Sammenligning af Sony Ericsson T610 og div~
Fra : Skindbeni

Dato : 30-04-05 19:08

Hej.

Jeg har pt. en Sony Ericsson T610, men vil gerne tilbage til en Nokia, men
har desværre ikke meget forstand på mobiltelefoner og er længe faret vild i
mobil-junglen og vil helst ikke have noget, hvor jeg er dårligere stillet
end i dag.

Jeg kender kort sagt ikke til, hvad der er nyest og / eller bedst osv.

Jeg ønsker ikke en Nokia mobil telefon for enhver pris, men har fundet nogle
stykker, som jeg kan / vil betale mig fra.

Nokia 6230
Nokia 6020
Nokia 5140
Nokia 3220
Nokia 6610i
Nokia 2600

Ud fra disse Nokia modeller... Er der nogle af dem, som i allerede nu vil si
fra ud fra en betragtning om, at min nuværende Sony Ericsson T610 er bedre /
mere værd?

Hvad vil i ellers anbefale af ovenstående modeller?

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 30-04-05 20:12

> Nokia 6230

Bedre.

> Nokia 6020

Bedre.

> Nokia 5140

Dårligere.

> Nokia 3220

Dårligere.

> Nokia 6610i

Dårligere.

> Nokia 2600

Dårligere.

> Hvad vil i ellers anbefale af ovenstående modeller?

Nokia 6230 er den klart bedste telefon af ovenstående, idet den har alt:
GPRS, WAP, email, MMS, Bluetooth, radio, MP3, hukommelseskort, kalender osv.

Hvis du begynder at kigge på andre mærker kunne du f.eks. tage et kig på
Siemens S65 eller SE K700i/S700i.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Skindbeni

Dato : 30-04-05 20:54

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> osv.
>
> Hvis du begynder at kigge på andre mærker kunne du f.eks. tage et kig på

Hvad så, hvis du sammenligner Nokia 6230 og 6020 indbyrdes (de to modeller,
som du vurderer bedre end min nuværende)?

Fra : Jesper

Dato : 01-05-05 06:32

On Sat, 30 Apr 2005 21:54:19 +0200, Skindbeni wrote:

> Hvad så, hvis du sammenligner Nokia 6230 og 6020 indbyrdes (de to modeller,
> som du vurderer bedre end min nuværende)?

6230 er en klasse over 6020 og en virkelig fed telefon. Det er
nærmest forbløffende hvor meget de har kunne presse ind i sådan en
lille knogle. Bemærk at der nu er kommet en nyere 6230i som adskiller sig
fra den "gamle" ved at have et lidt bedre display og megapixel kamera.
Desuden følger der vist et større MMC-kort med. Tilgengæld er den ca.
en femhund dyrere.

Kan du godt lide T610'erens formfaktor og foretrækker du en større
skærm, så check 3230. Den koster omkring det samme som 6230i og kan
stort set også det samme. Dog er den også større og imho. knapt så
elegant designet som 6230-serien.

Fra : Per Bau

Dato : 30-04-05 20:23

"Skindbeni" <ms1@FJERNDETTEskindbeni.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobil-junglen og vil helst ikke have noget, hvor jeg er dårligere stillet

Så må du jo fortælle hvad det er for funktioner i din nuværende telefon du
bruger /lægger vægt på!

Lydkvalitet?
Billedkvalitet
SMS hastighed?
Bruger du WAP, GPRS?
Kalenderfunktionen?
Bluetooth?

Ellers kan de jo kun blive en subjektiv vurdering ud ens egne
prioriteringer.

/Per

Der endnu ikke har fundet noget der kan erstatte min S/E T39m.

--
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Skindbeni

Dato : 30-04-05 20:52

"Per Bau" <perbau@hotmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kalenderfunktionen?
> Bluetooth?
>
> Ellers kan de jo kun blive en subjektiv vurdering ud ens egne

Jeg bruger aldrig bluetooth eller kalenderen, spil osv. (og vist nok heller
ikke WAP eller GPRS - tror jeg ikke)

jeg sender SMS'er (sætter pris på, at man kan skrive sammenhængende SMS'er)
og MMS'er, ringer, har flere muligheder ang. ringetoner end de gamle
melodier, alarm-funktionen samt evt. et kamera / billed funktion samt en nem
telefonbog

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-05-05 10:18

> Jeg bruger aldrig bluetooth eller kalenderen, spil osv. (og vist nok
heller
> ikke WAP eller GPRS - tror jeg ikke)

Ok.. det var ikke meget du brugte.

> [...]
> og MMS'er, ringer, har flere muligheder ang. ringetoner end de gamle
> melodier, alarm-funktionen samt evt. et kamera / billed funktion samt en

Nu er vi vidst nede ved, at næsten hver eneste telefon passer til dine krav
. Jeg ved ikke om Nokia 6230 kan vise billede ved opkald, men jeg tror
det. Som Jesper også siger, er Nokia 6230 virkeligt en stilet telefon, som
efterhånden er blevet ret billig. Den har 2 år på bagen, og er stadig en af
de førende telefoner på markedet. Nokia 3230 kan også det samme, men efter
min mening gør designet den til en teenagetelefon (om det udelukker dig ved
jeg jo så ikke :) ).

Fra : Skindbeni

Dato : 01-05-05 14:48

Tak for jeres svar

Fra : Dennis

Dato : 03-05-05 21:32

Skindbeni wrote:
> [...]
> mobil-junglen og vil helst ikke have noget, hvor jeg er dårligere stillet

Hvorfor vil du væk fra S/E, de laver da gode og dejlige telefoner...
Jeg har selv lige fået den nye K700i, og den kan varmt andbefaldes!