Nokia 6600 og Bluetooth
Fra : Jørgen

Dato : 28-04-05 14:47

Det siges, at jeg kan få en billedfil fra computeren overført via Bluetooth
til min Nokia's display.
Hvordan gør man det? Der er jo er hav af indstillinger både i telefonen og i
Bluetoothprogrammet i computeren. Jeg kan godt sende billeder fra telefonen
til computeren.

Er der nogen, der gider forklare mig, hvordan jeg overfører billeder til
telefonen.

Mvh Jørgen

--
Giv den segnende stærke drikke
og giv den mismodige vin. (Ordsp. 31,6)

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-04-05 16:03

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> telefonen
> til computeren.
>
> Er der nogen, der gider forklare mig, hvordan jeg overfører billeder til

Med mit bluetooth software skal man bare højre klikke på den vil du vil
sende og vælge "send til"

Fra : Jørgen

Dato : 28-04-05 17:05

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Med mit bluetooth software skal man bare højre klikke på den vil du vil
> sende og vælge "send til"

Ja, sådan gør jeg, når jeg vil sende et billede fra telefonen til
computeren.
Men jeg vil have det den anden vej. Et billede, jeg måske har fra scanneren
skal ind i telefonen og være mit startbillede.
Kan du klare den?

Mvh Jørgen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-04-05 17:44

> [...]
> scanneren
> skal ind i telefonen og være mit startbillede.

Min formulering var nok ikke den bedste i det første post.. jeg gør på samme
måde som når du eks. vil sende en fil vedhæftet til en mail.. eller kopier
noget til X drev
Altså: højre klikker på den fil (det billede) du vil overføre og vælger
"send til" der efter den "device" du vil sende til.

Den funktion er indbygger i min bluetooth driver.. (ikke MS driver)

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Jørgen

Dato : 28-04-05 23:53

> [...]
> "send til" der efter den "device" du vil sende til.
>
> Den funktion er indbygger i min bluetooth driver.. (ikke MS driver)

Ja, søreme. Det er måden at gøre det på.
Men jeg kom ikke igennem alligevel. Jeg rendte på de forskellige
adgangskoder. Først krævede mobilen en kode. Derpå ville
Bluetooth-programmet have en kode for at kunne udføre "pairing-proceduren".
Jeg prøvede alle de koder, jeg kunne komme i tanker om, men jeg kom ikke
igennem. Jeg mindes ikke at have kreeret en sådan kode.Så noget gør jeg
forkert her også. Har du et eller andet overblik over de forskellige koder,
hvor de bruges, og hvordan de skal opbygges? Den eneste kode, jeg har lavet,
er den 4-cifrede SIM-kode, jeg bruger for at åbne telefonen.
Mvh Jørgen

Fra : BJ

Dato : 29-04-05 00:11

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> adgangskoder. Først krævede mobilen en kode. Derpå ville
> Bluetooth-programmet have en kode for at kunne udføre

Prøvede du med default '0000'..?

--
Bjørn J.

Fra : Zulu

Dato : 29-04-05 12:42

Jørgen wrote:

> [...]
> en sådan kode.Så noget gør jeg forkert her også. Har du et eller
> andet overblik over de forskellige koder, hvor de bruges, og hvordan

Du vælger selv kode... Det er det der er fidusen! :)
Du vælger en kode for forbindelsen mellem de to enheder (pc og telefon).

Zulu

Fra : Jørgen

Dato : 29-04-05 15:16

Jeg lagde vejen forbi TDC i dag og bad om hjælp, og der blev det klart for
mig, at når mobilen beder om password, skal jeg bare opfinde et (f.eks.
0000) og sekunder efter spørger computeren efter en adgangskode. Det er
netop den, jeg lige har givet mobilen. Det synes jeg var så sært, at det
ikke faldt mig ind, at det var så enkelt.

Men nu virker det. Tak til Morten og Zulu.

Men nu, mens vi har proppen af:
Når jeg nu har lagt billedet ind i mobilen, og jeg vil gemme det, spørger
den om den skal gemme det i telefonhukommelsen eller på memorycard'et.
Hvis jeg vælger telefonhukommelsen, kommer det ind i galleriet, hvor det er
nemt at finde - og skille sig af med igen.
Hvis jeg vælger memorycard'et, bliver det også gemt. MEN HVOR POKKER BLIVER
DET AF?
Det ER der, for jeg kan ikke overføre billedet en gang til, men jeg kan
søreme ikke finde det.

Mvh Jørgen