Bedste kamera med telefon?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 30-04-05 21:22

Jeg står at skal være far om 1 måned ca, derfor leder jeg efter
den bedste mobil med det bedste kamera, eller man kunne vel sige
at jeg leder efter det BEDSTE KAMERA med indbygget telefon i

Det bedste jeg har fundet indtil nu er Sony Ericsson W800i,
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10245&zone=pp&lm=pp1&pid=10245

Jeg har et filmkamera der tager udemærkede film, men elendige billeder,
så jeg er kørende et par måneder, jeg vil ha de BEDSTE billeder
det er muligt at tage med noget man alligevel har i lommen,
nemlig en mobilos, gider jo ikke ha mere i lommerne end jeg har nu...

Henrik

Fra : BorreBoy

Dato : 01-05-05 05:28

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at jeg leder efter det BEDSTE KAMERA med indbygget telefon i
>
> Det bedste jeg har fundet indtil nu er Sony Ericsson W800i,

Med bedste kamera, mener du så det med flest Mega-Pixels?

Fra : Jesper

Dato : 01-05-05 06:41

On Sun, 01 May 2005 06:27:49 +0200, BorreBoy wrote:

> "Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Med bedste kamera, mener du så det med flest Mega-Pixels?

Mener at have læst, at Samsung er oppe på 3 mega pixels i en af deres
modeller. Telefonen kan dog kun købes i Japan indtil videre. Ellers
bliver det spændende at se, hvad Nokia får ud af deres nye samarbejde
med Carl Zeiss på objektiv-siden. N90 og N91 er netop lanceret, og bliver
de føste knogler fra Nokia med rigtige kvalitets-objektiver. Så er det
bare hvornår de rent faktisk kommer i handlen så man kan prøve dem.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-05-05 10:19

> Mener at have læst, at Samsung er oppe på 3 mega pixels i en af deres
> modeller. Telefonen kan dog kun købes i Japan indtil videre.

Jeg giver ikke meget for megapixels. Jeg vil hellere have 1-2 megapixel med
god optik, end en telefon med et 5 megapixels-kamera.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : BJ

Dato : 01-05-05 10:26

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg giver ikke meget for megapixels. Jeg vil hellere have 1-2 megapixel
> med
> god optik, end en telefon med et 5 megapixels-kamera.

Det er vel også derfor, Zeiss nu holder sit indtog i mobiltelefonernes
verden, så der bliver mening med og i pixelgalskaben.

--
Bjørn J.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 01-05-05 08:45

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelse news:4273e942$0$79455$14726298@news.sunsite.dk...

> Med bedste kamera, mener du så det med flest Mega-Pixels?

Det der giver de bedste og klareste billeder, og det kan da
både betyde flest pixels og bedst optik....

Henrik

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-05-05 18:20

Henrik (Silkeborg) skrev den 01-05-2005 09:44:

> Det der giver de bedste og klareste billeder, og det kan da
> både betyde flest pixels og bedst optik....

Så køb et digitalt kamera.

Kameratelefoner/Telefonkameraer tager - syntes jeg - gode billeder men
aldrig nogen som jeg ville bruge til andet end "for sjov". Og slet ikke
fremkaldes til Papir.
Teknologien er simpelthen ikke udviklet nok endnu.
Nogen skal naturligvis betale for teknologien, men hvorfor ødelægge de
gode baby-oplevelser du vil forevige med et "for sjov"-kamera.

Husk, at både børn og teknologi udvikler sig, men teknologien hvormed
man kan skrue tiden tilbage for at "genfotografere" ungerne som små.
Nope, det tager nok lidt tid endnu.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-05-05 18:51

Carsten Riis skrev:

>Så køb et digitalt kamera.

>Kameratelefoner/Telefonkameraer tager - syntes jeg - gode billeder men
>aldrig nogen som jeg ville bruge til andet end "for sjov". Og slet ikke
>fremkaldes til Papir.

På den anden side er det ærgerligt at brænde penge af på et
kamera som får lov at ligge i en skuffe og samle støv.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-05-05 09:48

Bertel Lund Hansen skrev den 02-05-2005 19:50:

> På den anden side er det ærgerligt at brænde penge af på et
> kamera som får lov at ligge i en skuffe og samle støv.

Så skal man - syntes jeg - låne sig frem til forskellige kameraer hos
venner og bekendte og se hvilket af dem man ville bruge i det daglige.
Og bagefter købe det.

Vi er alle forskellige hvad angår behov og jeg ville da heller ikke være
til dommer for mandens valg af kamera/telefon. Bare give et par tanker
med på vejen i hans købsproces.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-05 10:26

Carsten Riis skrev:

>Vi er alle forskellige hvad angår behov og jeg ville da heller ikke være
>til dommer for mandens valg af kamera/telefon. Bare give et par tanker
>med på vejen i hans købsproces.

Mit telefonkamera kan tage billeder som lige knap er gode nok til
netbrug. Næste generation vil kunne tage billeder som er gode nok
til nettet, og snart vil man være oppe i en kvalitet der
overstiger mange peg og skyd-kameraer.

--
Bertel

Fra : RpR

Dato : 10-05-05 15:42

> [...]
> netbrug. Næste generation vil kunne tage billeder som er gode nok
> til nettet, og snart vil man være oppe i en kvalitet der

http://81.7.135.211/moped1/photoblog_dk/thumbnails.php?album=57

Billederne på linket er snuppet med min Nokia 6630 med 1.3Mpixel kamera, og
jeg må indrømme at mit ellers kanon gode Konica Minolta digicam har stået på
hylden og samlet støv lige siden. Man har ALTID telefonen med sig, det tar
2sek at skyde et billede, og det er lige så nemt lige at sende billederne
over i en mappe på PC'en via bluetooth. 100 gange bedre end det evige kabel
roderi med digicams. Og så holder min 6630 rundt regnet 100 gange længere på
batteriet end mit Konica

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-05-05 17:11

RpR skrev:

>Billederne på linket er snuppet med min Nokia 6630 med 1.3Mpixel kamera, og
>jeg må indrømme at mit ellers kanon gode Konica Minolta digicam har stået på
>hylden og samlet støv lige siden.

Det forstår jeg godt.

Hvis ikke jeg mest er til klassiske motorcykler hvad udseende
angår, ville jeg have sagt at det var en fed cykel!

--
Bertel

Fra : RpR

Dato : 10-05-05 18:25

> Hvis ikke jeg mest er til klassiske motorcykler hvad udseende
> angår, ville jeg have sagt at det var en fed cykel!

Tak

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 04-05-05 08:51

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, Carsten Riis <.@.>
mumbled in news:Hitde.850$Fe7.25297@news000.worldonline.dk:
> Kameratelefoner/Telefonkameraer tager - syntes jeg - gode
> billeder men aldrig nogen som jeg ville bruge til andet end
> "for sjov". Og slet ikke fremkaldes til Papir.

Jeg blev rimelig overrasket over de papirbilleder jeg har fået
ud af min Siemens S65 mobiltelefon. Min fotoforhandler havde et
tilbud på at få fremkaldt digitale billeder, så jeg tog memory
kortet ud af min mobil og puttede dem i maskinen og 2 dage efter
fik jeg en samling billeder.

Jeg har selv lige fået en søn, så jeg har også taget et par
billeder med mobilen (men jeg havde også spejlreflekskameraet
m/blitz med og så kom der en svensk fotograf og journalist med
til fødslen - så vi får billeder nok!).

Der er ikke meget lys i en fødestue, så de billeder er blevet
lidt grynede. Stor forskel i højlys og skygge kan mobilkameraer
heller ikke klare så godt, men i god belysning bliver billederne
altså forbløffende gode!!!

> Teknologien er simpelthen ikke udviklet nok endnu.
> Nogen skal naturligvis betale for teknologien, men hvorfor
> ødelægge de gode baby-oplevelser du vil forevige med et "for
> sjov"-kamera.

Hvis man også tager et ordentlig kamera med til de "specielle"
lejligheder er et mobilkamera faktisk et rigtig godt sublement
til de oplevelser der pludselig opstår, f.eks. når man lige er
kommet hjem fra vuggestuen og leger lidt i sit legehus, ...

> Husk, at både børn og teknologi udvikler sig, men teknologien
> hvormed man kan skrue tiden tilbage for at "genfotografere"
> ungerne som små. Nope, det tager nok lidt tid endnu.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Michael

Dato : 03-05-05 08:24

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> det er muligt at tage med noget man alligevel har i lommen,
> nemlig en mobilos, gider jo ikke ha mere i lommerne end jeg har nu...

Køb et "rigtigt" digitalkamera i stedet. De kameraer, der er på
telefonerne er stadig på legetøjsstadiet og med mindre du virkelig står
og skal bruge en ny telefon, får du langt mere for pengen ved at købe et
kamera. Søg evt. her http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=6

/michael

Fra : Henrik

Dato : 03-05-05 09:44

On Tue, 03 May 2005 09:23:55 +0200, Michael <michael-25@ofir.dk>
wrote:

> De kameraer, der er på
>telefonerne er stadig på legetøjsstadiet...

Synes jeg ikke er helt sandt.

Under de rette betingelser kan der tages helt ok billeder.

Med min S65 er betingelserne:

- godt lys
- stille motiv
- lille afstand.

Man kan fange nogle helt sjove billeder med telefonen:
http://www.killing.dk/hundeskov/050416_162955.jpg

Mvh
Henrik

Fra : BJ

Dato : 03-05-05 09:55

"Henrik" <henrik@NOSPAMrestore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> - stille motiv
> - lille afstand.
>
> Man kan fange nogle helt sjove billeder med telefonen:

Det er de samme betingelser mit Kodak børnekamera fra 1960 skal have.

Dog blev formatet 9x9

--
Bjørn J.

Fra : RpR

Dato : 10-05-05 15:45

> Det er de samme betingelser mit Kodak børnekamera fra 1960 skal have.

Se, vi render jo ikke alle rundt og mener vi er pro. fotografer. Medmindre
du går i panik når du ser dit billede ikke har fået den perfekte belysning
vil jeg mene et mobil kamera af nyere dato kan gøre det virkeligt godt.
Som det er nu vil jeg påstå Nokia 6630 har et af de bedste kameraer på
mobilmarkedet.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 15:59

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Som det er nu vil jeg påstå Nokia 6630 har et af de bedste kameraer på
> mobilmarkedet.

Min søn har en 700i, jeg selv har liggende en Samsung V200 og anvender pt.
en Qtek 9090.

Jeg er på ingen måde imponeret, men når en rigtig Zeiss-optik kommer på
markedet i en mobilos, så kan det være, det er brugbart til snap shots.

--
Bjørn J.

Fra : RpR

Dato : 10-05-05 18:25

> Jeg er på ingen måde imponeret, men når en rigtig Zeiss-optik kommer på
> markedet i en mobilos, så kan det være, det er brugbart til snap shots.

Det siger vist mere om dig end kameraerne i mobilerne, no offence

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : BJ

Dato : 10-05-05 18:29

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det siger vist mere om dig end kameraerne i mobilerne, no offence

Jep og none taken, men jeg anvender altså mine digitale billeder til andet
end MMS'er..

Men kald mig Mads om du ikke "tisser i bukserne", når de første modeller
lander på markedet:

http://press.nokia.com/PR/200504/991483_5.html

--
Bjørn J.

Fra : RpR

Dato : 12-05-05 16:13

> Men kald mig Mads om du ikke "tisser i bukserne", når de første modeller
> lander på markedet:

Hvis ikke over kvalteten så over prisen

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : BJ

Dato : 12-05-05 17:25

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis ikke over kvalteten så over prisen

Jeg kan ikke forestille mig, det bliver dyrere at anvende en ordentlig
linse.

Så får man måske endelig kvalitet for den pris, man allerede er villig til
at betale for noget halvgodt..

--
Bjørn J.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 06-05-05 20:12

Vil bare fortælle at det endte med et Canon IXUS 700 Kamera,
det er dog ikke ankommet endnu, men skulle lande på mandag.....

Her er vidunderet:
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/digital_ixus_700/index.asp