hvordan stiller jeg uret fra console?
Fra : Hans Hvelplund Odbor~

Dato : 11-12-00 10:00

hvordan stiller jeg uret på min linuxmaskinefra console?

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 11-12-00 10:36

In article <5I0Z5.9574$72.122378@twister.sunsite.auc.dk>, "Hans
Hvelplund Odborg" <hhod00@control.auc.dk> wrote:

> hvordan stiller jeg uret på min linuxmaskinefra console?

man date

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 11-12-00 14:11

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-12-00 14:11

"Hasse R. Hansen" wrote:

> rdate sunsite.auc.dk
>
> stiller uret efter sunsites server

Hm, viser den ikke bare uret på den server?

Man skal på min maskine lave en "rdate -s" for at sætte uret.

Og bagefter en "hwclock --systohc" (evt. med --utc) for at
sætte hardwareuret.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-12-00 17:22

On Mon, 11 Dec 2000, Mogens Kjaer wrote:

> Hm, viser den ikke bare uret på den server?
>
> Man skal på min maskine lave en "rdate -s" for at sætte uret.
>
> Og bagefter en "hwclock --systohc" (evt. med --utc) for at
> sætte hardwareuret.

Eller "ntpdate sunsite.auc.dk" - og så bliver det til gengæld også stillet
nøjagtigt - men man skal ganske vist være root or at kunne det...

--
Rasmus Bøg Hansen

Fra : SoulMate

Dato : 11-12-00 19:19

"Hasse R. Hansen" <hasse@ramlev.dk> skrev i en meddelelse

> rdate sunsite.auc.dk
>
> stiller uret efter sunsites server

meget smart... - nu er min clock to timer bagefter istedet for en
forud....

--
SoulMate

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 12-12-00 01:07

In <jV8Z5.5577$XB.335112@news010.worldonline.dk> "SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> writes:

>"Hasse R. Hansen" <hasse@ramlev.dk> skrev i en meddelelse

>meget smart... - nu er min clock to timer bagefter istedet for en
>forud....

Det skyldes at din timezone er sat forkert.

man -k zone
locate timezone
ls -la /etc/localtime

mvh
Martin

Fra : SoulMate

Dato : 12-12-00 21:44

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det skyldes at din timezone er sat forkert.
>
> man -k zone
> locate timezone
> ls -la /etc/localtime

nu er jeg ikke lige den med mest forstand på sagerne, hvordan ændrer
jeg så tidszonen ?

Fra : N/A

Dato : 15-12-00 20:24

Fra : Tom Gravgaard Christ~