt det
> lalleglade grineri der tager energien fra alle hjernecellerne?

Du fatter da heller ikke en hujende fis.
Jeg har på intet tidspunkt opdigtet en skid, jeg har slet
og ret blot gengivet hvad jeg har fundet af oplysninger
på Nokias egen hjemmeside.
Hvor ser du der står MINIMUMS GARANTI ??
Du har måske ikke engang kigget på det screenshot, siden
du stadig er så pokkers klog.
Personligt er jeg sq da glad for at den kan tage et større
kort. Jeg spurgte netop fordi der stod max og ikke garanteret.
Havde der stået garanteret, var jeg jo nok klar over at der
var chance for større kort gik an.

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-05-05 19:25

> "Jonas Kofod" <KofodFJERN@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Du fatter da heller ikke en hujende fis.

Jeg fatter det samme som snart ti mennesker har brugt to dage på at forklare
dig - uden synderligt held til at trænge igennem.

> Jeg har på intet tidspunkt opdigtet en skid, jeg har slet
> og ret blot gengivet hvad jeg har fundet af oplysninger
> på Nokias egen hjemmeside.

Og tilsyneladende stadigt ikke fattet meningen af hvad forlk siger til dig
det betyder.

> Hvor ser du der står MINIMUMS GARANTI ??

Det er meningen med det Nokia skriver - og du kan osse læse det af
telefonens specifikationer.

> Du har måske ikke engang kigget på det screenshot, siden
> du stadig er så pokkers klog.

Jo - og det er sandelig flot du kan sådan noget. Og siden du skulle lave et
screenshot fordi linket var et dynamisk genereret link så kunne man måske
tro at det var en skabelon man slog op i?
En skabelon som telefonens data automatisk bliver smidt op i og dermed grund
til at tro at det ikke altid er 100 % korrekt i detaljen.

> Personligt er jeg sq da glad for at den kan tage et større
> kort. Jeg spurgte netop fordi der stod max og ikke garanteret.
> Havde der stået garanteret, var jeg jo nok klar over at der
> var chance for større kort gik an.

Så læs om telefonen hvis sådanne forståelsesmæssige detaljer kan få dig til
at gå kold og lad være med at skimme en automatisk generet
specifikationsliste. Eller læs hvad folk har skrevet til dig i flere dage.

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 11-05-05 21:48

> Jeg fatter det samme som snart ti mennesker har brugt to dage på at
> forklare
> dig - uden synderligt held til at trænge igennem.

Der tager du jo igen fejl. Jeg har forstået at telefonen godt kan tage
større kort.

> Og tilsyneladende stadigt ikke fattet meningen af hvad forlk siger til dig
> det betyder.

Der har været en del tilsagn om at deres tlf kunne snildt klare xxx Mb,
der har kun været en fortolkning a'la din fra Jeppe.

> Det er meningen med det Nokia skriver - og du kan osse læse det af
> telefonens specifikationer.

Hvori der ikke står noget somhelst om størrelse på kortet.
Jeg har jo ligesom læst specifikationssiden tynd.

> [...]
> grund
> til at tro at det ikke altid er 100 % korrekt i detaljen.

Eftersom det er det eneste sted jeg har kunnet finde lige netop den
oplysning,
har jeg jo ligesom ikke rigtig noget andet valg. Om detaljerne er korrekte
eller
ej kan jo altid diskuteres, men jeg har nu altid haft tillid til Nokia.

> [...]
> at gå kold og lad være med at skimme en automatisk generet
> specifikationsliste. Eller læs hvad folk har skrevet til dig i flere dage.

Og du tror ikke jeg har læst om telefonen førend jeg startede tråden.
Faktisk var det en tilfældighed at jeg faldt over netop denne detalje da
jeg granskede et par modeller før køb. Størrelsen på kortet er en ikke
væsenlig detalje, men selvfølgelig en god ting at have så stor som mulig.
Sluttelig lærte jeg i skolen at det hedder : En, To, Mange.
og ikke som du mener: En, Flere. (Ja nu har tråden sørme kørt i 48 timer)

EOD

Fra : Jonas Kofod

Dato : 11-05-05 22:32

> [...]
> Sluttelig lærte jeg i skolen at det hedder : En, To, Mange.
> og ikke som du mener: En, Flere. (Ja nu har tråden sørme kørt i 48 timer)

Kort sagt - producenter skriver det de kan stå inde for. Ydeevne ud over det
er ikke udelukket. Som jeg startede med en vaskemaskine specificeret til en
holdbarhedsgaranti på 3 år falder ikke sammen på dag 1096.
En telefon macimalt garanteret af producenten til at tage 32 mb kan godt yde
udover det lovede. Det er hvad der er blevet sagt uagtet om det er over
mange, flere dage eller x timers forløb.