mp3 til nokia 6230
Fra : Helle

Dato : 27-04-05 19:24

Er der mon nogen der ved hvor og hvordan man får mp3 musik i sin mobil. Har
ikke kabel, så kan man gøre andet. Er der hjemmesider der sælger filerne så
man kan downloade.
mvh Helle

Fra : Kenneth Villefrance

Dato : 27-04-05 19:43

"Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har
> ikke kabel, så kan man gøre andet. Er der hjemmesider der sælger filerne

Jeg har heller ikke noget kabel endnu, så i mellemtiden bruger jeg en
kortlæser.
Mvh
Kenneth

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-04-05 23:26

On Wed, 27 Apr 2005 20:42:35 +0200, Kenneth Villefrance wrote:

> "Helle" <hk.n@nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har heller ikke noget kabel endnu, så i mellemtiden bruger jeg en
> [...]

Kortlæseren er i alle tilfælde den bedste løsning, for det tager en
krig at overføre mp3-filer via kablet. Til gengæld er kablet
uundværligt til at sync'e med...

mvh Jesper

Fra : A

Dato : 28-04-05 13:05

Bluetooth kunne være en mulighed. Det koster godt nok lidt strøm på
batteriet.

En USB bluetooth dongle koster ca. 200,- så det er til at overkomme.

/A

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-05 10:03

Helle skrev:

> Er der mon nogen der ved hvor og hvordan man får mp3 musik i sin
> mobil. Har ikke kabel, så kan man gøre andet. Er der hjemmesider der

Bluetooth eller IR.

Fra : Jakob SKipper Nielse~

Dato : 30-04-05 13:15

Jesper G. Poulsen wrote:

> Bluetooth eller IR.

Hold dig til en kortlæser hvis du fx skal fylde et 512 mb mmc kort, da
jeg prøvede Bluetooth kunne den max modtage med 50 kb/s, så tager det jo
hundrede år. Ir har jeg ikke erfaringer med, men kunne ikke forestille
mig at det ville være hurtigere.

Mvh.
Jakob Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-05 11:43

Jakob SKipper Nielsen skrev:

> da jeg prøvede Bluetooth kunne den max modtage med 50 kb/s, så tager

Du må have en flaskehals i din Bluetooth-implementering, for den
kammerat jeg havde på besøg i fredags (med sin nyindkøbte 6230) havde
ikke den begrænsning.

Det er desuden ret bøvlet at komme til det MMC-kort der er i telefonen
og et kabel har hurtigt tjent sig ind ift. besværet ved at tage kortet
ud.

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-05-05 00:02

Jesper G. Poulsen skrev den 01-05-2005 12:42:

> [...]
>
> Det er desuden ret bøvlet at komme til det MMC-kort der er i telefonen
> og et kabel har hurtigt tjent sig ind ift. besværet ved at tage kortet

Man skal bare lige gennemskue "tricket", så er der ingen problem i at
komme til kortet.
Udover at telefonen så slukkes, hvilket jo godt kan være et
irritationsmoment.

Det der irriterer mig er, at man skal gennem Besked-centeret for at
oprette bluetooth-forbindelse med Nokia-suite-programmet, når man fx vil
udskifte musik.
Eller har jeg bare ikke gennemskuet "tricket" der?
Any ideas and/or input?

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året