Ingen lyd T610
Fra : Cartwright

Dato : 09-05-05 21:26

Hello

Sidder her med en SE T610 som tilsyneladende fungerer bortset lige fra
en væsentlig detalje.
Der er INGEN lyd ifbm. indgående/udgående opkald (tale/lytte). Hverken
mikrofon eller højtaler fungerer.
Højtalerne fungerer fint i menuer (warnings/infomedd) og ved indkommende
opkald virker ringetonerne også.
Man kan dog ikke afspille ringetoner (prehear) og i spil er den også tavs.
Mikrofonen virker ikke hvis man vil indtale noget (memo).

Den har selvfølgelig overskredet garantiperioden (med 4 mdr).

Jeg har ikke kunnet finde andet der minder om mit problem end dette:

http://www.expansys.jp/forumthread.asp?code=T610&thread=738

Min har dog ikke været skilt ad udover den obligatoriske SIM-kort isættelse.

I service menuen >*<<*<* er der en mikrofon test
Her giver højtaleren et bestemt lyd fra sig.
Jeg formoder at det betyder at det virker

Softwaren er vist meget gammel:
R3COO2
prgCXC12-5567.EU.3
R3COO2
prgCXC12-5562.TAE
- flere oplysninger kan fremskaffes.

Kan en opdatering mon løse det?
Men den har jo virket før?

Det skal siges at jeg ikke selv har brugt den længe (lånt ud) så jeg er
ikke sikker på hvad der kan være af indstillinger.
Men jeg har slettet alle indstillinger ('nulstil alt' -turen med
telefonlåsekode og reboot)
Kan det være en eller anden dum 'settings' som er årsagen?

Desuden er batteriet ved at være færdigt (max 24 timer på en opladning)
og bluetooth kører i øvrigt skod.

Skal jeg bare glemme alt om den tlf ?
- har heldigvis en k700i som funger upåklageligt.

På forhånd tak

vh
Cartwright

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 09-05-05 23:28

ma 09 maj 2005 10:26:25p satte Cartwright sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> [...]
> Man kan dog ikke afspille ringetoner (prehear) og i spil er den også
> tavs. Mikrofonen virker ikke hvis man vil indtale noget (memo).

Prøv i første omgang at sætte et headset til for at se om det skulle virke
hvis du har eet i nærheden vel at mærke.

Steven

Fra : Cartwright

Dato : 10-05-05 01:00

Steven Nybo Andersen den 10-05-2005 00:28:

> Prøv i første omgang at sætte et headset til for at se om det skulle virke
> hvis du har eet i nærheden vel at mærke.
>
> Steven

Det var da en god idé !
Jeg satte det medfølgende headsæt fra k700i´eren til og sørme om ikke
både mikrofon og høretelefon virkede med den.

Hvad siger det så dig?

vh
Cartwright

Fra : Cartwright

Dato : 10-05-05 06:09

Cartwright den 10-05-2005 01:59:
> [...]

> Jeg satte det medfølgende headsæt fra k700i´eren til og sørme om ikke
> både mikrofon og høretelefon virkede med den.

Forresten glemmer den let hvilken profil der er valgt.
Både før og efter eksperimentet med headsettet, vil den efter en boot
default være 'bærb håndfri'.

Dog ikke /hver gang/.

En måde at få den til at lade være med at være 'bærb håndfri' efter boot
selv om jeg har valgt 'normal' er, at redigere i 'bærb håndfri' og
slette div. sager under menuen 'tilbehør'.
På den måde vil den huske at starte i 'normal' profil dog virker lydende
stadig ikke (men stadig i headsettet).

Jeg har forsøgt mange gange at nulstille profiler til
fabriksindstillinger uden det afhjalp noget.

Læste om en der havde samme problem med profiler bare med sin Orange SPV
telefon. Her hjalp det at tage headset ind og ud af stikket hurtigt et
par gange.
Desværre virkede det ikke - men var jo et forsøg værd.

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-05-05 21:40

ti 10 maj 2005 01:59:40a satte Cartwright sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Hvad siger det så dig?

At dit bundstik (der hvor du sætter headsettet til) formentligt er defekt
på en måde såd telefonen tror at headsettet sidder til hele tiden (også
selvom det er taget ud) og slår lyden fra den indbygget mikrofon / højtaler
fra.

Evt. kan du prøve at "motionere" det lidt ved at sidde og sætte det i og
tage det ud flere gange efter hinanden for at se om det skulle løse
problemert.

Eller skal den rtil rep. JEg går ud fra at dit headset har et bredt stik
med en lang række kontakter, i såflad er der noget inde i telefonen der er
kortsluttet sådan at den tror at det sidder til hele tiden.

Hvis den har sådan et rundt stik (kendt fra nokia) så kan du prøvbe at tage
det ud og sætte det i flere gange efter hinanden for at se om det kunne
hjælpe.

Steven

Fra : Cartwright

Dato : 13-05-05 14:12

Steven Nybo Andersen den 12-05-2005 22:40:

> [...]
> det ud og sætte det i flere gange efter hinanden for at se om det kunne

Jeg rensede mit bundstik med en vatpind og lidt sprit.
Motionerede det med mit headset et par gange - sørme om ikke der er lyd
i den nu !

Mange tak for din hjælp.
Nu håber jeg at situationen er stabil resten af dens levetid.

mvh
Cartwright

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 14-05-05 00:22

fr 13 maj 2005 03:12:19p satte Cartwright sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Mange tak for din hjælp.

Selvtak. Dejligt at høre at det hjalp dig på rette veje.

> Nu håber jeg at situationen er stabil resten af dens levetid.

Ellers kan du jo bagre give den en tur mere.

Steven