Nokia 6310 eller lign.
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-04-05 19:45

Greetings!

Min kammerat har kvæstet sin Nokia 6310, så nu er han på jagt efter en
ny. Jeg kan se at 6310 ikke kan fås mere, så hvad er der af
alternativer (der er i handlen når han ankommer til DK på fredag)?

Han sætter pris på BlueTooth og dataforbindelse.

Han sætter ikke pris på popsmarte tøsetelefoner

Fra : Jim

Dato : 26-04-05 22:05

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0e1gxb07rtg44000@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Han sætter pris på BlueTooth og dataforbindelse.
>
> Han sætter ikke pris på popsmarte tøsetelefoner

Hvad er han parat til at betale?
Har selv en Nokia 7610, som jeg er glad ved.
Hvis han er til de knap så store, så skulle 6230 være et bud på en ny
mobilos.

J.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-05 07:38

Jim skrev:

> Hvad er han parat til at betale?

Han sætter funktionalitet over pris, ved jeg. Han ringede i aftes og
bad mig finde et alternativ til hans 6310, som han kunne købe fredag
eller lørdag. Han skal højst sandsynligt købe en uden abb, medmindre
han finder én via Sonofon. Jeg tror ikke at pris er det afgørende punkt
her

> Har selv en Nokia 7610, som jeg er glad ved.

Jeg kigger lige på den.

> Hvis han er til de knap så store, så skulle 6230 være et bud på en ny

Han er til 6310

Optimalt set, så finder jeg en ny 6310 til ham (selvom det er
utænkeligt).

Selv har jeg nada forstand på Nokia; jeg er Motorola-mand. Derfor spør'
jeg her i gruppen.

- Jim, jeg kigger lige på dine forslag. Får du flere indfald er du
naturligvis velkommen til at tilføje dem

Fra : A

Dato : 27-04-05 09:33

okia 6230/6230i.

/Anders

Fra : Jim

Dato : 27-04-05 10:18

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0e1hsqw8hashh00c@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> jeg her i gruppen.
>
> - Jim, jeg kigger lige på dine forslag. Får du flere indfald er du
> naturligvis velkommen til at tilføje dem

Det kan du tro, jeg vil. :0)

Jeg har lige pensioneret min gamle 6110, som jeg også var meget glad
ved, men så opstod et ønske om at kunne lidt mere end det sædvanlige, og
så faldt valget på 7610. Dinsplayet på 7610 er i en pæn størrelse, så
man ikke skal anvende lup for at kunne læse det.
I stedet for at skrive en længere smøre om, hvad den kan og ikke kan,
får du lige linket til 7610 på Nokias egen website.
http://www.nokia.dk/phones/7610/

Og så kan jeg da lige tilføje, at jeg selv var på jagt tidligere efter
en erstatning til min 6110, som passede til min hands free cradle, som
sidder i bilen.
Og der er ikke mange at vælge i mellem. Den generation er pratisk talt
uddød. Og så skal man lede efter en second hand udgave.
Det havde jeg ikke tålmodighed til, og da der var kommet nye teknologier
og 3 band til, så måtte jeg sadle om.

Nå men held og lykke i jagten på den rigtige mobilos.

Mvh. Jim.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-05 14:48

Jim skrev:

> I stedet for at skrive en længere smøre om, hvad den kan og ikke kan,
> får du lige linket til 7610 på Nokias egen website.

Jeg har lige været inde og lave en sammenligning af 7610, 6310 og 6230.
Det er 6230 han skal have, idet den er mindre poppet (han slår mig
ihjel, hvis jeg foreslår i pop-telefon), den har IR og HSCSD.

Datakommunikation er et _must_ for ham, idet mobiltelefonen ofte er
hans notebooks eneste forbindelse til internettet.

> Nå men held og lykke i jagten på den rigtige mobilos.

Takker

Fra : Jim

Dato : 27-04-05 10:21

> [...]
>
> - Jim, jeg kigger lige på dine forslag. Får du flere indfald er du
> naturligvis velkommen til at tilføje dem

Glemte lige denne, som jeg også havde et kig på.
http://www.nokia.dk/phones/6260/

Very business.

J.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-05 09:25

Jim skrev:

> Glemte lige denne, som jeg også havde et kig på.
> http://www.nokia.dk/phones/6260/

Den kiggede han også på, men fandt den for skrøbelig. Valget faldt på
en 6230 til 1700,- med Sonofon Kvantum.

Fra : Jim

Dato : 30-04-05 10:40

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0e1m3an49p3tg002@dtext.news.tele.dk...

> Den kiggede han også på, men fandt den for skrøbelig. Valget faldt på
> en 6230 til 1700,- med Sonofon Kvantum.

Det er også en dejlig og ikke for stor model.
Men så må de heller ikke blive mindre efter min skala.
Så får jeg svært ved at finde den i lommerne, når den ringer. :0)
Jeg ønsker ham tillykke med valget af telefon.

Mvh. J.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-05 11:48

Jim skrev:

> Det er også en dejlig og ikke for stor model.

Der er dog et lille design-flaw i den. Den midterste søjle at knapper
der for dårlig "hængslet". Mage til upræcist ophæng skal man lede længe
efter :-/

Findes der et bagsidecover der er helt glat?
- Kameraet er der ikke behov for og dets placering er til skade for den
daglige betjening...

Fra : Jim

Dato : 01-05-05 12:38

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0e1qepd5u7mjf00g@dtext.news.tele.dk...

> Der er dog et lille design-flaw i den. Den midterste søjle at knapper
> der for dårlig "hængslet". Mage til upræcist ophæng skal man lede
> længe
> efter :-/

Jamen helt klart har den minusser.
Jeg valgte denne fra pga. størrelsen og tasterne.
Jg risikerer at taste de forkerte tal ind ved anvendelse.

> Findes der et bagsidecover der er helt glat?

Ved det faktisk ikke.
Jeg mener at vide, at der findes en sparepart website, som sælger alle
mulige dele til mobiltelefoner.
Covers og lign. dele mener jeg også er på salgslisten.

> - Kameraet er der ikke behov for og dets placering er til skade for
> den
> daglige betjening...

Ja, nu er min egen 7610 også med kamera, da jeg simpelthen ikke kunne
finde en telefon, der opfyldte alle mine krav, uden at et kamera også
fandtes på den.

Men da det nu er monteret, så forsøger jeg at få det bedste ud af det.
Men jeg er ked af, at jeg ikke kan lukke af for linsen, så den beskyttes
mod ridsende genstande.

Mvh. Jim.

Fra : Kito

Dato : 27-04-05 06:24

> [...]
>
> Han sætter ikke pris på popsmarte tøsetelefoner
>

>Prisen for en nokia 6310 / 6310i Ligger fra kr.900,00 til omkring 1300,00
Prøv at se på QXL.

vh
Poul

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-05 07:33

Kito skrev:

> Prøv at se på QXL.

Han er ikke til brugte telefoner. Hvis han var, så søgte jeg ikke hjælp
til at finde en ny.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-05 09:16

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Han er ikke til brugte telefoner. Hvis han var, så søgte jeg ikke hjælp
> til at finde en ny.

Hvis han finder en anden telefon, og det ikke bliver 6310 / 6310i, vil han
så afhænde den gamle som reservedele ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-04-05 14:50

Christian B. Andresen skrev:

> Hvis han finder en anden telefon, og det ikke bliver 6310 / 6310i,
> vil han så afhænde den gamle som reservedele ?

Jeg kan foreslå ham det - den er kvæstet i tænd/sluk-knappen og i
frontcoveret.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-05 08:27

> Jeg kan foreslå ham det - den er kvæstet i tænd/sluk-knappen og i
> frontcoveret.

Jeg er int. min mail er trav SNABELA tiscali DOT dk

--
mvh / regards

Christian

Fra : Kito

Dato : 29-04-05 06:28

> Han er ikke til brugte telefoner. Hvis han var, så søgte jeg ikke hjælp
> til at finde en ny.
>
>Nu var det ikke for at være grov og jeg kom med en mulig oplysning, og du
>skriver jo ikke nogen steder at den ikke må vælre brugt .
Der findes faktisk også nye telefoner på QXL
Tak for snakken og lad venligst være med at svare da jeg ikke ønske et
ubehøvlet svar.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-05 09:24

Kito skrev:

"Min kammerat har kvæstet sin Nokia 6310, så nu er han på jagt efter en
ny. "

Hvilken del af "ny" er det du ikke forstår?

Fra : John

Dato : 30-04-05 10:16

Jesper G. Poulsen wrote:

> "Min kammerat har kvæstet sin Nokia 6310, så nu er han på jagt efter en
> ny. "
>
> Hvilken del af "ny" er det du ikke forstår?

Jeg vil mene det også kan opfattes som en anden telefon/en afløser -
ikke nødvendigvis en fabriksny.

Mvh

John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-05-05 11:44

John skrev:

> Jeg vil mene det også kan opfattes som en anden telefon/en afløser -

Så ville man skrive _en anden_ !

_En ny_ telefon er en telefon som ingen har haft før. Dette er også den
definition man anvender i forbrugerspørgsmål.