Kæmpe-problem
Fra : Lowrider

Dato : 30-05-01 20:33

Hejsa

Jeg har fået en Pc hjem fra en af mine kolleger, som jeg lige skulle kigge
på!!

Når jeg starter op og den egentlig skulle boote op på enten harddisk eller
a-drev så fylder den bare hele skærmen med j'er, det lyder åndssvagt men det
er rigtigt!!!

Har han pillet for meget og smadret bundkortet???
Eller hvad kan det ellers være??

MVH

Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-05-01 20:37

Lowrider skrev:

>Når jeg starter op og den egentlig skulle boote op på enten harddisk eller
>a-drev så fylder den bare hele skærmen med j'er, det lyder åndssvagt men det
>er rigtigt!!!

Jeg har engang haft besøg af en virus der gjorde sådan, men det er
bare sært, hvis det også sker når du prøver at boote fra en diskette
(hvis denne vel og mærke er virusfri :)

BIOSen ER vel sat op til at boote fra A-drevet?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-05-01 20:41

> BIOSen ER vel sat op til at boote fra A-drevet?

Godt spørgsmål, for de mange "j"er er netop tegn på, at harddisken er
temmelig tom. Der _burde_ kunne bootes fra en diskette og installeres et OS.

/Chr

Fra : Frazk

Dato : 30-05-01 20:50

> [...]
> a-drev så fylder den bare hele skærmen med j'er, det lyder åndssvagt men

Problemet er helt precist at ., der har været et styre system på C: drevet
.., og det er blavet slettet .,
hvis du sætter BIOS til at boote fra A drevet ., og sætter en startdiskette
i hullet ., så skulle du gerne få lortet op at køre igen ...

frazk .,

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-05-01 21:15

Lowrider skrev...

>Når jeg starter op og den egentlig skulle boote op på enten harddisk
>eller a-drev så fylder den bare hele skærmen med j'er, det lyder
>åndssvagt men det er rigtigt!!!

Prøv at pille grafikkortet ud, og sæt det i igen. Hvis det ikke hjælper,
så prøv med et andet grafikkort.

--
kent Oldhoj - Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : JLL

Dato : 30-05-01 21:29

Jeg har set det hvor det var ramfejl. Det skal dog siges at det var forkert
ram.....ikke fejlbehæftet ram

Fra : Cubus

Dato : 30-05-01 22:42

> [...]
> a-drev så fylder den bare hele skærmen med j'er, det lyder åndssvagt men

Tjek hellere om J-tasten på tastaturet har sat sig fast!

--
Cubus

Fra : Mercenary

Dato : 30-05-01 22:57

Ja, eller måske er det monitoren der pludselig kun kan vise J'er.

Fra : Klaus

Dato : 31-05-01 15:57

Prøv at køre FDISK /MBR fra en bootdiskette.
Klaus

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 31-05-01 12:41

On Wed, 30 May 2001 21:33:17 +0200, "Lowrider" <Anything@hotmail.dk>
wrote:

> [...]
>er rigtigt!!!
>
>Har han pillet for meget og smadret bundkortet???

Min PC kan enkelte gange ikke finde C-drevet, og så gør den det samme.
Kan ikke finde nogen fejl, har flere gange haft IDE kablet af og på,
har skiftet det. Intet hjælper.

Når jeg tænder PC'en ved jeg det er galt, hvis den ikke straks finder
mine drev, trykker på reset og den starter fint op hver gang.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk